شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۷
کد مطلب: 51824
۱

دختران ۳۰ درصد کمتر از پسران «آرزو» می‌کنند

دختران ۳۰ درصد کمتر از پسران «آرزو» می‌کنند
محمود علی‌گو در وبینار "نقش ابعاد کلی سلامت دختران در توسعه پایدار" با محوریت توانمندسازی روانی اجتماعی دختران در توسعه پایدار که به همت جهاد دانشگاهی واحد الزهرا برگزار شد، اظهار کرد: در اغلب اوقات گفته می‌شود دختران و زنان در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند که می‌توان گفت علت آن آماده نکردن محیط بر قائده زیست زنانه است که در نهایت به بروز آسیب‌های اجتماعی برای زنان منجر می‌شود.

وی ادامه داد: آسیب دختران از جایی شروع می‌شود که میزان دختران بازمانده از تحصیل، در معرض خشونت به ویژه خشونت خانگی و بی سوادی در آن بیداد می‌کند. فقر، نابرابری، محرومیت زنان و کودکان از جمله اهداف توسعه پایدار است و ما باید توسعه را در مسیر زیستی زنان طراحی کنیم.

علی‌گو با اشاره به سه‌گانه‌ نقش، هویت و ارزش در راستای ایجاد مطالبه‌گری در زنان و در نهایت بروز این مطالبه‌گری در عرصه اجتماعی ادامه داد: در جامعه ما دختران، خانواده‌هایشان و سیاست‌گذاران با دوراهی‌های اجتماعی نظیر ادامه تحصیل آری یا خیر؟، اشتغال آری یا خیر؟ و... و یا با دوراهی‌های اجتماعی مواجه می‌شوند.

وی معتقد است که در جامعه ما حضور دختران در عرصه اجتماعی بعد از ابعاد ایدئولوژیک تفسیر می‌شود و اینگونه تبیین می‌شود که دختر خوب دختری است که دارای توانایی‌های بالا است اما بروز و ظهور اجتماعی ندارد این در حالیست که اگر به مسائل حوزه دختران به صرف دختر بودن آن‌ها نگاه کنیم با خطای استراتژیک مواجه شده‌ایم.

مدیر کل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اهمیت توجه به مسائل حوزه دختران با مدل اکولوژیک، ادامه داد: ما در برخورد با آسیب های اجتماعی به سراغ فرد می رویم و تصور می کنیم مسائل اینگونه حل می‌شوند در حالی که نمی‌توان بدون در نظر گرفتن موقعیت زیستی و اجتماعی، و جامعه و خانواده شروع به سیاست گذاری کرد بنابراین هر مساله اجتماعی باید در تمام ابعاد اکولوژیکی آن بررسی شود.

وی به بیان مولفه‌های موثر در توانمند سازی فردی و اجتماعی زنان و دختران پرداخت و افزود:  از جمله مولفه‌های موثر در توانمندی دختران ایجاد عزت نفس، تقویت و آموزش مهارت‌های زندگی، مهارت‌های تاب آوری، بهبود و افزایش رضایت از خود، مهارت‌های فرزند پروری، تقویت خود رهبری، آموزش روابط دوستی و افزیش پیوند اجتماعی و... است که می‌توان از این طریق به توسعه پایدار دست یافت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
برای انسان نابینا شیشه و الماس فرقی ندارد اگر کسی قدرتان را ندانست فکر نکنید شیشه اید یقین بدانید که او نابیناست ...