کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

علت غر زدن و بهانه گیری زنان چیست؟

خانمها 5 دقیقه در طول روز در حال نق زدن هستند!

23 بهمن 1399 ساعت 10:10

گاهی اوقات در زندگی مشترک پیش می آید که یکی از زوج ها غر می زند و سبب کلافه شدن طرف مقابل می شود. در این مطلب به شما طرز برخورد با همسری که غر می زند را می گوییم.


«چرا دیشب زباله‌ها رو بیرون نبردی، یادت باشه اونا رو امشب بیرون بذاری. فردا بچه را باید ببری مدرسه، مادرم می خواد بیاد اینجا و تازه هیچی هم توی خونه نداریم و…»

چرا او نق میزند
بـه همین زودی احساس گناه نکنید چـون احتـمال اینکه نق زندن های او ارتباط بسیار کمی با شما داشته باشد زیاد است.اما انصافا، اگـر او ۱۰ بار از شما “خواهش” کرد که سطل آشغال را بیرون بگذارید و سپس “گـفت” که آن کار را انجام دهید پیش از این که خودش آن را خالی کند ولی شما اهمیت ندادید، آنگاه در ایجاد مشکل مقصر خواهید بود.  
 
نق زدن رفتاری است که افراد و ازجمله زنان انجام می‌دهند. رفتارهایی آشنا که می‌تواند سردی روابط، دوری، کینه، نفرت و جدایی را موجب شود. زنانی که غر می‌زنند معمولاً طرف مقابل خود را با بمبارانی از کلمات و جملات مربوط یا نامربوط مواجه می‌سازند به‌طوری‌که وی حوصله‌اش سر می‌رود و حتی ممکن است به مرحله‌ای برسد که توان شنیدن آن‌ها را نداشته باشد و به‌صورت پرخاشگری، کناره‌گیری و یا حتی دعوا واکنش نشان دهد.  
 
برخی پژوهش ها ثابت کرده است که خانمها به طور میانگین 5 دقیقه در طول روز در حال نق زدن هستند! به عبارت دیگر زنان حدود 3 ماه از عمر خود را در حال غر زدن به اطرافیان، خصوصا شوهر خود می باشند!



علت غر زدن زنان چیست؟
طبیعت زنانه
اغـب زنـان نق می زنند چون این عمل جزء طبیعتـشان است. آنهـا در مـحـیـطـی رشــد یافته اند که در اطراف خود بسیاری از زنـان را در حـال نـق زدن دیده اند و به آنها آموخته شده است که بهترین راه رفتار با مردها همین است. این موضوع در مورد زنـانـی کـه در حال بالغ شدن می باشند بیشتر صدق میکند، چراکه اکثر آنها بر اثر شستشوی مغـزی تـوسط عواملی همانند برنامه های تلویزیونی که اغلب کوتاهی ها و کاستیهای مـردان را متذکر میشوند، مستعد نق زدن میگردند.

بزرگنمایی مسائل
گاهی اوقات زنها بخاطر یک موضوع ظـاهرا بی اهمیـت نق میزنند فقط به دلیل اینکه آنرا بزرگ نموده و پر اهمیت جلوه دهند. همسرتان می دانـد کـه ایـن نـق زدنـها باعث آزرده خاطر شدن شما می گردد و از این عصبانیت برای فرونشاندن آنچیزی کــه در اصل باعث آزردگیش شده است، استفاده میکند.

غیر منطقی بودن
پذیرشش اندکی مـشکل اسـت ولـی بـاید قبول کنید که اکثر زنها کمی در افکار و اعمال خود غیر منطقی می بـاشـنـد. بـنـابرایـن بـه یــاد داشته باشید که وقتی نق زدن شروع می شـود مـمـکن است بر اساس تفـکرات و بـرداشـتـهای غیـر منطقی بوده باشد. زیاد موضوع را جدی نگیرید.


بسیاری از مردان در مراجعه به مراکز مشاوره، علل مشکلات خود را رفتارهایی مثل نق زدن همسر بیان می‌کنند. به نظر می‌رسد این مسئله یکی از دغدغه‌های زندگی خیلی از خانواده‌ها باشد. به‌راستی چرا زنان نق می‌زنند؟ شاید دلیل این رفتار در بسیاری از موارد «نیاز به توجه» داشته باشد.


برای آرام کردن این شرایط و بهبود وضعیت روحی طرفین باید با راهکارهای روانشناسی این مساله آشنا شوید:


انواع اشخاص نق زن
بیگناه: چنین شخصی منظور واقعیش نق زدن نیست. همسرتان می خواهد برای آگاه نـمودن شــما از برخی از مسائل آنها را به گـونه ای مـطـرح کـنـد کـه عـصـبانی نشوید و مجادله ای صورت نگیرد. احتمالا نیت و قصدش خیر است، و فـقط کمی برای رسیدن به این هدف باید تلاش کند.

حراف: چنین فردی بنظر میرسد هیچگاه توقف نکند. اما نق زدنهای او بندرت تبدیل بــه مجادله و نزاع میگردد چرا که شما احتملا یاد گرفته اید که چگونه با او کنار بیایید.

معما گو: وای، نق زنی که بدون نق زدن نق میزند ( ایـن جـمـله را ۵ بار سریع و پشت سر هم تکرار کنید ). او چیزهایی شبیه به این می گـوید: ” دوسـت داری سعی کنی و حـدس بزنی چرا بشقابهای سبز توی کابینت نیستند؟”. شما نمیدانید او در مـورد چـی صحبت میکند، و او می داند.

سه پیچ: اگر درحالیکه جیغ میزند مغزتان را منفجر نکند،با خوش اقبالی روبرو شده اید. هنگامیکه نق زدن شروع می شود، گـویی کنار گوش شـما شـیپور نــواخته شده، اتاق تاریک تر شده و شما می دانید که چه اتـفاقی قرار است بیفتند در حالی که جایی برای فرار و گریختن پیدا نمی کنید.
 


دلایل غر زدن زنان
تحقیقات نشان داده است که زنان خانه‌دار بیش از زنان شاغل این رفتار را از خود نشان می‌دهند زیرا اکثر آن‌ها صبح تا شب درگیر کارهایی نظیر مراقبت از فرزندان، پخت‌وپز، نظافت خانه، خرید و رسیدن به درس‌و مشق بچه‌ها هستند تا بتوانند اسباب آسایش همسر و فرزندان را فراهم کنند و رضایت آنان را به دست آورند. درنتیجه یک زن خانه‌دار برای کاری که انجام می‌دهد نیاز به دریافت دستمزدی دارد که فقط مادی نیست. به‌عنوان‌مثال یک تشکر ساده، یک شاخه گل و یا یک کمک جزئی از جانب همسر یا فرزندان امری که بیشتر مردان از آن غافل‌اند، می‌تواند تأثیر بسزایی داشته باشد. شاید به نظرتان این کار بسیار ساده و پیش‌پاافتاده به نظر رسد اما مطمئن باشید که نتایج بسیار خوبی به دنبال دارد.

جالب است بدانید یکی از ویژگی‌های مردان، علاقه به چیزهای پیچیده است. آن‌ها همیشه به دنبال حل کردن مشکلات خود و دیگران هستند. به نظر می‌رسد این امر سبب می‌شود تا بسیاری از آن‌ها از روش‌های ساده غافل شوند و در زندگی خانوادگی نیز بسیاری از رفتارها و کارهای ساده‌ای که می‌تواند به بهبود روابط زناشویی و خانوادگی کمک کنند را درک نکنند.


سر نخ کجاست؟
کارشناسان معتقدند؛ نق زدن، به یک تفاوت مهم و اساسی بین زن و مرد برمی‌گردد یعنی تفاوت در تکلم و ارتباط کلامی که ناشی از تفاوت در مغز آن‌هاست. بافت عصبی که ارتباط بین دو نیمکره مغز را ایجاد می‌کند در مردان به‌طور متوسط حدود ۱۰ درصد نازک‌تر است و حدود ۳۰ درصد ارتباط کمتری را بین دو نیمکره برقرار می‌کند. این امر سبب می‌شود که زنان بتوانند از هر دو نیمکره مغز خود استفاده بیشتری ببرند و به این دلیل نسبت به مردان حاضرجواب ترند، زودتر تکلم را فرامی‌گیرند و یا همراه با آن می‌توانند کارهای دیگری را انجام دهند. مثلاً هم با تلفن حرف بزنند، هم تلویزیون تماشا کنند، همزمان مراقب فرزند خردسال خود باشند و حتی آشپزی کنند. اما مردان دیرتر تکلم را فرامی‌گیرند، کلمات کمتری بر زبان می‌رانند و در صورت انجام چند کار اغلب یک کار را به‌درستی انجام می‌دهند.


چرا غر میزنید؟
غرزدن نوعی پاسخ ساده انگارانه به موقعیت هایی است که فرد به موجب آن احساس درماندگی و ناکامی، یاس، خشم، بدبینی، ناامیدی، تنهایی و بی کسی، مورد توجه نبودن و... می کند و در نتیجه آن، بدون توجه به موقعیت و وضعیت شنونده، به بروز ناپخته احساسات درونی خود می پردازد و با بیان جملاتی نارسا، نامناسب، کلیشه ای و گاها تکراری نارضایتی و ناراحتی خود را ابراز می کند. گاهی اوقات این رفتار به یک واکنش تکراری و عادتی دربیان احساسات تبدیل می شود که به مرور زمان موجبات دوری، کینه، نفرت و جدایی، سردی روابط و در نهایت اختلاف و کشمکش میان زوجین را فراهم می سازد. اگر چه همه ما، غرزدن را خصلتی زنانه قلمداد می کنیم؛ اما جالب است که بدانید مردان در این زمینه رقیب قدر خانم ها به شمار می آیند. از آن جائی که، به لحاظ "قدرت کلامی و هیجانی" تفاوت مشهودی بین زنان و مردان قابل مشاهده است و زنان بیشتر ازمردان نیازمند ارتباط کلامی هستند و از هر وسیله و بهانه ای برای برقراری ارتباط استفاده می کنند و هیجانات خود را بروز می دهند، این اندیشه به ذهن متبادر می شود که غرزدن رفتاری است که اکثرزنان انجام می دهند. زن و شوهرها انتظار دارند زندگی زناشویی با کیفیت و کارآمدی داشته باشند تا از طریق آن بتوانند انتظارات، نیازها و خواسته های خود را برآورده سازند. طبیعتا، اگر این نیازها و تمایلات برآورده نشود، زوجین احساس سرخوردگی کرده و بدین ترتیب، شیوه هایی را برای جلب رضایت و توجه همسر جستجو می کنند که شاید غرزدن یکی از آن تدابیر باشد. غافل از آن که، غرزدن یک شیوه ناکارآمد و فریاد نارسا برای کسب نیازهای هدفمندانه بالاخص نیاز به توجه است.
 

اگر تصمیم به رفه این مشکل خانوادگی دارید، باید بدانید که چگونه نق زدن ها را پیش بینی، حل و پیشگیری نمایید. در این بخش با این مسائل آشنا خواهید شد:

آن را پیش بینی کنید
۱- اگر بـدون اینکه تماس بگیرید دارید دیر به خانه برمی گردید، خود را آماده نق شنیدن کنید. برایش گل آوره و بگویید که برای پیدا کردن یک مغازه باز جـهت خریـدن گـل مـجـبـور شدید کلی رانندگی کنید.

۲- اغلب زنها در هنگام عصبانیت از خود علائمی ساطع میکنند. اگر او بطور غیر معمول ساکت است، شما را تحویل نمیگـیرد و یا کـلا متـفاوت از روزهــای دیگر بنظر می رسد، وقت آن است که به سراغ باد بزن بروید.

۳- به او گوش دهید. چه بخواهید باور کنید چه نخواهید، اغلب زنها آنچه که به خاطرش دچار آزده خاطری شده اند را معمولا یک یا دو بار به ما گوش زد میکنند؛ ما حرف آنــها را نمی شنویم فقط بدلیل آنکه آنها بصورت رمز گونه بخصوصی صحبت می کـنـند کـه فقط برای زن هـای دیـگر قـابـل فـهم است. اما اگـر واقـعا درست گوش دهید، ممکن است به اندازه ای که بتوانید خود را از دست نق زدنهای جان کاه نجات دهید، متوجه حرفهایــش بشوید.


مشکل را حل کنید
۱- روش خـارج از محدوده. هــمگی ما این متد را بطور ناخود آگاه انجام می دهیم، فقط باید تا آنجایی مهارت کسب کنید و به اندازه ای استعداد داشـتـه بـاشـید که هنگام اجرا هـمسرتان متوجه نشود که دارید از این روش استفاده میکنید. روش کار ایـن اسـت کـه سر خود را بعلامت موافقت تکان دهید، در حالی که حتی متوجه یک کلمه از حرفهای او نمی شوید لبخند زده و با او موافقت کنید. از یک گـوش بـشـنوید و از گـوش دیـگر بـیرون دهید. فقط آماده جواب دادن به سؤال ” گوشت با منه؟” باشید اما اگر پرسید “بگو چی گفتم؟”، خدا به شما رحم کند.

۲- روش “حق با تو است”. ایـن متــد تـاثیر شگفت آوری دارد. وقتی شروع کرد، سـریـعا قضیه را فیصله میدهید. “میدونم عزیزم باید هفته پـیش چمن اضافه باغچه رو می زدم، بعصی وقتها حتی نمی دونم چرا یادم میره این کارای ساده رو هم انجــام بدم.” احتمالا او از شنیدن این جملات متحیر شده و شما جان سالم بدر خواهید برد.
 

زمان صحبت کردن بسیار مهم است
زمان و موقعیت مرد و زن برای آغاز گفتگو نیز بسیار مهم است. به طور حتم انتقاد کردن از مردی که تازه از سر کار برگشته و خسته به نظر می رسد امری اشتباه است و زن را به خواسته اش، هر چند منطقی باشد نمی رساند.

از آن پیشگیری کنید
۱- عملی غیر منتظره انجام داده و هرگونه عامـل بـالقوه نق زا را خنثی کنید، خود را به انواع و اقسام سلاح های ضد نق مجهز نمایید.

۲- قبل از اینکه نق زدن شروع شود سعی کنید بفهمید او از چه چیزی عصبانی است و مشکل را حل نمایید. اگر پیش گیری کنید همسرشما بهانه ای برای نق زدن پیدا نـکرده و میتوانید وقتتان را برای مسائل مهمتری همانند بازی Medal Of Honer صرف نمایید!

۳- به رابطه تان پایان دهید.اگر نق زدنها بهمرحله ای رسید که دیگر تحمل آنرا نداشتید و با وجود تلاشهای بسیاری تغییری حاصل نـشد،و امکان درگیری فیزیکی و خطرات جانی وجود دارد، مــمکن است زمان آن رسیده باشد که به رابطه خود پایان دهید. البته قبلش به یک مرکز مشاوره خانواده مراجعه نمایید و با یک روانشناس یا زوج درمانگر جلسه بگذارید.  این آخرین راه حل است.


توصیه مهم به آقایان
مردان باید بدانند که در نق یا غر زدن زنها، آنها نیز مقصرند. درک این امر به آنها کمک خواهد کرد تا در قبال این رفتار زنان همواره حق را به جانب خودشان نداده بلکه رفتاری مناسب از خود بروز دهند. 

از طرفی نق زدن زن می‌تواند مؤید این مسئله باشد که موضوعی وی را آزار می‌دهد. مرد باید این را نشانه‌ای بداند که یک جای کار می‌لنگد و احتمالاً اتفاقی افتاده که باعث ناراحتی زن شده است. پس اگر این مسئله شناسایی نشود می‌تواند تداوم رفتار زن و درنهایت دلسردی در روابط، احساس کینه و نفرت و دوری هر چه بیشتر را به دنبال داشته باشد. بنابراین مرد به‌جای اینکه از نق زدن زن فرار کند بهتر است با صبر و حوصله و به دور از ناراحتی و عصبانیت منشأ و دلیل رفتار زن را بیابد. گاهی نیز ممکن است این امر ناشی از نیاز به صحبت کردن، موردتوجه و قدردانی قرار گرفتن، خستگی از کار خانه و اذیت فرزندان و یا یک سوءتفاهم ساده باشد.

مردان باید متوجه باشند که زنان نیازمبرمی به برآوردن نیازهای عاطفی شان دارند، برآوردن این نیاز بیش از برطرف کردن سایر نیاز هایشان، برای آنان ارزشمند است. زنان بر خلاف مردان، با صحبت کردن سبک می شوند و با بازگو کردن اضطراب ها، غصه ها و نگرانی هایشان آرام می گیرند. این یکی از مواردی است که مردان توجه زیادی به آن نمی کنند. با هم کلامی و گفتگو با همسرتان به او کمک کنید تا به راحتی احساسات منفی و نارضایتی اش را بیان کرده و از این طریق بار هیجانات منفی او را به سرعت کاهش دهید، بهتر است به طور ماهرانه از کلمات استفاده نمایید. مثلا، به او بگویید :می دانم ناراحتی، حق با توست؛ به نظر تو،چه کار کنم تا شرایط بهتر شود. حتی گاهی ارتباط غیر کلامی برای کاهش سریع تنش او لازم است . مثلا به چشمان او نگاه کنید و یا دستان او را بگیرید و ... همراه کردن توام ارتباط کلامی و غیر کلامی معجزه می کند.


درمان غر زدن زنان
روشهای متوقف کردن غر زدن خانمها به عبارتی زنان چندکاناله و مردان یک کاناله هستند. زنان روزانه حدود ۶ تا ۸ هزار کلمه و مردان ۲ تا ۴ هزار کلمه سخن می‌گویند. آگاهی از این تفاوت‌ها می‌تواند در برقراری ارتباط صحیح یاری بخش باشد. چگونه؟ چنانچه شما (زنان) می‌خواهید به نق‌نقو بودن متهم نشوید و کانون گرم خانواده خود را با جروبحث‌های بی‌فایده و نامربوط به زمستانی سرد تبدیل نکنید و شما مردان نیز می‌خواهید از این رفتار زنان رهایی یابید بهتر است به این نکات توجه کنید:

۱) هنگام صحبت با مردان از یک کانال وارد شوید. به‌عنوان‌مثال درصورتی‌که از یک رفتار همسرتان ناراحت هستید فقط در مورد یک رفتارش سخن بگویید نه چند رفتار. زیرا انتقاد همزمان در مورد چند رفتار، سبب بروز حالت دفاعی در مردان می‌شود. درنتیجه همسرتان کل شخصیت خود را در معرض تهدید و زیر سؤال رفتن می‌بیند. از طرف دیگر با توجه به طبیعت مردانه همسرتان دوست دارد فردی مفید باشد و باکارهایی که انجام می‌دهد احساس ارزش و قدرت کند. به همین دلیل با انتقادتان از چند رفتار وی، احساس حقارت و بی‌ارزشی کرده و شمارا به قدرناشناسی متهم می‌کند. پس صحبت شما نه‌تنها برای خودتان سودی ندارد بلکه اسباب رنجش شوهرتان نیز می‌شود.

۲) همزمان با صحبت یا انتقاد کردن کار دیگری انجام ندهید، مثلاً هنگام ظرف شستن و یا جارو کردن از مرد انتقاد نکنید. به خاطر داشته باشید که مردان قدرت تمرکز بر چند کار را ندارند، پس بهتر است به‌جای نق زدن و پیچیدن به پر و پای همسرتان، منظور خود را به‌صراحت بیان کنید. این کار به برآورده شدن خواسته‌هایتان کمک می‌کند. ضمن اینکه به یاد داشته باشید مردان متوجه بهانه‌جویی‌های غیرمستقیم و کنایه‌های زنان نمی‌شوند.

۳) زمان و موقعیت مرد و زن برای آغاز گفتگو نیز بسیار مهم است. به‌طور حتم انتقاد کردن از مردی که تازه از سر کار برگشته و خسته به نظر می‌رسد امری اشتباه است و زن را به خواسته‌اش، هرچند منطقی باشد نمی‌رساند.

۴) اکثر مردان گمان می‌کنند که نق زدن زن‌ها به دلیل کمبودهای مادی است به همین دلیل هم هر چه زن بیشتر شکوه و شکایت کند مرد وقت بیشتری را به کار در بیرون برای دستیابی به درآمد اختصاص می‌دهد و زن هم بیشتر احساس تنهایی، نبود حمایت روحی و کمبود عاطفی می‌کند. درنتیجه این زنجیره اشتباه همچنان ادامه می‌یابد. راه‌حل رسیدن به یک تفاهم منطقی و اصولی در این زمینه، آن است که زن، همسرش را بعد از آمدن به خانه، مدتی تنها بگذارد و اسباب راحتی او را فراهم آورد تا مرد بتواند نیروی ازدست‌رفته را بازیابد. مردان نیز باید نیاز زن را به درد دل کردن و طرح مسائل یا مشکلات روزانه درک کنند و زمانی را پس از استراحت به گفتگوی دوجانبه اختصاص دهند. درصورتی‌که به دلیلی نمی‌توانند به صحبت‌های همسر گوش کنند، با لحنی صریح ولی مؤدبانه و همراه با محبت بگویند که فعلاً نمی‌توانند به صحبت‌هایش گوش دهند ولی در اولین فرصت این کار را خواهند کرد. یادمان نرود که زن‌ها با صحبت کردن همه غم‌ها و اضطراب‌هایشان را فراموش می‌کنند و سبک می‌شوند. این نکته‌ای است که مردان کمتر به آن توجه می‌کنند.

۵) زنان برای تأثیرگذاری بیشتر بر مردان، بهتر است به‌جای «تو» از کلمه «من» استفاده کنند. به‌عنوان‌مثال به‌جای اینکه بگویند «تو به من بی‌توجهی» یا «تو منو درک نمی‌کنی» و یا «تو همه مسؤولیت‌ها را به دوش من گذاشتی» بگویند «احساس می کنم مثل قبل به من توجه نمی‌کنی»، «من احساس می‌کنم منو درک نمی‌کنی»، «من حس می‌کنم در انجام کارها تنها مانده‌ام» … این نوع گویش حالت دفاعی کمتری را در مرد ایجاد کرده، زمینه را برای صحبت صمیمانه‌تر برای رفع مشکلات آماده می‌کند.

۶) گاهی زنان از غر زدن به‌عنوان ابزاری برای رفع دلواپسی‌های خود استفاده می‌کنند. به‌عنوان‌مثال می‌گویند: «ببین، یادت نره امروز حتماً خرید کنی این چندمین باره که دارم میگم!» درحالی‌که ممکن است قبلاً فقط یک‌بار این مسئله را با همسرشان مطرح کرده باشند همین اغراق کردن می‌تواند موجب اختلاف شود. درحالی‌که بهتر است بگویند: «می دونم سرت خیلی شلوغه، اما آگه آمدی سر راهت یکی دو قلم جنس رو هم بگیر. مطمئنم که فراموش نمی‌کنی».
 

۷) زنان اغلب دوست دارند به حرف‌های آن‌ها گوش‌داده شود نه اینکه راه‌حلی ارائه شود. درحالی‌که مردان به‌حکم طبیعت خود، برای همه مشکلات و مسائل درصدد پیدا کردن راه‌حل هستند. درنتیجه برای مسائل مطرح‌شده توسط همسرشان فوراً راه‌حل می‌دهند و انتظار دارند به آن عمل و از آن‌ها قدردانی و تشکر شود. البته گاهی مقصود زنان از طرح موضوعی با شوهر، دریافت همفکری و راه‌حل مناسب است نه گوش کردن یا همدردی. به همین دلیل هم زنان باید قبل از صحبت کردن با همسرشان به او بگویند که فقط از او انتظار شنیدن دارند یا راه‌حل می‌خواهند.

۸) یادمان باشد که نق زدن نه‌تنها به ایجاد رابطه بهتر و تفاهم عمیق‌تر در زندگی هیچ کمکی نمی‌کند، بلکه آرامش را از همه سلب و لحظه‌های شاد و شیرین را به کامشان تلخ می‌کند پس بهتر است راه‌های رسیدن به درک متقابل توسط هر دو نفر (زن و شوهر) آموخته و به آن عمل شود.

 
شنونده واقعی باشید
برخی از مردان به هنگام گفتگو با همسرشان به نهایت و نتیجه گیری گفتگو می اندیشند و به جای گوش دادن به همسرشان، به دنبال ارائه راه حل، پاسخی بر مراد دل همسر و ... هستند و به همین خاطر از هسته اصلی گفتگو خارج شده و به نتیجه گیری خود می پردازند و این خود عاملی برای ناخشنودی همسرشان است. برای اجتناب از سوء تفاهم و غر شنیدن این نکته را به یاد داشته باشید:زنان دوست دارند همسرشان درست به صحبت هایشان گوش دهند.
 
گاهی برای رفع نیاز غر می زنند
گاهی زنان از غر زدن به عنوان ابزاری برای رفع دلواپسی های خود استفاده می کنند. به عنوان مثال می گویند:«ببین، یادت نره همزمان با صحبت یا انتقاد کردن کار دیگری انجام ندهید، مثلاً هنگام ظرف شستن و یا جارو کردن از مرد انتقاد نکنید. به خاطر داشته باشید که مردان قدرت تمرکز بر چند کار را ندارند، پس بهتر است به جای غر زدن و پیچیدن به پر و پای همسرتان، منظور خود را به صراحت بیان کنید. امروز حتماً خرید کنی این چندمین باره که دارم می گم!» در حالی که ممکن است قبلاً فقط یک بار این مسأله را با همسرشان مطرح کرده باشند همین اغراق کردن می تواند موجب اختلاف شود. در حالی که بهتر است بگویند:«می دونم سرت خیلی شلوغه، اما اگه آمدی سر راهت یکی دو قلم جنس رو هم بگیر. مطمئنم که فراموش نمی کنی».


نتیجه:
بیاد داشته باشید اگر واقعا میخواهید همسرتان را برای خـود نگهدارید، باید او را بـهمراه همه عیوب و کاستی هایش بپذیرید، اما اگر نق زدن ها و مشاجرات کامـلا جـای اوقـات خـوش شما را گـــرفته و دیگر از دست شما کاری بر نمی آمد، باید با کمک یک روانشناس خانواده از عهده مشکلات خود برآیید. و سپس تصمیم نهایی بگیرید.


کد مطلب: 52302

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/52302/خانمها-5-دقیقه-طول-روز-حال-نق-زدن-هستند

میگنا
  https://www.migna.ir