جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۷
کد مطلب: 52205
۲
۱

انتشار 2461 مقاله در زمینه های روانشناسی و علوم تربیتی

انتشار 2461 مقاله در زمینه های روانشناسی و علوم تربیتی
رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی در ادامه حضور سالانه خود در دانشکده ها برای دیدار، تبادل نظر و گفت و گو با اعضای هیئت علمی با حضور در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی با استادان این دانشکده به دو صورت حضوری و مجازی دیدار و گفت و گو کرد.

دکتر حسین سلیمی در ابتدای این نشست گفت: برگزاری این نشست های دوره ای باعث تقویت روح جمعی و خلق ذهنیتی امن برای اعضای دانشکده ها می شود. همچنین بررسی نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف دانشکده ها انگیزه و هدف دیگر این نشست ها است.

وی ادامه داد: این دانشکده در گذشته از لحاظ مکانی و تعداد اعضای هیئت علمی وضعیت اورژانسی داشت. نسبت استاد به دانشجو حدود ۱ به ۴۲ بود و معدل ارزشیابی استادان هم قابل قبول نبود. همچنین آمار پژوهشی استادان هم مستند نبود.

رئیس دانشگاه علامه بیان کرد: در حال حاضر ساختمان این دانشکده دارای استاندارهای لازم است. کلاس‌های آموزشی، اتاق‌های اعضای هیئت علمی، سالن آمفی تئاتر و... همگی به خوبی شکل گرفته‌اند.

سلیمی با اشاره به اینکه در دوران اخیر ۳۴ نفر استاد جدید در این دانشکده جذب شده است، اظهار کرد: تمام این جذب ها با نظر استادان دانشکده بوده است. در حال حاضر تعداد اعضای علمی دانشکده به ۷۰ نفر رسیده که به همین تناسب نسبت استاد به دانشجو، پایین آمده و به عدد ۱ به ۳۰ رسیده است.

به گفتۀ این استاد دانشگاه، ارزشیابی دانشکده هم رشد قابل توجه ای داشته گرچه توقع ها از این دانشکده در این زمینه بسیار بیشتر است.

وی با اشاره به شکل گیری روح جمعی و هویت مشترک در دانشکده تاکید کرد: از نشانه های بارز این روح جمعی، اخذ تصمیم های مختلف در زمنیه های مختلف با نظر گروه ها و استادان است. در گذشته برخی از گروه ها از جمله گروه آموزش و پرورش، گروه تعلیم و تربیت و... در حال نابودی بودند که خوشبختانه این گروه ها تقویت شدند و در حال حاضر به خوبی به فعالیت خود ادامه می دهند.


رئیس دانشگاه در ادامه با اشاره به روند رو به رشد تولیدات پژوهشی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی گفت: عملکرد دانشکده در این زمینه مثبت است. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی از نظر تولید مقاله های داخلی در بین تمام دانشکده های دانشگاه رتبۀ اول را کسب کرده است. اعضای هیئت علمی این دانشکده ۲ هزار و ۴۶۱ مقالۀ پژوهشی منتشر کرده اند که بسیار جای افتخار است. از نظر مقاله های بین المللی هم این دانشکده رتبۀ سوم را در بین دانشکده های دانشگاه دارد.

سلیمی ادامه داد: از نظر جذب طرح های پژوهشی بیرون از دانشگاه هم این دانشکده در رتبۀ دوم قرار دارد. همچنین از لحاظ کرسی های نظریه پردازی رتبۀ سوم را دارا هست.

وی در پایان گفت: تنها زمینه ای که این دانشکده توفیق آنچنانی نداشته حضور در شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد است. البته اقداماتی صورت گرفته اما کافی نیست و لازم است در این زمینه تلاش بیشتری انجام گیرد.

در ادامه این نشست اعضای هیئت علمی به بیان نظرها و پیشنهادهای خود پرداختند.
بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی؛ پیشنهاد راه اندازی استودیو و کلاس آنلاین در دانشکده، استفاده از ظرفیت های علمی گروه تکنولوژی آموزشی در مرکز یادگیری الکترونیکی دانشگاه، کمبود کارشناس اداری در دانشکده، لزوم هیبریدی شدن کلاس های دانشکده(دوگانه شدن به صورت حضوری و مجازی)، استفاده از ظرفیت دانشکده برای شناسایی و معرفی آسیب های آموزش های آنلاین در ایام شیوع کرونا، تبدیل شدن دانشگاه به دانشگاه نسل چهارم، رشد قراردادهای بین المللی دانشگاه، آینده نگری و تدوین برنامه مدون برای آیندۀ دانشگاه، برگزاری موفق نشست های هفتۀ پژوهش، تداوم برنامه های آموزشی و پژوهشی دانشگاه در ایام کرونا، بهره مندی از شرایط به وجود آمده در ایام کرونا برای دوران بعد از کرونا، لزوم تعامل با دانشکده ها و دانشگاه های دیگر، نیمه متمرکز کردن برخی از رشته های این دانشکده و... از جمله مواردی بود که در این نشست مطرح و دربارۀ آنها بحث و گفت و گو شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

علی
Iran, Islamic Republic of
این مقالات را اعضای هیات علمی یا دانشجویان منتشر کرده اند؟!
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
هیچوقت برای تبدیل شدن به کسی که میخواستین باشین دیر نیست... فقط کافیست اولین قدم را بردارید.