کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرا افراد با بهره‌وری بالا شادترند؟

باشگاه خبرنگاران , 4 اسفند 1399 ساعت 8:47

اگر به افرادی که بهره‌وری بالا دارند دقت کنید، متوجه خواهید شد که آن ها احساس شادی بیشتری دارند، اما این شادی چند دلیل متفاوت دارد.


خوشبختی و بهره‌وری به هم پیوند خورده‌اند به طوری که اگر زندگی، شما را به زوال می‌اندازد، لازم است بازده بیشتری داشته باشید.
 
اغلب اوقات مردم فکر می‌کنند که مشغله دلیل استرس آن‌ها است، در حالی که در واقع، همیشه این طور نیست و ممکن است پربارتر بودن  پاسخی مناسب و موثر باشد و در واقع، راه حلی است که شما به دنبال آن هستید.
 
در اینجا ۶ دلیل وجود دارد که نشان می‌دهد هرچه بهره‌وری بالاتری داشته باشید، شادتر خواهید بود.


یک فهرست برای کارهایتان درست کنید
دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود بهره‌وری بیشتر، روحیه شما را تقویت کند. زیرا هرچه بیشتر به موفقیت برسید، احساس بهتری نسبت به خود خواهید داشت.

در چک کردن وظایف موجود در لیست کارهایتان، آزادی واقعی وجود دارد و این مسئله باعث می‌شود احساس کنید در زندگی خود در حال انجام کاری هستید که واقعا آن را انجام می دهید و در نظر داشته باشید که بزرگ یا کوچک بودن وظایف تعیین شده، مهم نیست و نکته اصلی اتمام کاری است که شما در نظر دارید انجام دهید.

از نظر زیست‌شناختی، انجام دادن یک کار و خارج کردن آن از لیست کار‌های روزمره، سیگنالی را به مغز شما می‌فرستد تا مقدار مشخصی از دوپامین، تقویت‌کننده طبیعی روحیه را در سیستم بدنی شما آزاد کند.


اهداف تعیین کنید
تعیین اهداف بلندمدت و تلاش برای رسیدن به آن‌ها می‌تواند به عزت نفس شما یک تقویت واقعی برساند و علاوه بر این، چیزی که منتظر آن هستید را به شما می‌دهد.

وقتی هدف دارید، دلیلی برای صبح زود بیدار شدن از خواب دارید و هنگامی که بهانه‌ای برای تلاش دارید، احساس انرژی و آمادگی بیشتری برای مقابله با اتفاقاتی که در روز می‌افتد، خواهید داشت و این باعث می‌شود شما بیشتر احساس مرکزیت و آمادگی برای پاسخگویی به چالش‌های زندگی را داشته باشید.

وسایل اضافی را دور بریزید
بی نظمی و به هم ریختگی می‌تواند جلوی پیشرفت شما را بگیرد. یک خانه ساده آمریکایی ۳۰۰ هزار آیتم را در خود نگه می‌دارد و ما به بسیاری از این آیتم‌ها نیازی نداریم و با آن‌ها فقط خودمان را بیشتر عصبانی می‌کنیم.
از تمیز کردن گرفته تا مرتب کردن و همچنین جابجا کردن آن وسایل در خانه یا محل کارتان می‌تواند باعث شود که احساس گیرافتادگی کنید و همین مسئله می‌تواند باعث افسردگی، خستگی و یا ناراحتی شما شود.
چرا یک خانه یا دفتر کارباعث ناراحتی شما خواهد شد؟
در ادامه می‌توانید متوجه نظر دانشمندان در مورد وسایل غیر ضروری در این محیط‌ها شوید.
وسایل اضافی،  تاثیرات  منفی زیر را در زندگی دارند:
سیستم عصبی شما را بیش از حد تحریک می‌کنند.
باعث می شوند که تمام حواس شما بیش از حد کار کند.
توجه شما را به چیز‌هایی که مهم نیستند، متمرکز می‌کنند.
احساس گناه و خجالت ایجاد می‌کنند.
ناامیدکننده هستند و آرامش را غیرممکن می‌کنند.
ساماندهی فضای شما می‌تواند شفافیت ذهنی در شما ایجاد کند و شما را به سمت یک سبک زندگی پربارتر سوق دهد.
چیز‌ها را دور بریزید چرا که با این کار می‌توانید این احساسات منفی را از بین ببرید.


ورزش کنید
با ورزش کردن مثمر ثمر باشید چرا که ورزش انرژی بیشتری به شما می‌دهد و وقتی از این انرژی برای تحقق اهداف خود استفاده می‌کنید، احساس بهتری در زندگی خود خواهید داشت.
با صرف هر روز فقط ۲۰ دقیقه وقت برای ورزش، می‌توانید بدنتان را تقویت، سموم بدنتان را دفع و سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید و علاوه بر این، ورزش هورمون‌های تقویت‌کننده روحیه را در بدن آزاد می‌کند.
با این وجود، ورزش بدن شما تمام کاری نیست که می‌توانید برای بهبود روحیه خود انجام دهید و ذهن خود را نیز مشغول کنید. هنگامی که مشغول کار بر روی یک پروژه هستید، وقت کمتری برای پرداختن به افکار و احساسات منفی دارید.
مشغول بودن به شما کمک می‌کند تا روی چیز‌های خوب تمرکز کنید.


زمانتان را مدیریت کنید
همیشه کاری برای انجام دادن داشته باشید. چرا که نداشتن هیچ کاری برای این که مقداری از زمان را به خود اختصاص دهد، می‌تواند کمی دلسردکننده باشد.
هرچه روز شما پربارتر باشد، انگیزه شما برای انجام کار‌ها بیشتر می‌شود و با این کار زمان خود را بهتر مدیریت می‌کنید و به یاد داشته باشید، شما نیازی به انجام کار‌های بزرگ ندارید و صرف داشتن کاری برای انجام کار کافی است.


در بهره‌وری خود هدفی پیدا کنید
همیشه هدف داشته باشید و بهره‌وری هنگام شاد بودن حیاتی است، اما پربار بودن را با پرمشغله بودن اشتباه نگیرید.

به سادگی، افزودن کار‌های بیشتر به لیست روزانه کارهایتان می‌تواند استرس و ناامیدی بیشتری در زندگی شما ایجاد کند و شما را بیچاره کند.
مشغول بودن به معنای انجام کار‌های بیشتر و بیشتر است، در حالی که بهره‌وری به معنای انجام کاری با هدف است و همیشه به جای انجام کار‌های بیشتر، برای تحقق کاری تلاش کنید.

خوشبختی واقعی تنها زمانی حاصل می‌شود که احساسات خود را کشف کرده و برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنید.

واقعاً از زندگی چه چیزی می‌خواهید؟ آیا می‌خواهید زندگی موفقی داشته باشید؟ وقتی این را فهمیدید، انرژی لازم برای تحقق بخشیدن به رویا‌های خود را خواهید داشت.


برگرفته از مقاله برایان تریسی


کد مطلب: 52439

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/52439/چرا-افراد-بهره-وری-بالا-شادترند

میگنا
  https://www.migna.ir