پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۵
کد مطلب: 52204
۱
سرپرست دفتر مشاوره سازمان امور دانشجویان خبر داد

سند ملی سلامت روانی و اجتماعی دانشجویان تصویب شد

دکتر مجید صفاری نیا در شصت و هفتمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه های کشور ضمن بیان این مطلب گفت: کسانی که به کرونا مبتلا می شوند تا چندین ماه پس از آن دچار پیامدهای روانی کرونا هستند و باید خدمات روان شناسی دریافت کنند که در دانشگاهها این وظیفه برعهده مراکز مشاوره است.
وی با اشاره به اینکه برخی از دانشجویان بر اثر کرونا اعضای خانواده خودرا از دست داده اند گفت: مراکز مشاوره باید سبک های مقابله به سوگ و فقدان را به این دانشجویان آموزش دهند.

سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان با اشاره به اینکه در ایام کرونا باید رابطه استادان ، دانشجویان و کارکنان با یکدیگر در شرایط همدلانه باشد گفت: از طریق انتشار ویژه نامه مهر استاد سعی می کنیم رابطه خوب استادان و دانشجویان را ترویج کنیم.

دکتر صفاری نیا، واکنش به محیط اطراف و اثرگذاری در آن، ارائه خدمات جامع سلامت روان به دانشجویان و ارتقای سطح سلامت روانشناختی دانشجویان را سه هدف مراکز مشاوره دانشگاهها بر شمرد و تاکید کرد: مراکز باید در راستای اجرای برنامه های خود  و ارتقای سطح سلامت روان دانشجویان بدنیال جذب حمایت مالی نهادهای استانی و کشوری باشند.

وی افزود: علاوه بر اینکه حفظ نشاط دانشجویان در ذات خود ارتقای سرمایه انسانی جامعه است، جلوگیری از آسیب های روانی و اجتماعی در این قشر نیز به نفع کل جامعه است لذا نهادهایی مانند  استانداری ها، ادارات بهزیستی، وزارا رفاه ، وزارت ورزش و ... باید بخشی از بودجه های پیشگیری خود را  به دانشگاهها  اختصاص دهند.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، وی با اظهار امیدواری به تصویب سند ملی سلامت روانی و اجتماعی دانشجویان گفت: محور فعالیت مراکز مشاوره دانشگاه ها در سال آتی براساس این سند خواهد بود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
اندكي غرور به آدم كمك مي كند كه فاصله اش را حفظ كند. آلبر كامو