چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - 16 Jun 2021
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ / ۲۳:۴۸
کد مطلب: 51856
۱

۷ عادت ویرانگر و شیوه‌های حذف‌ آنها

۷ عادت ویرانگر و شیوه‌های حذف‌ آنها
اگرچه ممکن است برخی از این عادت‌ها چندان مضر به نظر نرسند اما تأثیر طولانی‌مدت آنها بر زندگی فرد اگر کنترل نشوند، آسیب‌های زیادی خواهد داشت. برای حرکت در مسیر بهتری از زندگی، توصیه‌هایی را که در ادامه مطرح می‌شود انجام دهید.

داشتن ذهنیت خودویرانگر
بسیاری از افرادی که از افسردگی یا اضطراب رنج می‌برند، معتقدند در هر کاری که برای انجام آن تلاش می‌کنند، خوب نیستند. اگر آن‌ها در یک مصاحبه شغلی موفق نشوند، هفته‌ها طول می‌کشد تا دوباره تلاش کنند و برای کار دیگری درخواست دهند. اگر در یک آزمون موفق نشوند، به راحتی تسلیم می‌شوند و هرگز مطالبی را که قرار بود یاد بگیرند، یاد نمی گیرند.

راه‌حل| به جای تمرکز روی کاری که به درستی پیش نرفته است، روی لحظات خوب یا چیزهایی که از آن آموخته اید تمرکز کنید. بعد از یک تجربه تلخ از مصاحبه شغلی، حداقل می‌توانید مواردی را که در مصاحبه‌های بعدی نمی‌خواهید انجام دهید ، برای خود مشخص کنید. این بدان معنی است که شما چیزی یاد گرفته‌اید.


وانمود به نداشتن صلاحیت
گاهی شما وانمود می‌کنید که صلاحیت انجام کاری را ندارید. مثلاً این که خیلی اهل خطاطی نیستید به این معنی نیست که هرگز قادر به یادگیری این مهارت نخواهید بود. چه بسا برخی از افراد برای مهارت های خاص استعداد ذاتی دارند اما این استعدادها در صورت استفاده نشدن، هیچ اهمیتی نخواهند داشت.

راه‌حل| اگر در حوزه ای مهارت کافی ندارید و واقعاً می‌خواهید پیشرفت کنید، سعی کنید قبل از این که به خود بگویید توانایی ندارید، یاد بگیرید. قبل از قبول شکست، روش های مختلف یادگیری را امتحان کنید.


غرق‌شدن در غم
احساس بد داشتن نسبت به خود، شما را به جایی نمی رساند. همه افراد کمبودها و ضعف هایی دارند. داشتن چنین نگرشی که در این کره خاکی قرار گرفته اید تا بدبخت باشید، یک نوع پیشگویی است که به واقعیت تبدیل می‌شود. غرق شدن در غم خودتان چه فایده ای دارد؟ پس از پایان مراسم دلسوزی برای خود، همچنان همان بدبختی خواهید بود که وقت گران بهای تان را که می‌توانستید از آن برای بهتر کردن خود استفاده کنید ، تلف کرده اید.

راه‌حل| دلسوزی برای خود اغلب از الگوهای فکری مضر ناشی می‌شود. اصلاح این موارد می‌تواند از طریق یک سری تمرینات ذهنی منظم انجام شود، جایی که شما فرصتی برای تجزیه و تحلیل افکار خود و تغییر آن‌ها به سمت بهترشدن دارید.


خالی‌کردن عصبانیت خود بر سر دیگران
افراد خودویرانگر معمولاً نسبت به افراد دیگر بی ادب و خشن هستند. گرچه مطمئناً تندخو بودن برای خودتان هم خوب نیست اما هیچ دلیلی وجود ندارد که بدبختی خود را بر سر دیگران خالی کنید. در واقع، مهربانی با دیگران ممکن است کاتالیزوری باشد که شما در تمام مدت احساس شادی کنید و شما را در مسیر مهربانی با خود قرار می‌دهد.

راه‌حل| این که هر روز یک حرف خوب به والدین یا دوستان خود بگویید را هدف شخصی خود قرار دهید یا می‌توانید یک حرف خوب به صندوق دار فروشگاه مواد غذایی بگویید. هرچه باشد، مهربانی کردن به تغییر ذهنیت شما درباره دیگران کمک می‌کند.


فرار از احساسات
افراد خود ویرانگر احساسات خود را پنهان می‌کنند خواه از طریق مصرف مواد مخدر باشد یا چیز دیگر. آن‌ها ممکن است چهره بشاشی را از خود نشان دهند و دیگران را متقاعد کنند که همه چیز خوب است اما سرکوب احساسات فقط منجر به بیرون ریزی ناگهانی آن در آینده می‌شود. افراد خود ویرانگر نه تنها از احساسات منفی، بلکه از احساسات مثبت هم فرار می‌کنند. گاهی اوقات، حتی ممکن است از دیدن این که واقعاً احساس خوشبختی می‌کنند، بترسند و شروع به جست‌وجوی مشکلات زندگی کنند. اگر همیشه به دنبال چیزهای منفی زندگی هستید، مطمئناً آن ها را پیدا خواهید کرد!

راه‌حل| مواجهه با احساسات می‌تواند ترسناک باشد اما آن ها اغلب پس از نوشته شدن، قدرت خود را از دست می‌دهند. سعی کنید هر روز احساسات خود و دلیل آن را بنویسید. اگر این مسئله باعث اضطراب بیش از حد شما شده است، ممکن است گام بعدی کمک گرفتن از یک مشاور یا درمانگر باشد.


غفلت از بهداشت شخصی
افراد خود ویرانگر اغلب خیلی مراقب خود نیستند. آن‌ها غذای سالم نمی خورند، به باشگاه ورزشی نمی‌روند و ممکن است به طور منظم حمام یا اصلاح نکنند. آن ها ممکن است از تمیز کردن فضای زندگی خود غافل شوند و در وضعیت کثیف و ناخوشایندی زندگی کنند. متأسفانه، همه این عوامل نشان دهنده افسردگی شدید است. اگر آن ها به سمت بهتر شدن خود فقط یک قدم بردارند، می‌توانند نور را در انتهای تونل رویت کنند.

راه‌حل| هر هفته روی یک تغییر مثبت متمرکز شوید. هفته اول، شاید روزانه دوش بگیرید. هفته بعد سعی کنید یک یا دو وعده غذایی سالم تهیه کنید. طی یک یا دو ماه، برای عضویت در یک باشگاه ورزشی ثبت نام کنید یا برنامه تمرینی دویدن را به طور منظم داشته باشید. هر قدم کوچک شما را در مسیر درست پیش می‌برد.


ازخودگذشتگی غیرضروری
بعضی از ما آن قدر تمایل به خوشحال کردن دیگران داریم که برای خود وقت نمی گذاریم، چه با کار سخت، داوطلب شدن برای کارهای زیاد یا بیرون رفتن با دوستان فقط به این دلیل که احساس می کنیم آن ها مجبور به انجام چنین کاری هستند، بنابراین بسیاری از ما کاملاً بدون هیچ دلیلی از خود به نفع دیگران غافل می‌شویم.

راه‌حل| هر روز زمانی را به خود اختصاص دهید. شما می‌توانید در یک ساعت منظم هنگام بیدار شدن از خواب برای پیاده روی بیرون بروید یا زمان کوتاهی از شب را مشغول انجام سرگرمی مورد علاقه خود باشید. هرچه که هست، برای خود وقت بگذارید و اگر برای مراقبت از خود لازم است، از نه گفتن نترسید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

آیا مشاوره روانشناسی راهی برای تسکین یا نصیحت های بی پایان است؟
اختلال چندشخصیتی چیست؟
پایان عجیب‌ترین سال تحصیلی مدارس
علائمی که خبر از اختلال وسواس فکریتان می‌دهند!
این علامت ها درمردان یعنی افسرده شدند
تفاوت استرس و اضطراب و درمان آنها در روانشناسی
سایکوپت؛ اختلالی برای اشخاص ضد اجتماعی
اروین یالوم؛ پادشاه داستان‌های روان‌درمانی
تکنیک شش کلاه تفکر چیست و چه کاربردی دارد؟
استرس والدین چه بلایی بر سر نوزادان می‌آورد؟
چرا دوست خوب دیگه پیدا نمیشه؟
اگر فرزند خردسال دارید این ترفندهای روانشناسی حتما به کارتان می‌آید
هرگز با آدم نادان مجادله نكنيد، تماشاگران ممكن است نتوانند بين شما را تشخيص دهند