پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۹ - 25 Feb 2021
تاریخ انتشار :
شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۸
کد مطلب: 52415
۰

۷ گام اساسی برای احساس رضایت از خود

۷ گام اساسی برای احساس رضایت از خود
در این دنیای پرمشغله احساس نارضایتی کردن کار راحتی است و حتی نیاز داشتن به راضی کردن خود نیز کار دشواری نیست.
 
شاید احساس کنید پول کافی ندارید یا روابط شما آنطور که می‌خواهید، نیست و ممکن است به راحتی به این فکر بیفتید که "من اگر فقط این و آن را داشتم، خوشحال می‌شدم".
 
حقیقت این است که رضایت از خود همیشه نمی‌تواند ناشی از مادیات باشد.

احساس رضایت، یک ذهنیت است و خوشبختی زمانی پیدا می‌شود که بتوانید تأمل کرده  و قناعت پیشه کنید.

در این مطلب، ۷ قدم بیان شده است که می‌توانید برای احساس رضایت و شادی بیشتر از آن ها استفاده کنید.

خود را با مثبت‌ها احاطه کنید
میزان زیادی از خوشبختی شما می‌تواند تحت تأثیر محیط شما قرار گیرد.

اگر متوجه شدید که بیشتر اوقات خود را با افرادی می‌گذرانید که تأثیر منفی بر روحیه یا نگرش شما دارند، ممکن است وقت آن فرا رسیده باشد که با افرادی که باعث لبخند زدن شما می‌شوند و شما را به سمت مثبت شدن سوق می‌دهند، ارتباط برقرار کنید.

موفقیت را تجسم کنید
چه در زندگی شخصی و چه در زندگی کاری خود اهدافی برای رسیدن تعیین کنید. به طور مثال؛ شاید می‌خواهید لاغر شوید، یا مدرک بالاتری کسب کنید که برای این کار به دانشگاه بروید یا آب بیشتری بنوشید و آرامش داشته باشید.
اگر برای آن چه که می خواهید انجام دهید اهداف ملموسی تعیین کنید، به احتمال زیاد موفق خواهید شد.
بعد از این که این اهداف را تعیین کردید، برنامه‌ای تنظیم کنید تا قدم به قدم به آن‌ها نزدیک شوید و وقت خود را صرف تجسم آنچه برای موفقیت لازم است، کنید که ایجاد یک چشم انداز روشن برای اهداف شما، آن‌ها را واقع‌بینانه‌تر و ملموس‌تر می‌کند.
یک ابزار عالی برای کمک به تجسم آینده و تمرکز بر اهداف شما، صفحه بینایی است.


موفقیت‌های خود را جشن بگیرید
هنگامی که به موفقیت دست پیدا می کنید و به اهداف خود می‌رسید، بسیار مهم است که آن پیروزی‌ها را جشن بگیرید و به نوعی به خود پاداش دهید.
این کار را می‌توان با بیرون رفتن شبانه با دوستان خود، خرید آن چیزی که مدت زیادی آن را می‌خواستید و یا یک روز کامل استراحت کردن، انجام داد.

مسئولیت قبول کنید
خیلی راحت است که افراد دیگر مانند همسر یا دوست خود را به عنوان مسئول خوشبختی خودتان قرار دهید.
واقعیت این است که شما به طور کامل مسئول شادی و رضایت خود هستید و به جای این که دیگران یا چیز‌های دیگر را بخاطر نداشتن خوشبختی خود سرزنش کنید، موضوع را به دست خود بگیرید و بدون توجه به آنچه سر راه شما قرار می‌گیرد یا نحوه برخورد دیگران با شما، راه‌های تحقق آن را پیدا کنید.
مسئولیت سرنوشت خودتان می‌تواند چالش‌برانگیز به نظر برسد، اما بسیار شادی‌آور است.


به دیگران کمک کنید
یک راه عالی برای احساس رضایت این است که آن چه را که خودتان دارید با دیگران به اشتراک بگذارید و این کار می‌تواند شامل زمان، پول یا مهارت باشد.
اگر از این منابع برای سود دیگران استفاده می‌کنید، مطمئناً نه تنها به آن‌ها کمک خواهید کرد، بلکه به خوشبختی خود نیز اضافه خواهید کرد.

از خودتان مراقبت کنید
اگرچه کمک به دیگران عالی است اما بسیار مهم است که از نیاز‌های خود غافل نشوید و در صورت نیاز، به خودتان استراحت دهید و یک سبک زندگی سالم و فعال داشته باشید.

اگر از خودتان مراقبت کنید، توانایی تأثیرگذاری بر دیگران را خواهید داشت و در کل، احساس خوشبختی خواهید کرد.

نکات مثبت را پیدا کنید
اگرچه به نظر می‌رسد که در زندگی شما گاهی اوقات چیز‌های زیادی برای احساس خوشبختی وجود ندارد، اما شما باید به چیز‌هایی که درست پیش می‌روند نگاه کرده و آن‌ها را تأیید کنید و موقعیت‌ها و افراد زندگی خود را که به خاطر آن‌ها سپاسگزار هستید، پیدا کرده و روی این موارد تمرکز کنید.

تمرکز روی نکات مثبت نه تنها به شما کمک می‌کند که احساس رضایت بیشتری داشته باشید، بلکه به شما این امکان را می‌دهد مناطقی از زندگی خود را که می‌توانید  شناسایی کنید و تغییر دهید.

رضایت از خود در یک روز اتفاق نمی‌افتد و به زمان و تلاش آگاهانه نیاز دارد، اما اگر این مراحل را دنبال کنید و برای تغییر فعالیت های روزمره خود اقدام کنید، می‌توانید با سادگی‌های زندگی خود، رضایت بیشتری کسب کنید.

یافتن خوشبختی در خود، منعکس‌کننده هر کاری است که انجام می‌دهید.


برگرفته از مقاله برایان تریسی
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

حقایقی درباره افسردگی که از آن بی خبر هستید
ویژگی‌های یک پدر اثرگذار چیست؟
شما بگویید؛ اگر پدرم کنارم بود...
ارتباط افسردگی و عصبانیت
چرا برخی نوجوانان نسبت به والدین خود پرخاشگرند؟
کرونا «زیست مدرن» را به چالش کشید
۱۴ تکنیک مؤثر برای افزایش تمرکز در کودکان
افسردگی ناشی از اعتیاد به کار، در کمین کارمندان است
کودکتان را دکتر ببرید، اگر...
سرمایه اجتماعی و تاب آوری در جامعه
از کجا بدانیم آدم نفهمی هستیم یا نه؟
عوامل مزاحم و شرایط مطلوب برای خواب خوب
از آدمهای حسود؛ متنفر نباشید، دلیل حسادت آنها این است که فکر می کنند شما از آنها بهتر هستید... پائولو کوئلیو