پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۵:۳۰
کد مطلب: 52075
۲
در جلسه شورای تحول و ارتقای علوم انسانی؛

سرفصل دوره دکتری رشته روانشناسی بالینی تصویب شد

سرفصل دوره دکتری رشته روانشناسی بالینی تصویب شد
به گزارش شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه 191 شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست غلامعلی حداد عادل به‌صورت حضوری و مجازی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد. دستور این جلسه بررسی "سرفصل دوره دکتری رشته روانشناسی بالینی" بود.

 
پس از ارائه نظرات اعضا، حداد عادل گفت: وزارت علوم تأکید دارد به دلیل کم شدن هزینه باید طول دوره آموزشی کاهش یابد، لذا مشکلی که در حیطه آموزش عالی وجود دارد نسخه واحد پیچیدن برای همه رشته‌ها و اصرار بر اجرای آن است، که این مسئله در برخی مواقع این چنینی، باعث ایجاد مشکل می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد داد: با توجه به اینکه متخصصین امر داشتن دوره کارورزی در رشته روانشناسی بالینی در مقطع دکتری را ضروری دانستند، بنابراین نمی‌تواند طول دوره این رشته با سایر رشته‌ها برابر باشد به این سبب، افزایش طول دوره در این رشته لازم است.

رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی اضافه کرد: باید نظر کارگروه روانشناسی شورای تحول، به وزارت علوم منعکس شود و در شورای عالی گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی با حضور نمایندگان کارگروه روانشناسی، این موضوع بررسی گردد و لازم است انعطافی در خصوص این رشته در وزارت علوم صورت گیرد.

پس از ارائه این گزارش و مباحث مطرح شده توسط دکتر حداد عادل و اعضای جلسه، کلیات سرفصل آموزشی و برنامه درسی رشته روانشناسی بالینی در مقطع دکتری به تصویب رسید.

حداد عادل اظهار کرد : در این 40 سالی که از دوران انقلاب اسلامی می‌گذرد، رشته روانشناسی ارتباط بسیار خوبی با حوزه داشته است، حتی در سال‌هایی که شورای تحول کار خود را شروع نکرده بود این رشته با حوزه علمیه در تعامل بودند و در حال حاضر نیز بنیه مذهبی این رشته، نسبتاً بیشتر از سایر رشته‌ها است و منابع خوبی نیز در این حوزه وجود دارد.

وی بر تألیف کتب برنامه‌های مصوب شورای تحول و ارتقای علوم انسانی تأکید کرد.

در پایان این جلسه پس از اظهارنظر اعضا و جمع‌بندی، جزئیات سرفصل درسی و برنامه آموزشی رشته روانشناسی بالینی در مقطع دکتری تصویب شد.

همچنین مقرر شد کارگروه روانشناسی در خصوص افزایش تعداد واحدهای درسی و همچنین افزایش طول دوره تحصیلی این رشته به دلیل وجود دوره کارورزی، مکاتباتی را با شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی داشته باشد تا در قالب یک طرح الحاقی، تمام مسائل در آنجا بررسی و مجوز لازم گرفته شود.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
با ترس هات روبرو شو! آدم ها رو ببخش! یک راه حل جدید بساز! هدف هات رو مشخص کن! آدم هایی که ازت متنفر هستند رو فراموش کن! ذهنت رو آزاد کن!