کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روزانه حدود ۱۰۰ هزار مشاوره روانشناسی در سطح کشور انجام میشود

رادیو سلامت , 18 بهمن 1399 ساعت 16:11

روانشناسی بعد از جنگ تحمیلی رو به توسعه گذاشت و با تاسیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره و مراکز خدمات روانشناسی مشاوره در سازمان بهزیستی، وزارت ورزش و جوانان ،بنیاد شهید انقلاب اسلامی گسترش کمی خوبی را شاهد بودیم.


دکتر محمد حاتمی رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در برنامه "زندگی سلام کن" گفت: روانشناسی قبل از انقلاب جایگاهی در حوزه سلامت نداشت و فقط در بخشی از دانشگاه ها بود.

وی ادامه داد: روانشناسی بعد از جنگ تحمیلی رو به توسعه گذاشت و با تاسیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره و مراکز خدمات روانشناسی مشاوره در سازمان بهزیستی ،وزارت ورزش و جوانان ،بنیاد شهید انقلاب اسلامی گسترش کمی خوبی را شاهد بودیم همچنین نگاه مردم در این سال ها به روانشناسی تغییر کرده است.

حاتمی عنوان کرد: در حال حاضر تعداد 34 هزار نفر عضو رسمی در سازمان نظام روانشناسی داریم و این در منطقه ما بی نظیر است، افزون بر این حدود 300هزار نفر دانشجو در حال تحصیل در رشته روانشناسی هستند.

وی با اشاره به خدمات روانشناسی در دوران کرونا بیان کرد: ما این خدمات را به سه قسمت تقسیم می کنیم،بخش اول ورود کرونا به ایران است که یک ترس غیر منطقی در رفتار مردم حاکم شده بود و استرس و اضطراب حتی وسواس دامنگیر مردم شده بود و مردم نمی دانستند چکار کنند. ما موظف بودیم از طریق سامانه هایی که در اختیار داریم مردم را راهنمایی کنیم که این ترس غیر منطقی را به ترس منطقی تبدیل کنیم. اولین اقدام ما این بود که تا 15 اردیبهشت ماه بخش اول فعالیت ما ادامه داشت و گزارش آن به ریاست جمهوری داده شد. البته کمیته مقابله با کرونا در سازمان تشکیل شده بود و ما در کنار استانداری ها بودیم و هرکمکی لازم بود انجام دادیم.

وی عنوان کرد: بخش دوم کار ما با موج دوم و سوم همراه شد،مردم نیازبه گفتگو دارند و نیازمند به تغییر سبک زندگی خود هستند و ما از اردیبهشت ما به این سمت حرکت کردیم که سبک زندگی جدیدی برای مردم طراحی کنیم و تمام تلاش خود را در این مدت داشتیم که سبک زندگی جدید را تجربه کنند البته سبک زندگی جدید سختی های بسیاری دارد و باید با تدوین بسته های آموزشی سبک زندگی جدید را برای مردم طراحی و ابلاغ کنیم.در کنار آن مشاوره های مجازی و حضوری ما پا برجا است.

حاتمی توضیح داد: روزانه حدود 100 هزار مشاوره روانشناسی در سطح کشور انجام می دهیم.در بخش سوم ما مسئله پسا کرونا را داریم که پیش بینی آینده را داشته باشیم و ما به دلیل شرایط موجود ما پیش بینی می کنیم که سیر اختلالات روانی در دوران پسا کرونا افزایش پیدا می کند.

وی افزود: باید از الان برای آن زمان زیرساخت هایی داشته باشیم و پیشنهاداتی را به ستاد ملی و کمیته های مشورتی داده ایم که برای پسا کرونا تمهیداتی اندیشه شود.


کد مطلب: 52244

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/52244/روزانه-حدود-۱۰۰-هزار-مشاوره-روانشناسی-سطح-کشور-انجام-میشود

میگنا
  https://www.migna.ir