جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۶:۲۶
کد مطلب: 52076
۲
۳
دکتر حاتمی رییس سازمان نظام روانشناسی:

عدم اشاره قانون تشکیل سازمان نظام روانشناسی به حضور ۳۴هزار عضو در مجمع عمومی

عدم اشاره قانون تشکیل سازمان نظام روانشناسی به حضور ۳۴هزار عضو در مجمع عمومی
استعلام درباره امکانات فنی برگزاری مجمع عمومی با حضور تمامی اعضاء
دکتر محمد حاتمی ادامه داد: از این رو در راستای برگزاری مجمع با حضور تمامی اعضا و امکان انجام آن از لحاط فنی از دانشگاه‌های صنعتی شریف، علامه طباطبایی، الزهرا و حتی از وزارت علوم استعلام کردیم. پاسخ این استعلام‌ها این بود که امکان مشارکت فعال به معنای صحبت و شرکت در رای گیری، برای تمام ۳۴ هزار عضو وجود ندارد اما امکان حضور صرف و ارسال پیام برای تمام اعضا وجود دارد.

احراز هویت تمامی رای دهندگان در مجمع عمومی امکان پذیر نیست
حاتمی افزود: مجمع عمومی مجمعی رسمی و قانونی است که باید پیرامون مسائل مالی سازمان رای گیری کند، از سوی دیگر اگر فرض را بر این بگذاریم که امکان رای دهی برای تمام اعضای حاضر وجود داشته باشد مسئله احراز هویت افراد رای دهنده بسیار حائز اهمیت است که با توجه به شرایط فنی موجود احراز هویت رای دهنگان امکان پذیر نیست.

درخواست اعلام نظر از مجلس برای برگزاری مجمع عمومی با حداقل اعضاء
وی با بیان اینکه حضور تمام ۳۴ هزار عضو در مجمع عمومی نه مرسوم است و نه امکان پذیر ادامه داد: شورای مرکزی این موضوع را بررسی و نهایتا از مجلس شورای اسلامی درخواست اعلام نظر کرد و معاون قوانین مجلس شورای اسلامی طی نامه شماره ۶۴۳۴۱امکان تفویض اختیار از سوی مجامع استانی به نمایندگان برای شرکت در مجمع عمومی را با توجه به شرایط فنی توسط شورای مرکزی قانونی دانست . بنابراین این جلسات با حضور نمایندگان شوراهای استانی و شورای مرکزی مصوب شد؛ از سوی دیگر این سازمان با ایجاد یک لینک از روز گذشته، امکان حضور تمامی اعضاء در جلسات را فراهم کرد که همه اعضا شرکت کنند و اگر به حد نصاب نرسند، درمرحله دوم با هرتعدادی امکان برگزاری فراهم باشد.

اکنون امکان حضور تمامی اعضا فراهم شده است
وی درباره حضور نمایندگان استان تهران تصریح کرد: استان تهران شورایی ندارد و شورای مرکزی کارهای شورای استان تهران را انجام می‌دهد، از این رو اعضای شورای مرکزی در مجمع حضور دارند و در عین حال اکنون امکان حضور تمامی اعضا نیز فراهم شده است.

نظارت بر کار سازمان بر عهده شورای مرکزی است
رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور همچنین گفت: نظارت بر کار سازمان بر عهده شورای مرکزی است و شورای مرکزی طی ابلاغیه‌ای وظایف هیئت بازرسان که معطوف به مباحث مالی سازمان است را مشخص کرده است. همچنین سازمان گزارش مالی تهیه و آن را به شورای مرکزی ارائه می‌کند، شورای مرکزی نیز آن را بررسی و تایید می کند و یا حسابرسی برای آن تعیین می کند.

برگزاری مجمع عمومی را ۱۰ روز پیش اطلاع رسانی کردیم
حاتمی معتقد است که بر خلاف ادعاهایی نظیر عدم اطلاع رسانی دقیق برای حضور در مجمع عمومی، این اطلاع رسانی‌ها به موقع انجام می‌شود به طوری که ۱۰ روز پیش از برگزاری مجمع عمومی، از طریق سایت سازمان برگزاری آن‌ به اطلاع همگان می‌رسد.

گزارش مالی سال ۹۸ یک ماه پیش به هیئت بازرسان ارسال شد
تخلفات روسای قبلی در حال بررسی است

وی درباره نحوه حضور بازرسان در جلسات شورای مرکزی، اظهار کرد: بازرسان جزء اعضا شورای مرکزی نیستند و تنها با ارائه درخواست کتبی، ذکر موضوع و دعوت هیئت رئیسه شورای مرکزی می‌توانند در این جلسات شرکت کنند. از این رو بر اساس نامه‌های ارسالی از سوی دبیرخانه شورا، این سازمان لینک حضور بازرسان را برایشان ارسال می‌کند. حاتمی درباره ادعا برخی بازرسان مبنی بر تخلفات مالی سازمان طی دو سال اخیر، اظهار کرد: گزارش مالی سال ۹۸، یک ماه پیش هم به هیئت بازرسان و هم به شورای مرکزی ارسال شد. اسناد و مدارک آن نیز موجود است. نقصی در دوره ریاست بنده وجود نداشته است و درباره تخلفات گذشته سازمان نیز در حال بررسی هستیم.

هیچ پروانه غیر قانونی در زمان ریاست بنده صادر نشده است
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور درباره اتهام صدور پروانه غیر قانونی در دوره ریاست خود، تصریح کرد: طی دو سالی که بنده مسئول سازمان هستم هیچ پروانه غیر قانونی صادر نشده است، چنین مسائل و اشکالاتی در گذشته به ویژه در بدو تاسیس سازمان به دلیل خلاءهای قانونی و نبود دستورالعمل‌های لازم وجود داشته است که طی این دو سال ما با ایجاد کمیته‌ای تخصصی برای رسیدگی به این پرونده‌ها در حال بررسی آن بوده و هستیم. در تلاشیم در صورت امکان این پروانه‌ها را اصلاح و در غیر این صورت لغو کنیم.

سازمان به عنوان مدعی پیگیر است
حاتمی همچنین این را هم گفت که بررسی‌های مالی در دو بخش مربوط به دوران روسای سابق توسط موسسه ارقام نگر در اختیار هیئت بازرسان قرار گرفته است و سازمان نیز به عنوان مدعی پیگیر رسیدگی به این تخلفات است.

اگر سندی از یک مورد تخلف طی مدیریت بنده دارید ارائه دهید
وی ادامه داد: در زمینه شفاف سازی و اصلاحات، اقدامات خوبی را سازمان طی این دو سال انجام داده که به نوبه خود بی‌نظیر است. طی این دو سال منظم ترین و قانون مدار ترین شکل لازم را در مدیریت به کار بردیم، اگر سندی از یک مورد اشکال و تخلف طی مدیریت بنده در این دو سال دارند ارائه دهند، بنده پاسخگو خواهم بود. اسناد شفافیت اعمال سازمان طی این دو سال موجود است و در صورت درخواست می‌توانیم در اختیار قرار دهیم.

رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در بخش دیگر سخنان خود گفت: فعالیت خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها فرصتی برای شفاف سازی و اطلاع رسانی و تقویت نهادهای درست کار است. بنده مدعی هستم که شفاف ترین و سالم‌ترین و بهترین شکل مدیریت طی این دو سال را انجام داده‌ام. رسانه‌ها باید نیت مصاحبه شونده و ادعا کننده تخلفات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره را کاوش کنند که آیا گفته‌ ها در جهت ارتقای فعالیت سازمان و یا بیانگر مسائل شخصی مصاحبه شونده است.

حاتمی در پایان با اشاره به ادعاهای تخلفات سازمان گفت: افراد متخلفی پشت این ادعاها هستند . اکنون که ما جلوی رانت آن‌ها را گرفته‌ایم این مسائل را بیان می‌کنند. مطالب بیان شده جنبه تبلیغاتی دارد چراکه انتخابات شورای مرکزی در پیش است و تمام این موضوعات جو سازی انتخاباتی بیش نیست. همچنین از سوی دیگر با مطالب بیان شده قصد تحت فشار قرار دادن سازمان برای جلوگیری از شفافیت را دارند. شفاف سازی‌های انجام شده این سازمان طی سال گذشته دارای هزینه‌هایی بود که یکی از این هزینه‌ها اتهامات اخیر به سازمان است. از این رو خبرگزاری‌ها و اصحاب رسانه باید در انتشار اخبار دقت کنند چراکه اخبار نادرست مصداق ظلم علیه نیروهای متعهدو سالم سازمان است. این سازمان آماده هرگونه شفاف سازی است‌.

مجمع عمومی سازمان نظام روان شناسی بدلیل به حد نصاب نرسیدن اعضاء در مرحله اول به مرحله دوم رفت
بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره، جلسه مجمع عمومی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره که مقرر بود ۹۹/۱۰/۳۰ تشکیل شود، بدلیل به حد نصاب نرسیدن در مرحله اول به مرحله دوم رفت و جلسه بعدی تا یکماه آینده مشخص و اعلام می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

United Arab Emirates
این سازمان چه خدمتی به روانشناسی و مشاوره کرد؟ سازمانی که وقتی مراجعه می کنی ۹۹ درصد اوقات هیچ یک از معاونین و رییس حضور ندارد. دو سه تا کارمند اونجا هستند که عملا کاراداری انجام می دهند و مشغول کامپیوتر خودشون. این به اصطلاح سازمان چه کمکی می تواند به مجموعه و اعضایش بکند؟!
Iran, Islamic Republic of
نظرشما را تائید می کنم باید به 34000عضو نظام روانشناسی هستند اطلاع رسانی شودتا اصلاحات درستی انجام شود سازمان روانشناسی باید توانمد باشد وبتواند درکارش پس از مصاحبه بار اول اولا امتیازی برای دوره ها وکار گاه ها قائل شودوبعدشت توانمد باشد وبه مهارت فر د بیفزاید نه ایننکه برو سال دیگه بیا وهزینه بده تا دوباره چند سوال شفاهی ازت بپر سند در ضمن هر دور های را قبول ندارند فقط در آموزشگاهی که زیر نطر سازمان هستند گواهی با مهر سازمان می زنند
اسمعیل اخوان راد
Iran, Islamic Republic of
لیسانس علوم تربیتی وفوق لیسانس روانشناسی شخصیت هستم ومعلم بازنشسته آموزش وپرورش هستم باشماره عضویت 17851 از سال 95کارت عضویت گرفتم ودرازمون جامع علمی وحرفه ای نظام روانشناسی هم قبول شده ام وگواهی انرا از سازمان نظام روان شناسی دریافت نموده ام وپنج دوره کارگاه آموزشی را دراموزشگاه های که زی نظ ر سازمان نظام روان شناسی می باشند دریافت نمودهام وتاکنون سه با ر مختلف درکمسیون روانشناسی یعنی در طول سه سال سه بار به مصاحبه دعوت شده ام وبه بیشتر سوالات هم پاخ درست داده ام ولی هر سه بر اعلام کرده شما بروید یک سال دیگر بییایید وا. مصاحبه بار سوم که انلاین بوده ضبط شده دارم درمورد هر سه بار مصاحبه اعتراض کتبی نموه ام اصلا توچه نشده است سه با ر هز ینه مصاحبه داده ام واعتراض کردم سازمان باید به دوره هایی که دیده ام توجه کند در ضمن بیش از سیصد ساعت دوره ضمن خدمت وکارورزی در آموزش وپرورش دیده ام وفتوکپی همه مدارک را تحویل داده ام و. شماره موبایل 09113337343شماره من می باشد واز سازمان نظام روانشناسی شکایت دارم وحاضرم باهر رسانه ای که اعلام امدگی کند مصاحبه کنم ممنون
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
دو بیگانه همدرد، از دو خویشاوند بی‌درد یا ناهم‌درد، با هم خویشاوندترند… علی شريعتی