کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در شرایط بحرانی کرونا، درپی خوشحال کردن خود باشیم!

ابراهیم علی آبادی

4 اسفند 1399 ساعت 7:25

متاسفانه سالی‌که پشت‌سر گذاشتیم، سرشار از ناراحتی و اتفاقات ناخوشایند بود. اما حالا که در ماه‌های پایانی این سال خاکستری هستیم، خوب است کمی هم به روش های خوشحال کردن و امید دادن به خود فکر کنیم.


احساس خوشحالی و خوشبختی، حسی است که تمام انسان‌ها برای داشتن حال خوب و یک زندگی سالم نیاز دارند. امسال، سالی بود پراز درد و رنج ، اما زندگی جریان دارد و قرار نیست این اتفاقات تلخ بر زندگی ما سایه بیندازد؛ پس چه‌طورمی‌توانیم کمی شادی و خوشحالی به زندگی خود وارد کنیم؟ این‌که بعضی وقت‌ها نسبت به اوقات دیگر احساس شادی بیشتری کنیم، عادی است، اما به این معنا نیست که نمی‌توانیم الگوی ثابتی از رضایتمندی، خشنودی و قدردانی در زندگی‌مان داشته باشیم. در گام اول باید یاد بگیریم چه‌طور می‌توانیم همیشه شاد باشیم و خودمان به‌تنهایی، خوشحال و خشنود و در زندگی روزمره‌تان مثبت باشیم. برای ادامه دادن به این کار‌های نشاط‌آور، باید به سوی عادت‌هایی برویم که بتواند در ایجاد حال خوب و اعتماد به‌نفس به کمک‌مان بیاید.
 
متاسفانه سالی‌که پشت‌سر گذاشتیم، سرشار از ناراحتی و اتفاقات ناخوشایند بود. اما حالا که در ماه‌های پایانی این سال خاکستری هستیم، خوب است کمی هم به روش های خوشحال کردن و امید دادن به خود فکر کنیم. احساس خوشحالی و خوشبختی، حسی است که تمام انسان‌ها برای داشتن حال خوب و یک زندگی سالم نیاز دارند. امسال، سالی بود پراز درد و رنج ، اما زندگی جریان دارد و قرار نیست این اتفاقات تلخ بر زندگی ما سایه بیندازد؛ پس چه‌طورمی‌توانیم کمی شادی و خوشحالی به زندگی خود وارد کنیم؟ این‌که بعضی وقت‌ها نسبت به اوقات دیگر احساس شادی بیشتری کنیم، عادی است، اما به این معنا نیست که نمی‌توانیم الگوی ثابتی از رضایتمندی، خشنودی و قدردانی در زندگی‌مان داشته باشیم.

در گام اول باید یاد بگیریم چه‌طور می‌توانیم همیشه شاد باشیم و خودمان به‌تنهایی، خوشحال و خشنود و در زندگی روزمره‌تان مثبت باشیم.
برای ادامه دادن به این کار‌های نشاط‌آور، باید به سوی عادت‌هایی برویم که بتواند در ایجاد حال خوب و اعتماد به‌نفس به کمک‌مان بیاید.
مثبت فکر کنیم:
همه‌ ما می‌دانیم که تفکر مثبت می‌تواند تا
۱۰ درصد عوامل استرس‌زا، نگرانی‌ها، شرایط اقتصادی و روابط را بهبود بخشد،
۹۰ درصد باقی مانده به این بستگی دارد که ما چگونه جهان اطراف خود را پردازش می‌کنیم. تفکر مثبت سطح انرژی، خلاقیت و بهره‌وری را تا
۳۰درصد افزایش می‌دهد. تفکر مثبت عامل طول عمر، درمان بیماری‌ها، سلامت جسمانی و تحمل شرایط دشوار است.

مهربان باشیم: ما هیچ‌وقت نمی‌دانیم آدم‌های دوروبرمان در حال گذراندن چه شرایطی‌اند. حتی اگر آن‌ها با ما بی‌ادب بودند، سعی کنیم با مهربانی با آن‌ها رفتار کنیم. عصبانی شدن در نهایت به خود ما آسیب می‌زند. بعد از چند بار مهار خشم‌، مغز ما به‌طور خودکار روند انجام این کار را یاد می‌گیرد و به ما در شرایط عصبانیت کمک می‌کند. البته انجام این کار اصلاً آسان نیست، اما کم‌کم آن را یاد می‌گیریم و در زندگی رضایت بیشتری به دست می‌آوریم..

گوش بدهیم: سعی کنیم بیشتر از صحبت کردن، گوش بدهیم. به آن‌هایی که واقعاً دوست‌شان داریم محبت نشان بدهیم و توجه ویژه‌ای به آن‌ها داشته باشیم. در زمان صحبت با هم، تلفن‌ را کنار بگذاریم و به چشم‌هایشان نگاه کنیم. از آن‌ها بپرسیم در چه حالی هستند و چه اتفاقاتی در زندگی‌شان در حال رخ دادن است. به سؤال‌های‌شان پاسخ بدهیم. این حس را در آن‌ها به وجود بیاوریم که برای‌شان ارزش قائل هستیم.

 خودمان را ببخشیم: وقتی اشتباه می‌کنیم، خود را ببخشیم و طوری با خودمان رفتار کنیم که در چنین شرایطی با دوستمان رفتار می‌کنیم. روی اشتباه توقف نکنیم، اما متعهد باشیم که در آینده، بهتر عمل کنیم.

به ندای درون‌مان گوش دهیم: زندگی یا سفری پرمخاطره است یا هیچ‌چیز نیست. هیچ‌وقت نمی‌توانیم با ادامه کار‌هایی که همیشه می‌کنیم، به چیزی تبدیل شویم که می‌خواهیم. تصمیم بگیریم که به ندای درونی‌مان گوش دهیم نه نقطه‌نظرات بقیه آدم‌ها. همان کاری را بکنیم که ته قلب‌مان مطمئن هستیم درست است. راه، راه خودمان است. یادمان نرود که قدردان همه روز‌های زندگی‌مان باشید.
 


کد مطلب: 52437

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/52437/شرایط-بحرانی-کرونا-درپی-خوشحال-کردن-خود-باشیم

میگنا
  https://www.migna.ir