پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۹:۲۴
کد مطلب: 52209
۱

کرونا خدمات روانپزشکی را آنلاین کرد

کرونا خدمات روانپزشکی را آنلاین کرد
به نقل از مجمع جهانی اقتصاد، یک سال پیش قبل از شیوع کرونا، در طول شش ماه اول اجرای این طرح، فقط ۲۶ ویزیت تصویری با روانپزشکان دانشگاه میشیگان برقرار شد. در حالی که بیش از ۳۰،۰۰۰ مراجعه حضوری ثبت شده است. اما در ۲۳ مارس، تمام مراقبت‌های بهداشتی غیر فوری در سراسر ایالت برای جلوگیری از شیوع کووید۱۹ تعطیل شد و گفتگوی ویدئویی و تماس تلفنی تنها راه ارتباط بیماران با روانپزشکان و روانشناسان خود در این مرکز پزشکی دانشگاه شد.

طبق یافته‌های جدید منتشر شده در مجله تحقیقات تکوینی، راحتی مراجعه به روانپزشک بدون خروج از خانه و جلوگیری از قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا، به شدت در این ترجیح نقش دارد. این داده‌ها از یک نظرسنجی تلفنی در تابستان سال ۲۰۲۰ بین ۲۴۴ بیمار یا والدین بیمارانی که قرار ملاقات با یک ارائه‌دهنده‌ی بهداشت روان در دانشگاه میشیگان در هفته‌های اول تعطیلی همه‌گیری داشته‌اند، حاصل می‌شود.

تقریباً ۸۳درصد تصمیم گرفتند اولین ویزیت در دوران همه‌گیری خودشان یا فرزندشان را از طریق ویدیوچت انجام دهند. اما اقلیتی از بیماران نیز در ابتدا تصمیم گرفتند از طریق تماس تلفنی مراقبت‌های روانپزشکی را ادامه دهند(نمودار زیر).
نمودار نتایج نظرسنجی در مورد دلیل استفاده از روان‌درمانی از راه دور(درصد). منبع: مجمع جهانی اقتصاد

طبق نظرسنجی در تابستان از این جمعیت ۱۴درصد از کل جمعیت مورد مطالعه احتمال اینکه آن‌ها در آینده از مراقبت‌های بهداشت روان به شیوه‌ از راه دور استفاده کنند، بسیار کمتر است. جنیفر سوری، یکی از سه روانپزشکی که به راه‌اندازی خدمات روان درمانی از راه دور در دانشگاه میشیگان پرداختند، می‌گوید: “این داده‌ها فرصتی را برای تبدیل تجربه‌ بیماری همه‌گیر به فرصتی برای بهبود دسترسی به مراقبت‌های بهداشت روان و بهبود تداوم مراقبت نشان می‌دهد. اما تصمیمات مربوط به سیاست‌های دولت و شرکت‌های بیمه برای تسهیل بازپرداخت به بیماران که بصورت غیرحضوری ویزیت شده‌اند، مهم خواهد بود.

“ تقریباً تمام بیماران گروه مطالعه که تا تابستان ویزیت غیرحضوری داشتند، گفتند که این روند مطابق یا حتی بهتر از انتظار آنها از این شیوه بوده است. والدین کودکانی که از مراقبت‌های بهداشت روانی یا بهداشت رفتاری خدمات دریافت می‌کنند، خاطر نشان کردند که بازدیدهای ویدئویی جذاب‌تر هم هستند.

بیماران از طریق ویزیت تلفنی گفتند که در صورت ناپایدار بودن اتصال به اینترنت یا داشتن مشکل در بستر ویدئو، داشتن امکان مکالمه مهم است. یک سوم آنها گفتند که از طریق تلفن راحت‌تر صحبت می‌کنند. اگرچه این مطالعه میزان لغو قرار ملاقات در کلینیک را بررسی نمی‌کند، اما شواهد حاکی از آن است که میزان آن از نرخ یک در چهار قبل از همه‌گیری به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

سوری می گوید که وضعیت سلامت روان بیماران، یا دسترسی آن‌ها به وسایل نقلیه، مرخصی از کار یا مراقبت از کودک و دیگر عوامل می‌توانند مانع از این باشند که یک بیمار قرار ملاقات حضوری داشته باشد. اما بازدیدهای مجازی بیشتر این موانع را برطرف می‌کند. اما هزینه‌های درمانی مانع بالقوه‌ای برای ویزیت از طریق تلفن است.

در ماه‌های آزمایشی قبل از کووید۱۹، بیمه‌ها معمولاً تماس های تلفنی را پوشش نمی‌دادند. اما در سال ۲۰۲۰ بیشتر مراقبت‌های بهداشت روان مبتنی بر تلفن را تحت پوشش قرار دادند، ولی به نظر می‌رسد که به زودی این پرداخت‌ها پایان یابد و این موضوع سدی برای ادامه‌ روند درمان از راه دور شود.
مرجع : راه مردم
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چرا همیشه بدنبال این هستیم که بدانیم چرا گل خار دارد؟ بیایید گاهی بدنبال آن باشیم که بدانیم چرا خار گل دارد؟