سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ / ۰۳:۴۸
کد مطلب: 52421
۰

افزایش آمار خودزنی در کودکان انگلیسی

افزایش آمار خودزنی در کودکان انگلیسی
تحقیقات صورت گرفته برای شبکه رادیویی بی‌بی‌سی ۴ نشان می‌دهد که شمار کودکان ۹ تا ۱۲ سال که در بازه زمانی ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ میلادی به دلیل خودزنی عمدی در بیمارستان بستری شده‌اند از ۲۲۱ نفر به ۵۰۸ نفر در بازه زمانی ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ افزایش یافته است.

این به این معناست که به طور میانگین هفته ای ۱۰ کودک در بیمارستان بستری شده که با در نظر گرفتن جمعیت انگلیس، معادل افزایش دو برابری در شش سال گذشته است.

نتایج تحقیقات یادشده در حالی منتشر می‌شود که دانشمندان هشدار داده‌اند همه گیری کرونا پیامدهای روانی قابل توجهی روی نسل جوان داشته است. تحقیقات نشریه گاردین در اکتبر گذشته(مهر) نشان داد شمار کودکانی که دچار اختلال در خورد و خوراک و خواب شده‌اند افزایش داشته است.

«کیث هاوتون» استاد دانشگاه آکسفورد در زمینه روانشناسی می‌گوید که یافته‌های جدید درباره خودزنی کودکان بازتاب تحقیقات قبلی دانشمندان این دانشگاه است مبنی بر اینکه خود زنی می‌تواند از سنین کودکی شکل گرفته و مشکلات روانی در این سنین در حال افزایش است.

«رازموند مک‌نیل» دستیار دبیرکل اتحادیه ملی آموزش انگلیس هم نسبت به افزایش آمار خودزنی کودکان ابراز نگرانی کرد و گفت این مساله به ویژه در میان کودکان فقیر و اقلیت های قومی افزایش یافته است.

گاردین پیشتر دریافته بود که آمار تجویز داروهای خواب‌اور برای نوجوانان زیر ۱۸ سال در بازه زمانی مارس تا ژوئن ۲۰۲۰ میلادی(فروردین-خرداد) ۳۰ درصد افزایش داشته است.

همچنین تحقیقات موسسه خیریه «په‌لیس۲بی» که به مدارس مشاوره می‌دهد نشان می‌دهد آمار خودزنی و خودکشی کودکان در بازه زمانی اوت تا سپتامبر گذشته(خرداد - شهریور) به ترتیب ۷۷ درصد و ۸۱ درصد افزایش داشته است.

«اما توماس» مدیر اجرایی موسسه «یانگ مایندز» می‌گوید: نتایج این یافته‌ها بیانگر پیامدهای جدی ناشی از بحران کرونا بر روان بسیاری از جوانان کشور است. وی ترس ناشی از همه‌گیری کرونا، عدم روابط اجتماعی و تغییر روال زندگی مردم را در پیدایش این معضل بی ارتباط ندانست.

همچنین «انا لانگفیلد» کمیسر کودکان در انگلیس به اهمیت نقش مشاوران پزشکی در مدارس  اشاره کرد و گفت با توجه به سطح اختلال در زندگی کودکان، این مسله باید در اولویت قرار گیرد.

مدارس انگلیس از کریسمس سال گذشته میلادی که آمار شیوع کرونا از کنترل دولت خارج شد، تعطیل بوده‌ و دانش‌اموزان به صورت مجازی آموزش دیده‌اند. این امر سبب شده تا فشار ها برای بازگشایی مدارس به دلیل آنچه رواج « فقر آموزشی » خوانده می‌شود افزایش یابد.
«رابرت هالفون» رئیس کمیته پارلمانی انگلیس در امور آموزش به تازگی خواستار بازگشایی سریع‌ و افزایش ساعات فعالیت مدارس شده تا دانش‌آموزان بتوانند درس‌های عقب مانده را جبران کنند.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس هفته آینده نقشه راه خروج کشور از محدودیت های کرونایی را تشریح خواهد کرد. او بازگشایی مدارس را در اولویت نخست این راهبرد قرار داده است.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
برای اینکه دوستت داشته باشم و به تو احترام بگذارم، مجبور نیستم با تو هم عقیده باشم.