جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ / ۲۳:۱۳
کد مطلب: 52523
۰
دست به این جنایت نزنید!

هشدار یک روانشناس درباره تخریب روانی دانش‌آموزان

هشدار یک روانشناس درباره تخریب روانی دانش‌آموزان
«علی حسینی» افزود: پدیده آموزش مجازی جدای از نکات مثبت و منفی در بحث اثرگذاری و کیفیت آن در آموزش دانش‌آموزان، تا به امروز حاشیه هایی هم داشته که بدون شک می تواند اثرات جبران ناپذیری برای بخشی از دانش آموزان به دنبال داشته باشد.

او گفت: در ماه های اخیر شاهد بودیم گاهی فیلم های برخی از دانش آموزان در فضای مجازی منتشر می شود که در جریان آموزش های مجازی اشتباهاتی داشته اند؛ هر چند که ممکن است این فیلم ها برخی ها را به خاطر اشتباه دانش آموز بخنداند اما اگر منتشر کنندگان بدانند چه بلایی بر سر روان دانش آموزان خواهند آورد، هرگز به این جنایت دست نمی‌زنند.

به گفته حسینی، دانش آموز قربانی‌ شاید در نگاه اول خودش هم بخندند اما اگر در طولانی مدت این فیلم ها در فضای مجازی به صورت گسترده بچرخد و به اصطلاح "وایرال"(همه گیر) شود و دانش آموز مذکور نتواند با تبعات این وایرال شدن روبرو شود و به اصطلاح آمادگی روانی لازم را در این زمینه نداشته باشد، با روزگار تلخی روبرو خواهد شد.

این روانشناس و فعال اجتماعی عنوان کرد: همه افراد آمادگی روانی چنین فشارهایی را ندارند؛ اول از همه باید این احتمال را در نظر گرفت که شاید آن کودک که فیلمش منتشر شده، آمادگی روانی مقابله با تبعات این وایرال شدن را نداشته باشد که هشدار اصلی هم در خصوص همین دانش آموزان است.

آنچنان که حسینی گفت: بدون شک اولین ضربه ای که دانش آموزِ قربانی‌ از این فیلم ها می خورد، تمسخر از جانب همکلاسان و همسالان خود است؛ با فرض نداشتن آمادگی روانی کودک، این تمسخر چنان ضربه ای به روان او وارد می کند که تا سال ها نمی توان درمانش کرد و در آینده نه چندان دور موجب لطمه به دیگر ابعاد زندگی‌ او می شود و ما شاهد یک فرد با مشکلات متعدد روانی خواهیم‌ بود.

او اظهار کرد: لطمه های تمسخر از جانب اطرافیان‌ و حتی افراد دیگری که او نمی شناسد، به تدریج می تواند به صورت های واکنش های روانی در فرد قربانی ظاهر شود به این صورت که خشم، اضطراب و در بدبینانه‌ترین‌ حالت افسردگی‌ را به دنبال دارد؛ می بینیم که همین فیلم چند ثانیه ای چطور می تواند روان یک فرد را متلاشی کند.

به گفته حسینی "البته همین ضربه ها تنها برای قربانی خسارت به دنبال نخواهد داشت بلکه خسارت این انتشار را جامعه باید از طریق ناامنی روانی برای دانش آموزان که مبادا فیلم‌ آن ها هم پخش شود، بپردازد."

او در پایان گفت: فارغ از اینکه نهادهای مربوطه بایستی در این حوزه نظارت جدی داشته باشند، به نظر من بایستی فرهنگ عمومی در این زمینه شکل بگیرد که جلوی انتشار چنین فیلم هایی گرفته شود؛ در قدم اول نیز همه اعضای جامعه باید جلوی این قربانی‌سازی ها را بگیرند تا سلامت روان دانش آموزان در دورانی که فشار روانی کرونا بسیار زیاد است، صدمه جدی نخورد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۴ شهرستان، ۳۲۷ هزار دانش آموز و ۲۸ هزار فرهنگی در چهار و ۶۰۰ مدرسه دارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
طوری زندگی كن كه اسمت با جسمت زیر خاك نرود