پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۸
کد مطلب: 51937
۲

اغلب افراد در شرایط دشوار زندگی چه انتخاب‌هایی می‌کنند؟

اغلب افراد در شرایط دشوار زندگی چه انتخاب‌هایی می‌کنند؟
سختی و دشواری در هر زندگی وجود دارد و این که برخی از افراد براین تصور هستند که تمامی مشکلات فقط برای آن هاست و همیشه در حال مقایسه کردن زندگی خود با دیگران به ویژه افراد مرفه هستند کار بسیار نادرستی است. چرا که هیچ گاه نمی توان از روی باطن زندگی افراد پی به ظاهر زندگیشان برد.

هر فردی چه مجرد و یا متاهل، در زندگی خود با فراز و نشیب‌های متعددی روبرو است، اما این را هم نمی‌توان کتمان کرد که برخی از افراد در زندگی خود مشکلات بیشتری دارند. اما نکته مهم این است که افراد با تمامی فراز و فرود‌ها و سختی و آسانی‌های موجود، بتوانند به خوبی و سنجیده با آن‌ها روبرو شوند و با مشکلات خود مقابله کنند.

راحیل شمسایی، در رابطه با انتخاب‌های متفاوت افراد و نحوه مقابله آن‌ها با مشکلات خود اظهار کرد: یکی از انتخاب‌هایی که ممکن است افراد هنگام روبرو شدن با مشکلات داشته باشند این است که شرایط را بپذیرند و در حقیقت خود را قربانی آن ها کنند که باید تاکید کرد این انتخاب به هیچ عنوان صحیح نیست و تغییر مثبت انتخاب خوبی است که این افراد باید جایگزین آن کنند.

تغییر دادن شرایط، یکی دیگر از انتخاب‌های افراد است که در این میان باید توجه کنند شرایط را رو به بهبود و مثبت گونه پیش ببرند تا بتوانند به انتخابی مطلوب دست پیدا کنند.


این روانشناس تصریح کرد: یکی دیگر از انتخاب‌های افرادی که با مشکلات روبرو می‌شوند این است که نگاه خود را به شرایط تغییر دهند. بدین معنی که بپذیرند مشکلات برای همه افراد وجود دارد و استثناء هم ندارد. اما با تغییر نگاه خود و سوق دادن آن به جنبه‌های مثبت و روشن زندگی می‌توانند براحتی از این مشکلات عبور کنند چرا که هر قدر هم از شرایط خود گلایه‌مند باشند فقط باعث تشدید بیشتر آن می‌شوند.

برخی از افراد بر این باور هستند که باید شرایط را بپذیرند و برای تغییر آن هیچ گونه تلاشی نکنند چرا که شرایطشان تغییر پذیر نیست، اما آن‌ها باید بدانند که این دیدگاه کاملا نادرست است و در مقابل، افرادی هستند که معتقدند باید شرایط دشوار را متوقف کرد و به آن جهت مثبت داد.

اگر افراد، هنگامی که دوست یا همکارشان حرف‌های ناامید کننده و منفی ای می‌زند که نه تنها از معاشرت با او لذت نمی‌برند بلکه تمامی انرژی مثبتشان هم تخلیه می‌شود باید بدانند که خودشان باید یک کار مثبت انجام بدهند و در حقیقت، خودشان را از شرایط دشوار نجات دهند، چون هیچ کس جز خودشان نمی‌تواند به آن‌ها کمک کند.

همه ما باید بدانیم که هیچ وقت مجبور نیستیم کاری را انجام دهیم که به ضرر ماست و در حقیقت پیامد‌های منفی را برای ما به همراه دارد و باعث قربانی شدن ما می‌شود و در مقابل، خود ما باید برای خودمان کاری کنیم و روح و جسممان را به سمت و سوی مثبت هدایت کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
آنكه مدام از كمبودها و ناراستي هاي زندگي خويش سخن مي گويد دوست خوبي براي تو نخواهد بود .