جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۰
کد مطلب: 52256
۰

تغییر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی

تغییر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی
محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه هجدهمین جلسه گفتگوی هفته بیان کرد: ما  امروز با وزارت کار پیرامون ۴ حوزه توسعه مهارت و کودکان بازمانده از تحصیل و رفع محرومیت‌های آموزشی و توسعه تعاونی‌ها و تقویت فرهنگ و اشتغال و کارآفرینی گفتگو کردیم. سال گذشته زمینه‌های مشترک همکاری بررسی شده است و امروز توسعه تعاونی‌ها و ارائه همکاری‌ها و کمک‌های وزارت تعاون و کار به حوزه تعاونی‌های آموزش و پرورش محل بیشترین بحث بود و توافق نامه‌ای را امضا کردیم. 
 
وی درباره در خصوص پرداختی‌های معلمان حق التدریسی نیز گفت: برای ساعت کار همکاران و نحوه پرداختش قاعده جدیدی وزن نکردیم بر خلاف اینکه گفتند ۳۵ دقیقه محاسبه شده است اینگونه نبوده و بر اساس گزارشی که ادارات شهرستان از عملکرد همکاران دادند حق التدریس‌ها محاسبه شده اگر این عدد با فعالیت همکاران منطبق نیست گزارش بدهند تا بررسی شود. 

وزیر آموزش و پرورش درباره مابقی حقوق حق التدریسی‌ها توضیح داد: در حال حاضر کل حق التدریس را پرداخت نکرده‌ایم و نیمه امسال را هنوز پرداخت نکردیم که امیدواریم تا پایان سال بتوانیم آن را پرداخت کنیم. در واقع یک مبلغی که دریافت کردیم به استان‌ها ابلاغ کردیم و آن‌ها حق التدریس‌ها را محاسبه کردند و برای سال گذشته بوده است. 

حاجی میرزایی در خصوص معلمان غیر رسمیکه مشمول استخدام هستند و به دانشگاه فرهنگیان معرفی شدند و آزمون اصلح نیز گفت: آزمون اصلح کاملاً منطبق با قانون است و کسانی که یکسال دوره آموزشی ببیند باید یکسال بگذرانند چرا که این دوره‌ها تفننی نیست و جدی است. در پایان هر دوره آموزشی هم آزمونی گرفته می‌شود. 

وی در پایان گفت:  سن ورود به دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی ۲۴ سال است است و به این دلیل از ۲۲ سال به ۲۴ سال تغییر پیدا کرد که سال گذشته متقاضیانی زیادی خواستار این تغییر بودند از این رو با برنامه این اقدام صورت گرفت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
کسانی که شما را دوست دارند حتی اگر هزار دلیل برای رفتن وجود داشته باشد هرگز رهایتان نخواهند کرد، آنها یک دلیل برای ماندن خواهند یافت.