سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ / ۲۲:۴۵
کد مطلب: 52068
۰

با یک مچ‌بند از حال کارمندان در هنگام دورکاری باخبر شوید

با یک مچ‌بند از حال کارمندان در هنگام دورکاری باخبر شوید
به گزارش دیلی‌میل، مچ‌بند مذکور که "Moodbeam" نام دارد مجهز به دو دکمه است که فرد بسته به خلق و خوی خود به سادگی باید آنها را در طول روز فشار دهد. دکمه زرد رنگ برای مواقع شادی و دکمه آبی رنگ برای زمانی که فرد حالش خوب نیست و به نوعی ناراحت است تعبیه شده است.

این مچ‌بند به همراه یک برنامه در دسترس است که این برنامه در کنار ردیابی حال افراد، خواب و فعالیت آنها را نیز ثبت می‌کند. این بدان معناست که کاربران می‌توانند حال عزیزان‌شان را هنگام قرنطینه در تلفن هوشمند خود مشاهده کنند و دریابند که چه موقع می‌توانند به آنها پیام دهند یا با آنها تماس بگیرند.

شرکت‌ها همچنین می‌توانند مچ‌بندها را برای کارمندان خود به صورت عمده خریداری کنند و در حالی که کارمندان از خانه کار خود را انجام می‌دهند و ممکن است احساس انزوا کنند از حال آنها باخبر شوند.

مچ بند "Moodbeam" توسط شرکت "هال" توسعه یافته است. این شرکت در سال ۲۰۱۶ تاسیس شد و اکنون این فناوری که ایجاد کرده بسیار مورد استقبال قرار گرفته است چرا که راه حلی مناسب برای باخبر شدن افراد از یکدیگر طی همه‌گیر شدن بیماری است و این راه حل می‌تواند نقشی مهم در بهبود سلامت روان افراد داشته باشد.

موسسه خیریه "Mind" انگلستان نیز اخیراً اظهار کرده است که صفحه پشتیبانی همه‌گیری سایت آن بیشترین بازدید را از ماه آوریل تاکنون داشته است و این دقیقا زمانی است که این کشور درگیر موج اول ویروس‌کرونا بوده است.

شرکت سازنده مچ‌بند یاد شده گفت که افراد می‌توانند به راحتی با فشردن یکی از این دو دکمه وضعیت حال روحی خود را بیان کنند و این موضوع را با آن شخصی که خودشان در برنامه انتخاب کرده‌اند به اشتراک بگذارند. مچ‌بند مذکور به افراد اجازه می‌دهد تا از حال عزیزان خود با خبر شوند. برای مثال این مچ‌بند گزینه خوبی برای افرادی است که دور از والدین خود زندگی می‌کنند و به دلیل محدودیت‌های دوران قرنطینه نیز نمی‌توانند به ملاقات آنها بروند اما با کمک این مچ‌بند می‌توانند از حال آنها باخبر شوند.

مدیران شرکت‌ها نیز به دلیل آنکه کارمندان به خاطر شیوع این بیماری مجبور به کار در منزل هستند و نمی‌توانند حضور فیزیکی در محیط کار داشته باشند می‌توانند از سلامت روان کارمندان خود آگاه شوند.

قابل ذکر است برنامه همراه این مچ‌بند هم در گوشی‌های دارای سیستم عامل اندروید و هم در گوشی‌های دارای سیستم عامل آی.او.اس قابل اجراست. درباره ساختار این مچ‌بند باید گفت که جنس بند آن سیلیکونی است و در برابر آب نیز مقاوم است و این بدان معناست که کاربران می‌توانند هنگام کار، راه رفتن یا دوش گرفتن از آن استفاده کنند.

موسسه خیریه بهداشت روان "Brave Mind" در انگلیس یکی از سازمان‌هایی است که مچ‌بند مذکور را برای کارمندان خود تهیه کرده است.

فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
هر وقت احساس حسادت کردیم ، یادمان باشد ، خاموش کردن شمع دیگری ، باعث نمیشود ، شمع ما درخشان تر نور افشانی کند