پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ / ۲۰:۵۰
کد مطلب: 51835
۲
۱

تفکیک رشته مربی امور تربیتی از مشاوره

تفکیک رشته مربی امور تربیتی از مشاوره
به گزارش میگنا جلسه تدوین برنامه درسی رشته جدید برنامه ریزی امور تربیتی با حضور علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، مسعود شکوهی، مدیرکل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در آسیب های اجتماعی، مهدی نامداری پژمان، مدیرکل برنامه ریزی درسی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان، اکبر سرداری معاون امور تربیتی و سایر مدعوین در سالن جلسات معاونت پرورشی و فرهنگی تشکیل شد.

در این جلسه علیرضا کاظمی افزود: در گذشته با حذف رشته امور تربیتی  در حق بخش امور تربیتی اجحاف شده بود و این بخش واقعا تضعیف شد که با احیای آن مهمترین اتفاق در این حوزه رخ داده است زیرا تفکیک رشته‌های امور تربیتی و مشاوره از یکدیگر الزامی بود.

وی ادامه داد: افرادی که در این رشته ورود پیدا می‌کنند باید با دیدگاه های روانشناسی آشنا باشند و بخش اعظم فعالیت‌های ما فعالیت‌های قرآنی است بهتر از دانشجویان این رشته بیشتر از دانشجویان در سایر رشته ها مسلط به قرآن باشند و از دانش تفسیر و قرائت بهره مند باشد و البته روخوانی و روانخوانی قرآن جزء بدیهیات این رشته است.

 کاظمی اضافه کرد: یکی از نقشهای مربی امور تربیتی استفاده از عوامل مدرسه برای نیل به اهداف تربیتی است پس این نکته باید در آموزش این نوع دانشجویان بسیار پررنگ تر دیده شود.

در ادامه جلسه مسعود شکوهی گفت: بنا به ضرورت تفکیک رشته های امور تربیتی و مشاوره از یکدیگر در دانشگاه فرهنگیان با تلاشهای مجموعه معاونت پرورشی و فرهنگی و دانشگاه فرهنگیان مصوب شد که رشته های مربی امور تربیتی و مشاوره ایجاد شدند.

 وی ادامه داد: با تشکیل یک کارگروه در معاونت و دانشگاه فرهنگیان و پیگیری‌های صورت گرفته طرح اولیه آماده شده است و با توجه به اهداف تعریف باید بتوانیم مربی را تربیت کنیم که بتوانند به صورت تخصصی تر دانش آموزان را در حد تراز جمهوری اسلامی ایران تربیت کنند. و از نارسایی های این بخش کاسته شود.

 همچنین مهدی نامدار پژمان، مدیرکل برنامه ریزی درسی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان در این جلسه گفت: جای دو تبریک وجود دارد که به معاونت پرورشی و فرهنگی گفته شود تبریک اول دریافت ردیف استخدام سه هزار دانشجو و تبریک دوم تفکیک رشته های امور تربیتی و مشاوره از یکدیگر بود.

وی خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌های خاص همکاری نزدیک دانشگاه فرهنگی و معاونت بود که در دانشگاه فرهنگیان ۵۰ برنامه درسی در سطح مهارت آموزی، کارشناسی و کارشناسی ارشد بازنگری شد که این اتفاق بی نظیر بود.

نامداری اضافه کرد: در جایی که با پرورش و هویت افراد سر و کار داریم باید برنامه ها را به صورت ویژه تر ببینیم .

وی افزود: نقطه تمایز این برنامه با ۴۹ برنامه دیگر کار تحقیقاتی و پژوهشی ابتدایی بود که به یک مدل دست پیدا کردیم و سپس سرفصل ها نگارش شده است.

 مدیرکل برنامه ریزی درسی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد: این مدل ها بر اساس اسناد بالادستی آموزش و پرورش یعنی سند تحول بنیادین، سند جامع علمی کشور و همچنین شرح وظایف مربیان امور تربیتی طراحی شده است این اسناد بازخوانی و نشانه  یابی شدند و مصادیق عینی تدوین شده است.

 به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، وی گفت : مربی امور تربیتی نظامات فکری اش باید به گونه‌ای باشد که شاکله فکری او به سمت و سوی تربیت اسلامی باشد و زمینه فکری هم داشته باشد.
 
مرجع : روابط عمومی معاونت پرورشی و فرهنگی
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

السا
Iran, Islamic Republic of
سلام
پس تکلیف ما دانشجویان رشته مشاوره چی میشه که با علاقه کد رشته مشاوره رو انتخاب کردیم و پس از ۴ سال تحصیل کتب مشاوره وروانشناسی با آرزوی مشاور مدرسه شدن
در مدرک تحصیلی ما راهنمایی ومشاوره (گرایش پرورشی) را اعمال کردن ادارات مارو در پست مشاور سازماندهی نمیکنه
والان به اجبار باید در پست مربی امور تربیتی باشیم
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
كاغذ سفيد را هر چقدر هم تميز و زيبا باشد كسی قاب نمی‌گيرد، برای ماندگاری در ذهن‌ها بايد حرفی برای گفتن داشت