جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۹
کد مطلب: 52339
۱

تغییر شخصیت افراد با کمک یک اپلیکیشن

تغییر شخصیت افراد با کمک یک اپلیکیشن
به گزارش تکنولوژی نتوورکس، ویژگی‌های شخصیتی مانند وظیفه شناسی یا جامعه پذیری الگوهایی از تجربه و رفتار هستند که می‌توانند در طول زندگی ما تغییر کنند.
 
تغییرات فردی معمولاً به تدریج اتفاق می‌افتد زیرا افراد به تدریج با خواسته‌های جامعه و محیط خود سازگار می‌شوند. با این حال تاکنون هنوز مشخص نشده که آیا برخی ویژگی‌های شخصیتی را نیز می‌توان از نظر روانشناختی(به صورت کوتاه مدت و به صورت هدفمند) تحت تأثیر قرار داد یا خیر.

اکنون محققان دانشگاه‌های زوریخ، سنت گالن، براندیس، ایلینوی و مؤسسه فناوری فدرال زوریخ  به بررسی این موضوع پرداختند.

محققان در مطالعه خود حدود ۱۵۰۰ شرکت کننده را به مدت سه ماه با یک برنامه تلفن هوشمند ویژه توسعه یافته مورد ارزیابی قرار دادند و سپس ارزیابی کردند که آیا شخصیت آنها تغییر کرده است یا خیر. پنج ویژگی اصلی شخصیتی: گشاده رویی، وظیفه شناسی، جامعه پذیری، باملاحظه بودن و آسیب پذیری عاطفی مورد بررسی قرار گرفت.

تمام ارتباطات افراد با مربی دیجیتال به صورت مجازی(چت بات) انجام می‌شد. چت بات روزانه در یک برنامه مشخص به شرکت‌کنندگان کمک می‌کرد تا آنها تغییرات دلخواه را بر روی خود اعمال کنند.

اکثر شرکت کنندگان گفتند که می‌خواهند آسیب‌پذیری عاطفی خود را کاهش دهند، وظیفه شناسی یا برون گرایی خود را افزایش دهند. افرادی که بیش از سه ماه در آزمایش شرکت کردند، نسبت به گروه کنترل که فقط برای دو ماه شرکت کردند، موفقیت بیشتری در دستیابی به اهداف و تغییر رفتار خود داشتند. دوستان نزدیک و اعضای خانواده آنها نیز تغییراتی را در آنها مشاهده کردند که بیانگر تغییر یک ویژگی خاص شخصیتی آنها بود.

"ماتیاس آلماند"(Mathias Allemand) استاد روانشناسی دانشگاه زوریخ گفت: شرکت کنندگان و دوستانشان به طور یکسان گزارش دادند که سه ماه پس از پایان آزمایش، تغییرات شخصیتی ایجاد شده با استفاده از برنامه همچنان در رفتار آنها ثابت بوده است. این نتایج شگفت آور نشان می‌دهد که ما برده شخصیت خود نیستیم و می‌توانیم به عمد تغییراتی را در تجربه و الگوهای رفتاری معمول ایجاد کنیم.

یافته‌های حاضر نه تنها برای تحقیق جالب است، بلکه می‌تواند در زمینه‌های مختلف زندگی نیز کاربرد داشته باشد. به عنوان مثال در ارتقا سلامت و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها نیز می‌تواند مفید باشد.

برنامه تلفن هوشمند "PEACH" به عنوان بخشی از پروژه محققان توسعه یافت و بنیاد ملی علوم سوئیس(SNSF) نیز بودجه آن را تامین کرد. برنامه PEACH همچنین شامل ژورنالینگ دیجیتال، یادآوری اهداف فردی، کلیپ‌های ویدئویی و بخشی برای دیدن نتایج تلاش‌های فردی و میزان پیشرفت است. این برنامه به عنوان یک ابزار تحقیقاتی توسعه داده شد. با این حال تصور می‌شود برنامه‌های تحقیقاتی مانند PEACH به طور گسترده در دسترس قرار خواهند گرفت.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
مشکل فکر های بسته این است که دهانشان پیوسته باز است...