يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - 18 Apr 2021
تاریخ انتشار :
شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۷
کد مطلب: 52507
۱

تقویت فعالیت بدنی نوجوانان مبتلا به اوتیسم با کتاب‌های تصویری

تقویت فعالیت بدنی نوجوانان مبتلا به اوتیسم با کتاب‌های تصویری
به نقل از مدیکال‌اکسپرس، با پیشرفت‌های اخیر در زمینه فناوری و سرگرمی، نوجوانان به طور فزاینده‌ای بیشتر وقت خود را صرف نشستن در مقابل تلویزیون، آی‌پد و دستگاه‌های الکترونیکی شخصی می‌کنند. لورین بکرا، محقق این بررسی علاقه زیادی به یادآوری اهمیت زمان‌بندی برای فعالیت بدنی به نوجوانان، به ویژه افراد مبتلابه اوتیسم دارد.

بکرا اظهار کرد: تحقیقات زیادی برای کمک به افراد اوتیسم در بهبود عملکرد تحصیلی، مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی انجام شده است، اما باید به یاد داشته باشیم که فعالیت‌بدنی برای داشتن سبک زندگی سالم اهمیت زیادی دارد.

فواید زیادی برای ورزش‌کردن از جمله پمپاژ خون در بدن، خواب بهتر و کاهش خطر ابتلاء به چاقی وجود دارد. اگر بتوانیم کودکان اوتیسمی را از نظر جسمی مشغول کنیم، احتمالا بیشتر می‌دوند و با همسالان خود بازی می‌کنند.

بکرا به عنوان تحلیلگر رفتار در مرکز اوتیسم و اختلالات رشد عصبی تامپسون (درمانگاه پزشکی در کلمبیا، میزوری) عنوان کرد: برخی از مراجعان پیشین وی به دلیل عدم تحرک بیش از اندازه و داشتن شاخص توده بدنی بالا به سطح ناسالم رسیده بودند و مراقبان آنان از بکرا خواستند تا برای تشویق فرزندان خود به ورزش روش‌های خلاقانه‌ای بیشتری ارائه کند.

بکرا کتاب‌های تصویری تناسب اندام، حاوی تصاویر گام به گام از تمرینات مختلف مانند حرکت پروانه، آموزش حرکت کشاندن سورتمه چهار دست‌وپا (bear crawls) و لانج (از بهترین تمرینات پا) را ارائه کرد. برای افزایش زمان فعالیت‌بدنی افراد مبتلابه اوتیسم از این کتاب‌های تصویری با موفقیت استفاده شد.

پیش از این، بکرا در مناطقی با درآمد کم و منابع مالی محدود کار کرده است و نیاز یافتن روش‌های مقرون به صرفه برای کمک به کودکان مبتلابه اوتیسم را بیشتر درک می‌کند.

بکرا گفت: «لازم به یادآوری است که بعضی از مدارس سالن ورزشی یا بسیاری از منابع مناسب برای بازی کودکان را ندارند.» نکته قابل توجه درباره کتاب‌های تصویری ارائه تمرین‌های ساده و جذاب است که در محیط‌های مختلفی مانند زمین‌بازی مدرسه، حیاط خانه یا حتی یک زمین خالی در پارک انجام می‌شوند. این روش‌های سریع و آسان ارائه شده برای مراقبان یا معلمان می‌توانند ساختار سازمان یافته‌ای را در زمان آزاد مانند زنگ تفریح ایجاد کنند.

بکرا افزود: این عادات مادام‌العمر از نوجوانی شروع می‌شود. در نظرگرفتن زمانی برای دویدن، ایجاد برنامه‌های بدنی در اوایل زندگی به جوانان کمک می‌کند تا در سال‌های نوجوانی و بزرگسالی خود این عادات را حفظ کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

بکش، اما تحقیر نکن / خرده‌پرخاشگری چیست؟
"شیوه فرزندپروری"؛ پیش‌بینی‌کننده آمادگی به اعتیاد نوجوانان
فرمول جادویی تقویت سیستم ایمنی: ورزش، تغذیه و خواب
پایان دادن به نگرانی‌ها و به دست آوردن کنترل زندگی
روزه‌داری باعث از بین رفتن سلول‌های معیوب و سرطانی می شود
پیامدهای رابطه با زن یا مرد متأهل
شوهرم به زن دیگری فکر می کند!
۱۴ عادت منفی برای زبان بدن که باید همین امروز کنار بگذارید
نگاهی به عملکرد جلسات مشاوره پیش از طلاق
دلایل بروز اختلال پرخوری در زنان
افسردگی پنهان؛ کرونا با روان ما چه کرد؟!
مراحل تحول روانی از دیدگاه پیاژه
تنها مانع موجود بر سر شادماني و نشاط، اعتقاد شما به وجود مانع بر اين راه است. به همين دليل راه را اشتباه مي رويد و گرفتار مشكل مي شويد. الهی قمشه ای