يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - 7 Mar 2021
تاریخ انتشار :
شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۰:۱۸
کد مطلب: 52100
۰

چگونه از اندوه فاصله بگیریم؟

چگونه از اندوه فاصله بگیریم؟
از نظر روانشناختی انعطاف، به عنوان "فرآیند سازگاری مناسب در برابر مشکلات، آسیب‌ها، فاجعه، تهدید‌ها یا حتی منابع قابل توجه استرس" تعریف شده است، انعطاف پذیری به ما اجازه می‌دهد حتی در دوره‌های آزار دهنده نیز قوی باشیم. اگر می‌خواهید این ویژگی را تقویت کنید، تغییرات کوچکی وجود دارد که می‌توانید ایجاد کنید:

روی آینده خود سرمایه گذاری کنید
ممکن است در حال حاضر اوضاع احساس ناپایداری کند. با این حال می‌توانید روی آینده خود سرمایه گذاری روای کنید، درواقع می‌تواند تصمیم بگیرید که برای آینده چه کار‌هایی انجام دهید و این موضوعی مهم برای شادی بلند مدت شما خواهد بود.


لذت‌های روزمره را بچشید
حتی در میان سختی‌ها، ما همیشه می‌توانیم لذت‌های روزمره را تجربه کنیم، تماس با یک دوست، خوردن یک قهوه یا یک برش شکلات، دوش گرفتن، قدم زدن و بسیاری از موارد مشابه می‌توانند به شما در افزایش احساسات زندگی کمک کنند.


به خواب خود اهمیت بدهید
تحقیقات منتشر شده توسط انجمن روانشناسی آمریکا نشان می‌دهد که خواب بیشتر باعث شادی و سلامت بیشتر افراد می‌شود، در حالی که کمبود خواب نتیجه عکس دارد. وقتی خوب می‌خوابیم، ایمنی بدن را تقویت می‌کنیم، حالات روانی خود را تنظیم می‌کنیم، عملکرد مغز را افزایش می‌دهیم و استرس خود را کاهش می‌دهیم.


درباره خودتان مثبت صحبت کنید
اگر می‌خواهید عزت نفس و مقاومت خود را در برابر مشکلات زندگی بالا ببرید، استفاده از تأیید‌های مثبت می‌تواند پاسخ شما باشد. ممکن است بخواهید جملات مثبتی که قدرت شما را پر می‌کند یادداشت کنید و آن‌ها را در مکان‌های قابل مشاهده در اطراف خانه خود نصب کنید و بهتر است حتی وقتی درباره خودتان صحبت می‌کنید، مثبت فکر کنید.
مرجع : انتخاب
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

اثرات منفی کنکور سراسری بر سلامت روان دانش آموزان و تکنیک های مقابله با آن
هنگام عصبانيت، مراقب كلام خود باشيم!
دلیل نرسیدن به اهداف خود را بدانید
شایع‌ترین گلایه زنان از شوهرشان
«استرس دست دوم» چیست و چگونه از آن در امان باشیم؟
روان‌شناس کودک: گاهی والدین با ارائه محتوای غیراخلاقی به کودکان آسیب می‌زنند
نظریه خانواده درمانی راهبردی(استراتژیک)جی هی لی
بیماری شما ریشه عصبی دارد یعنی چه؟
دیگر به جای «تهاجم فرهنگی» باید بگوییم «تجاوز فرهنگی»/«ساسی مانکن» از نظر روان‌شناختی بیمار است
چند نکته برای افرادی که شغل شان را دوست ندارند
تربیت فرزندان شادتر، چرا و چگونه؟
نقش خانواده در مراقبت از نوجوان مبتلابه اختلال "دوقطبی"
مشکل فکر های بسته این است که دهانشان پیوسته باز است...