پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ / ۲۳:۲۷
کد مطلب: 52551
۵

روانشناس و مددکار در طرح تحکیم خانواده حضور نداشتند

روانشناس و مددکار در طرح تحکیم خانواده حضور نداشتند
دکتر مجید صفاری نیا روز سه شنبه در نشست کشوری مددکاران اجتماعی افزود: امروز زندگی شهرنشینی به خصوص شهرهایی که در کشور ما وجود دارد و از ساختار مناسبی برخوردار نیست، باعث رشد مددکاری شده  است. یکی از عوامل مهم رشد مددکاری مهاجرت و رشد شهرنشینی بوده است که مشکلات بسیاری را به دنبال آورده است.
 
وی ادامه داد: عامل دوم رشد صنعت بوده که انسان با صنعت ارتباط برقرار کند. همچنین عامل دیگر جنگ های جهانی اول و دوم است که آسیب های روحی زیادی ایجاد کرد و باعث رشد مددکاری شد.

هر مسوولی که روح مردم جامعه برای آنها اهمیت داشته به سراغ مددکاران آمده است. در کشور جنگ، حاشیه نشینی و شهرنشینی داشته ایم و نیاز به مددکاران داریم، اما اطلاعی از اینکه چه میزان از مددکاران استفاده شده در دست نیست. 

در طرح تحکیم خانواده مجلس هیچ روانشناسی و مددکاری حضور نداشت که نشان می دهد روانشناسی رشد نداشته اند، بلکه تا حدودی اجتماعی شده و اقبال مردم از آن زیاد شده است.

سرپرست دفتر مشاوره سازمان امور دانشجویان عنوان کرد: مددکاران از دسته مشاغل حرفه های یاورانه هستند که مشخص ترین ویژگی آنها جامعه پسندی است و با مراجعان خود هم حسی دارند. همچنین جامعه پسندی همراه با نداشتن خودشیفتگی و مسوولیت پذیری و نوع دوستی است.

وی عنوان کرد: نقش مددکاران در مراکز مشاوره نقش آموزش دهنده و واسط مشاور و مراجعه کننده به خصوص در مسائل آسیب است.

صفاری نیا عنوان کرد: مهمترین برنامه برگزاری کارگروه مددکاری در سازمان امور دانشجویان است و  دانشگاه علامه یکی از مهمترین دانشگاه ها در این زمینه است.


۵۰ درصد مشکلات دانشجویان به دست مددکاران حل می شود
همچنین در ادامه کیومرث فرحبخش رییس مرکز مشاوره دانشگاه علامه طباطبایی درباره کاربردهای مددکاری در دانشگاه ها گفت: مشکلات دانشجویان عاطفی، شناختی، رفتاری و یا بیوشیمیایی است، اما برخی مشکلات زمینه اجتماعی و نیاز به مداخلات اجتماعی دارد.

وی ادامه داد: مددکاری در سایر کشورهای پیشرفته مهارت محور است و تئوری محور نیست. ۵۰ درصد مشکلات در دانشگاه ها به دست مددکاران حل می شود. بنابراین نیاز به رویکرد مهارتی است.

فرحبخش عنوان کرد: تشخیص اینکه چه کسانی نیاز مالی دارند بسیار اهمیت دارد که بر عهده مددکاران است. در دانشگاه نیز تجویز پول برای دانشجویانی که مشکل دارند، بسیار بااهمیت است. مددکاران در شناسایی و ساماندهی خیرین نیز بسیار اهمیت دارند.

وی عنوان کرد: در بسیاری از حیطه های احساسی نیاز به مداخله مددکاری است که به مهارت های پیچیده نیاز دارد. همچنین در بسیاری از مسائل آموزشی که دانشجویان افت تحصیلی دارند به  مددکاران اجتماعی اجتماعی نیاز است. تمام این مسائل نشان دهنده اهمیت نقش مددکاری در دانشگاه و جامعه است.

دانشگاه علامه طباطبایی امروز میزبان دومین نشست مددکاران اجتماعی مراکز مشاوره دانشگاه‌ها به مناسبت روز جهانی مددکاری اجتماعی با عنوان مددکاری اجتماعی، تقویت همبستگی و پیوند اجتماعی است. 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
کسانی که شما را دوست دارند حتی اگر هزار دلیل برای رفتن وجود داشته باشد هرگز رهایتان نخواهند کرد، آنها یک دلیل برای ماندن خواهند یافت.