کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

لزوم پوشش های بیمه ای برای خدمات روانشناسی

خبرگزاری صدا و سیما , 28 بهمن 1399 ساعت 21:06

مدیرگروه خدمات روانشناسی وزارت ورزش و جوانان گفت: بیمه ها باید هزینه جلسات روانشناسی و مشاوره برای تصمیم های مهم زندگی را پوشش دهند.


مریم نجابتیان در گفتگو با تلویزیون اینترنتی تیوا افزود: نبود پوشش بیمه‌ای یکی از مشکلات و خلاء جدی این حوزه است، انجام مشاوره  مفید و اثربخش نیاز به مراجعه مداوم داشته و با یک یا دو جلسه قابل حل نیست و در صورتی که خدمات مشاوره روانشناسی همانند سایر خدمات درمانی تحت پوشش بیمه قرار گیرد بسیاری از مشکلات این حوزه برطرف می شود.

وی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که کودکان و نوجوانان نسبت به زندگی آینده، آموزش و تربیت لازم را دریافت نکرده و همین موضوع باعث می‌شود که در بزرگسالی در تصمیم‌گیری ها و حل مشکلات با مشکل مواجه شوند.

خانم نجابتیان افزود: وزارت ورزش از سال 92 ایجاد مراکز تخصصی مشاوره روانشناسی را جزو برنامه‌ریزی‌های خود قرار داده است به نحوی که طی تفاهم‌نامه با سازمان نظام روانشناسی و دانشگاه‌ها، تاکنون حدود 350 مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده در سراسر کشور برای گروه سنی 14 تا 35 سال راه‌اندازی شده است.

وی مراجعه دیر هنگام به مراکز مشاوره را یکی از مشکلات این حوزه عنوان کرد و گفت: در صورتی که افراد به این مساله پی ببرند که در تصمیمات مهم از جمله انتخاب رشته، شغل و انتخاب همسر از نظر مشاور استفاده کنند دچار مشکلات بزرگ نخواهند شد. به جرات می‌توان گفت افرادی که در برهه‌های مختلف زندگی برای تصمیم‌گیری‌های مهم به مشاوره مراجعه می‌کنند زندگی موفق و شادتری دارند.

مدير گروه خدمات روانشناسی وزارت ورزش و جوانان افزود: از سال گذشته به منظور فرهنگ سازی و اهمیت موضوع مشاوره روانشناسی، ارائه خدمات مشاوره  رایگان در مناطق محروم و حاشیه نشین نیز مورد توجه قرار گرفته است.


کد مطلب: 52367

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/52367/لزوم-پوشش-های-بیمه-خدمات-روانشناسی

میگنا
  https://www.migna.ir