جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۹:۱۶
کد مطلب: 52230
۰

چگونه سلامت روان فرزندان خود را تضمین کنیم؟

چگونه سلامت روان فرزندان خود را تضمین کنیم؟
علی درخشان - از لرستان، در رابطه با اخلاق و سلامت روان، اظهار کرد: هر فردی به طور کلی پنج نیاز اصلی دارد و هر رفتاری که از خودش نشان می‌دهد، برای برطرف کردن این نیازهاست که گاهی سازنده و گاهی هم نامؤثر و غیرسازنده است.

این نیازها به ترتیب بقا، عشق و احساس تعلق، قدرت، آزادی و تفریح و سرگرمی است،معمولاً برای برطرف کردن این نیازها سه مدل رفتار ازجمله سازمان یافته، نیمه سازمان یافته و خلاقانه توسط افراد صورت می‌گیرد.

افراد از زمانی که یاد می‌گیرند برای برطرف کردن نیازهای اساسی راه‌های اخلاقی بکارگیرند، خواسته‌های آن‌ها به شکل قانون مدارتر و اساسی پیش می‌رود، در واقع گذشتگان هم این موضوع را آموختند و تمدن از همان زمان شروع به شکل گیری کرد.

این روانشناس بالینی با اشاره به اینکه دین نقش بسیار پررنگ و مؤثری در معقوله ایجاد اخلاق داشته، افزود: شعر و فلسفه نیز افراد را به سمت و سوی اخلاق مداری سوق می‌دهد و با تقویت خردمندی می‌توان در افراد ارزش‌های انسانی و اخلاقی را تقویت کرد.

وی با اشاره به اینکه با بهره مندی از موضوع اخلاق می‌توانیم نقش مؤثری در تربیت بهتر فرزندان ایفا کنیم، عنوان کرد: آموزش مباحث اخلاقی از طریق گنجینه اطلاعاتی اصیل مانند کتاب و کلاس‌های روانشناختی والدین را توانمند می‌کند و باعث می‌شود که از دوران کودکی، این موضوع را در فرزند خود نهادینه کنند و نقش مؤثری در بهبود کیفیت زندگی کودک داشته باشند.

درخشان با تأکید بر نقش اخلاق والدین بر سلامت روان کودکان، افزود: والدین خوش خُلق و اهل مطالعه در این عصر اطلاعات و محرک‌های آموزشی کاذب فرزندان بسیار سالم‌تری به لحاظ روحی دارند و نباید از نقش اخلاق در جامعه غافل ماند چراکه با استفاده از این موضوع می‌توان سلامت روان کودکان را تضمین کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
شايد شخصي آنقدر ميل به درك شدن دارد، ميل به دوست داشته شدن ندارد