جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ / ۲۰:۳۴
کد مطلب: 51834
۰

مراکز مشاوره در ترویج ازدواج آسان نقش اساسی دارند

مراکز مشاوره در ترویج ازدواج آسان نقش اساسی دارند
محمدحسین احمدزاده درباره فعالیت مرکز مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن اظهار کرد: باتوجه به شرایط و حضور اعضای هیئت علمی توانمند در گروه روانشناسی بالینی در این واحد دانشگاهی مرکز مشاوره نیز همواره فعالیت‌های به‌روز و خدمات موثری را ایفا کرده است.

وی افزود: از گذشته‌ تاکنون نیز مشاوره‌های روان شناسی، مسائل مربوط به جوانان، مشکلات ازدواج، مشاوره‌های پیشرفت تحصیلی و فردی در این مرکز ارائه شده است. مشاوره‌هایی در حوزه‌های بهداشت فردی و کرونا، استرس و اعتیاد نیز اخیرا در لیست خدمات مرکز قرار گرفته است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن بیان کرد: با شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها مراجعه حضوری به مرکز مشاوره دانشگاه افت کرده ولی راه‌های ارتباطی دانشجویان و مرکز را با روش‌های فضای مجازی و سامانه‌های تلفنی برقرار کرده‌ایم. در 10 ماه گذشته اغلب مشاوره‌ها از طریق تماس‌های تلفنی صورت گرفته است.


حجت‌الاسلام احمدزاده با اشاره به اختصاص هزینه‌ای بسیار اندک برای حق المشاوره برای مراجعه کنندگان نیز عنوان کرد: به‌صورت کلی در مرکز مشاوره دانشگاه آزاد رودهن فقط مشاوره‌های تخصصی شامل هزینه می‌شوند و مبلغی که برای این مشاوره‌ها درنظر گرفته شده بسیار اندک و بعضاً حتی 20‌درصد مراکز بیرون از دانشگاه است.

وی ادامه داد: اغلب مواقع ارائه مشاوره‌های تحصیلی، فردی، اعتیاد و جوانان برای دانشجویان و دانشگاهیان واحد رودهن به صورت کامل رایگان بوده و هیچ مبلغی اخذ نمی‌شود. ارائه خدمات مشاوره مبتنی بر دریافت حق المشاوره نبوده و دانشجویان بدون توجه به پرداخت هزینه می‌توانند از این مرکز بهره‌مند شوند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن تصریح کرد: باوجود اینکه خدمات مشاوره‌ای ماه‌هاست که به صورت تلفنی صورت می‌گیرد ولی در صورت لزوم و خواست دانشجویان می‌توانند به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز در این مراکز حضور پیدا کنند. براساس برنامه زمان بندی مرکز همه روز دو نفر از مشاوران و متخصصان به صورت شیفتی در دانشگاه حضور دارند.

حجت‌الاسلام احمدزاده مرکز مشاوره دانشگاه آزاد رودهن را از قطب‌های مشاوره و مراکز توانمند شرق استان تهران خواند و گفت: همه روزه مراجعینی از شهرها و بخش‌های شرق تهران به مرکز مراجعه می‌کنند به همین دلیل فعالیت‌های حضوری به صورت کامل قطع نشده و فقط محدود شده است.

وی درخصوص اثرگذاری و ترویج مرکز مشاوره در ازدواج آسان و تسهیل در مشکلات دانشجویان در این مورد نیز تشریح کرد: مراکز مشاوره می‌تواند در این حوزه نیز ایفای نقش کنند ولی برای اثرگذاری و رسیدن به توفیقات در این راه لازم است که همه دستگاه‌های متولی و حتی رسانه‌ها در کنار دانشگاه با یکدیگر هم‌صدا شوند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن خاطرنشان کرد: کارگاه‌های توانمندسازی و آموزشی همچون اهمیت ازدواج از منظر اسلام، تعالی خانواده، فواید ازدواج از لحاظ روحی، روانی و معنوی و... برای این منظور طراحی و برگزار خواهد ‌شد. هماهنگی بین دستگاه‌های متولی جوانان و فرهنگ جامعه در این خصوص بسیار پایین است، رسانه ملی نیز در این مورد حساس کم کاری کرده و امروز شاهد تولیدات بسیار ضعیف در این حوزه هستیم.
مرجع : ایسکانیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
زندگی آنقدر ابدی نیست که هر روز بتوان مهربان بودن را به فردا موکول کرد