سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ / ۲۳:۰۴
کد مطلب: 52059
۳
داده‌های نوار مغزی نشان می‌دهد

دویدن ما را شاد می‌کند

دویدن ما را شاد می‌کند
به گزارش انگجت، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد که ورزش می‌تواند ما را شادتر، سالم‌تر و مقاوم‌تر کند. اکنون شرکت ژاپنی پوشاک ورزشی "اسیکس"(Asics) با هدف معرفی و فروش یک جفت کفش ورزشی جدید، یک محقق به نام دکتر "برندان استابز" را از کالج سلطنتی لندن استخدام کرد تا این موضوع را بررسی کند.

دکتر "استابز" رابطه بین سلامت روان و سلامتی جسم را بررسی می‌کند، چیزی که "اسیکس" دوست داشت درباره آن صحبت کند.

دکتر "استابز" از یک دستگاه نوار مغزی(EEG) قابل حمل استفاده کرد که می‌تواند هنگام ورزش پوشیده و استفاده شود. این دستگاه توسط سه ورزشکار حرفه‌ای و شش ورزشکار آماتور مورد استفاده قرار گرفت. اصطلاح ورزشکار آماتور بیانگر کسانی است که حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته ورزش می‌کنند.

هر شرکت کننده در این مطالعه ابتدا هنگام استراحت از این دستگاه استفاده کرد تا یک حالت پایه برای انجام آزمایش‌های شناختی ایجاد شود. سپس هر شرکت کننده قبل از اجرای مجدد آزمایش‌ها، ۲۰ دقیقه ورزش کرد.

آمار حاصله بسیار حیرت آور بود، چرا که نشان داد ورزش کردن با ۱۸ درصد افزایش توانایی شرکت کنندگان در استراحت کردن، ۲۸ درصد کاهش در تصمیم‌گیری‌های عجولانه و ۲۹ درصد بهبود در مقاومت در برابر فشار و تنش همراه است.

دکتر "استابز" خاطرنشان کرد که این اعداد از خوانش اسکن نوار مغز حاصل شده است، نه اینکه خود شرکت کنندگان از وضعیت خود گزارش دهند.

وی افزود: نوار مغزی همچنین کاهش ۵۸ درصدی نشانه‌های استرس شناختی را بر اثر ورزش کردن نشان می‌دهد که علائم آن اضطراب، فراموشی و بی‌نظمی است. این داده‌ها همچنین به افزایش ۲۶ درصدی سرعت پردازش اطلاعات مغز افراد و بهبود ۲۱ درصدی حافظه اشاره دارد.

فراتر از این آمار، تحقیقات "استابز" نشان داد که برای افراد طبیعی، مزایای سلامت روان حاصل از انجام ورزش بیشتر از ورزشکاران حرفه‌ای است.

"استابز" می‌گوید: اکنون مشتاقانه منتظر است که این نتایج را با تحقیقات بیشتر روشن کند و بررسی خواهد کرد که آیا یک تمرین ایده آل وجود دارد که به تقویت سلامت روان افراد کمک کند؟ وی همچنین می‌خواهد بررسی کند که آیا تفاوتی بین تقویت روانی حاصل از انجام ورزش در ورزشکاران آماتور در مقایسه با افرادی که طی یک هفته به حداقل میزان توصیه شده انجام ورزش نمی‌پردازند، وجود دارد یا خیر.

شرکت "اسیکس" از این تحقیق به عنوان بخشی از برنامه خود برای تشویق مردم به ورزش کردن، در حالی که همه ما به نوعی در قرنطینه حاصل از شیوع بیماری کرونا به سر می‌بریم، استفاده کرده و یک کمپین راه‌اندازی کرده که در آن، دوندگان، دوستان خود را تشویق می‌کنند که به دویدن بپردازند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
شاید باورتون نشه اما دنیا به کوچک‌ترین خوبی‌های شما نیاز داره، خوب بمونید.