سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۰
کد مطلب: 52353
۱
۳

در آلمان از خدمات معلم سیار برای راهنمایی و مشاوره دانش‌آموزان استفاده می‌شود

در آلمان  از خدمات معلم سیار برای راهنمایی و مشاوره دانش‌آموزان استفاده می‌شود
دکتر فریبرز درتاج، رئیس همایش بین‌المللی روانشناسی مدرسه در ششمین دوره این همایش که در دانشگاه الزهرا برگزار شد بیان کرد: بیشتر از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دانش‌آموز بعد از بیماری کووید ۱۹ قادر به حضور فیزیکی در مدرسه نیستند و هیچ آموزشی نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری شود.

وی با اشاره با تحقیقی که توسط OECD یعنی سازمان همکاری و توسعه اقتصادی با همکاری دانشگاه هاروارد روی ۳۶ کشور جهان انجام داد اعلام کرد: در فرانسه ایتالیا و آلمان تا ۸۲ درصد زمان کمتری را در هفته صرف یادگیری کردند، در کشور اتریش، سوئیس و آلمان در مقایسه با زمان دایر بودن مدرسه ۴ تا ۸ ساعت میزان یادگیری در طول هفته کاهش پیدا کرده است؛ هر پنج دانش‌آموز یک نفر زیر ۹ ساعت در هفته مطالعه می‌کند.


رئیس همایش بین‌المللی روانشناسی مدرسه تصریح کرد:‌در فرانسه ۵ تا ۸ درصد دانش‌آموزان بعد از دو هفته تعطیلی با معلمان خود تماس نگرفتند و در امریکا ۱۳ درصد دانش آموزان بعد از سه هفته تعطیلی مدارس هیچ تماسی با معلمان خود نداشته اندکه این امر منجر به افت تحصیلی بین سی تا هفتاد درصد در دانش آموزان شده است .

درتاج با اشاره به پژوهشی که در انگلستان روی سه هزار مدیر مدرسه انجام شده بود، گفت: این مدارس تنها کمتر از ۷۰ درصد برنامه تحصیلی را پوشش دادند؛ یعنی حداقل ۳ ماه تحصیلی را نتوانستن تحت پوشش قرار دهند.

وی اضافه کرد: در این راستا پسران نسبت به دختران عقب ماندگی تحصیلی بیشتر و بچه‌های مناطق محروم تا ۴۶ درصد افت تحصیلی را تجربه کردند. در ایران ۴ میلیون نفر از دانش‌آموزان عضو سامانه شاد نیستند و یا دسترسی به اینترنت، تبلت و گوشی هوشمند ندارند.

رئیس انجمن روانشناسی تربیتی ایران راهکارهای بعضی از کشورها را در دوره کرونا را برشمرد و افزود: اسپانیا از پروژه شانس دوباره استفاده کرده که در این پروژه مسائل تحصیلی دانش‌آموزان از طریق تلفن و به شکل انفرادی پیگیری می‌شود. ‌

در آلمان از خدمات معلم سیار برای راهنمایی و مشاوره دانش‌آموزان استفاده می‌شود؛ در کشور نیوزلند بیشتر آموزش‌های کاغذی و چاپی را برای دانش‌آموزان تدارک دیده و در فرانسه از کانال‌های متعدد رادیویی و تلویزیونی آموزش‌های لازم به دانش آموزان داده می‌شود.

در تاج یادآور شد: در پرتغال برنامه غنی سازی آموزشی برای دانش‌آموزان ابتدایی در نظر گرفته شده است؛ در کشور پرتغال برای دانش‌آموزانی که امکان استفاده از اینترنت نداشتند آموزش‌های حضوری را تدارک دیده‌اند. کلاس‌های حضوری به دانش‌آموزان با محدودیت بیشتر در نظر گرفته شده و در سوئد هرگز مدارس تعطیل نشده‌اند.

وی تاکید کرد: تداوم برنامه‌ها آموزشی در کشور باید به گونه‌ای باشد که در تابستان سال آینده ما بتوانیم کلاس‌های جبرانی فشرده را به شکل حضوری برای دانش‌آموزان داشته باشیم. اکنون به دلیل اهمیت موضوع دانش‌آموزان ابتدایی باید حداقل دو تا سه روز در هفته برای کلاس‌های حضوری بازگشایی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

محمد
United Arab Emirates
پرتغال یا پرتقال؟؟؟؟؟؟ ظاهراً آثار کرونا خیلی گسترده است
Iran, Islamic Republic of
درست نوشته. که با حرف قاف که پرتقال خوردنی را می نویسند
Iran, Islamic Republic of
در آلمان حقوق معلم ها چقدره؟ تورم چی؟ اونو هم بگو
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه قدرت و جرات لازم است وگرنه هر ماهی مرده ای هم می تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند.