کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مهارت‌های لازم برای داشتن یک زندگی شاد

تحقیقات نشان می‌دهد که برای داشتن یک زندگی سالم و شاد نیاز به آموختن مهارت‌های خاصی است.

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران , 23 دی 1399 ساعت 10:31

دانشمندان زیادی هستند که روی نحوه داشتن یک زندگی شاد تحقیقات فراوانی انجام داده‌اند و وقت زیادی صرف این موضوع کرده‌اند و بر اساس تحقیقات آن‌ها کار‌های زیادی وجود دارد که می‌توان برای زندگی شاد انجام داد، امّا تمرکز آن‌ها اغلب, روی مهارت‌هایی بوده است که مهم‌ترین عامل شادی در زندگی هستند که با فرا گرفتن این مهارت‌ها می‌توانید زندگی شادی را شروع کنید.


برای شادی خود برنامه بریزید

شما بدون دستور پخت یک کیک، شروع به پختن آن نمی‌کنید. همچنین بدون این که نقشه جایی را داشته باشید به آن نقطه نمی‌روید. بنابراین، شما نباید سعی کنید شادی را بدون برنامه ایجاد کنید، چرا که به وجود آمدن یک برنامه شاد خوب همان چیزی است که شما را از جایی که اکنون هستید به زندگی شادی که در نظر دارید، می‌برد.

پیشرفت کنید
آیا به یاد دارید که آغاز هر کاری مانند  دوچرخه سواری کردن یا راندن خودرو در ذهن شما برایتان غیر ممکن بود؟
امّا این کار‌ها را در نهایت انجام دادید و متوجه شدید که این استعداد را در خود دارید. ایجاد یک زندگی شاد هم همین گونه است - اولین قدم اعتقاد به خود و توانایی شما برای شاد زیستن است و سپس خواهید دید که در تمام مدت، آن را در خود داشته‌اید، به همین دلیل مشارکت در توسعه فردی برای داشتن یک زندگی شاد یک نکته کلیدی است.


مثبت فکر کنید
همه ما کسی را می‌شناسیم که در هر شرایطی یک چیز بد را پیدا کند و شاید این شخص ما باشیم. اگر یاد بگیریم در عوض این تفکرها, به فکر افکار شاد باشیم، می‌توانیم حتی منزجرترین شرایط را نیز لذت بخش‌تر کنیم و در زندگی فعلی خود زندگی شادتری را  ایجاد کنیم.
 بهتر است هر لحظه از هر روز به فکر خود باشیم، زیرا ما می‌توانیم نقاط مثبت زندگی خود را پیدا کنیم و به همین دلیل، تفکر مثبت برای داشتن زندگی شاد یک کلید مهم است.

اعتماد به نفس خود را افزایش دهید
اگر اعتماد به نفس نداشته باشیم، فکر کردن به این موضوع که با مشکلی روبرو می‌شویم آسان است و نمی‌توانیم هیچ کاری برای تغییر دادن خود و ایجاد زندگی شاد موردنظر خود، انجام دهیم، امّا اعتماد به نفس در واقع یک مهارت است.
وقتی یاد بگیریم به گونه‌ای مشخص فکر کنیم، احساس  و رفتار کنیم که ما را به شخصی که واقعا دوست داریم تبدیل کند، می‌توانیم اعتماد به نفس بیشتری داشته باشیم و در نتیجه، راحت‌تر زندگی کنیم.

در کار و زندگی تعادل ایجاد کنید
آیا خسته و بی انگیزه هستید و به شدت به استراحت نیاز دارید؟
با یادگیری نحوه ایجاد تعادل کار و زندگی بهتر می‌توانید از زمان محدودی که در زندگی خود دارید، استفاده بهتری کنید و در نتیجه، شما از تمام قسمت‌های زندگی خود لذت خواهید برد.

مقاومت کنید
بعضی اوقات، زندگی, شما را سرنگون می‌کند - هیچ مشکلی وجود ندارد و آن چه برای ایجاد یک زندگی شاد واقعا مهم است، بازگشت شما به زندگی آسان است.
ایجاد انعطاف پذیری عاطفی مانع از آن می‌شود که چالش‌ها و سختی‌ها شما را تحت فشار قرار دهد.
شما با سرعت بیشتری از مشکلات بهبود می‌یابید و در نتیجه، روز‌های بیشتری در ماه و سال با خوشحالی زندگی خواهید کرد.

هوشیارتر باشید
اکنون که در دنیایی با فناوری پیشرفته زندگی می‌کنیم، بیشتر زندگی خود را با تکنولوژی طی می‌کنیم. در نتیجه، بهترین قسمت‌های زنده بودن مانند تجربیات مثبت، ارتباط با دیگران و حتی تفریح را از دست می‌دهیم و بنابراین، شاید ما قبلا زندگی شادی داشته‌ایم و فقط آن را نمی‌بینیم.
وقتی هوشیارتر و آگاه‌تر می‌شویم، دیگر احساس بی حسی می‌کنیم و می‌توانیم از همه چیز‌هایی که زندگی ارائه می‌دهد، لذت ببریم.

هدف زندگی خود را بیابید
همه ما دوست داریم زندگی مان مهم به نظر برسد. اگرچه تشخیص این که چه چیز‌هایی برای ما مهم است، می‌تواند مشکل باشد.
هدف زندگی هر فرد متفاوت است و توجه به یافتن هدف از زندگی یک مهارت است. با ایجاد این مهارت، زندگی شما معنادارتر و راضی کننده‌تر می‌شود و می‌توانید راحت‌تر زندگی کنید.

مهربانی را تمرین کنید
ما غالبا آن قدر روی تقویت شادی خودمان متمرکز هستیم که از تأثیر خود روی دیگران چشم پوشی می‌کنیم و این یک اشتباه بزرگ است، زیرا مهربانی یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد یک زندگی شاد است.
اعمال مهربانانه به نوع شادی با دوام و ماندگارتر دامن می‌زنند، بنابراین وقتی این مهارت را ایجاد می‌کنید، بیشتر روز‌های خود را با خوشبختی زندگی می‌کنید.

روابط سالم داشته باشید
اغلب فکر می‌کنیم که یک زندگی شاد چیزی است که باید خود به خود بسازیم. امّا شادی طولانی مدت، درواقع ناشی از روابطی است که با دیگران ایجاد می‌کنیم. در حقیقت، روابط سالم مهم‌ترین عامل در سلامتی و خوشبختی ما هستند، به همین دلیل است که یادگیری چگونگی ایجاد روابط بهتر به شما کمک می‌کند تا یک زندگی شاد داشته باشید.
مسلما فراگیری همه این مهارت‌ها به زمان نیاز دارد و اگر به کمک احتیاج دارید نیاز به حمایتتان را اعلام کنید تا بتوانید مراحل زندگی خود را طی کنید و آن حامی شما را در سفر به زندگی شادتر راهنمایی کند.


کد مطلب: 52003

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/52003/مهارت-های-لازم-داشتن-یک-زندگی-شاد

میگنا
  https://www.migna.ir