کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

احساس بدخلقی و افسردگی دارید؟ شاید بخاطر تغییر زمان بیدار شدن از خواب است

آفتاب‌نیوز , 15 اسفند 1399 ساعت 10:26

الگوی خواب نامنظم می‌تواند خطر افسردگی را افزایش دهد و همچنین عدم نظم در خوابیدن باعث بدخلقی شود؛ مانند حالاتی که ممکن است فرد در ساعات پس از نیمه شب و شروع زودهنگام کار در اولین ساعات صبح داشته باشد.


احساس بدخلقی می‌کنید؟ آیا حس می‌کنید دچار افسردگی شده‌اید؟ شاید علت آن زمان خوابیدن و بیدار شدن شما از خواب باشد. نتیجه پژوهشی تازه نشان می‌دهد که تغییر زمان بیدار شدن از خواب می‌تواند بر روحیه شما تاثیر بگذارد و خطر ابتلا به افسردگی را افزایش دهد.

پژوهشگران برنامه زمانی خواب بیش از دو هزار کارآموز بخش پزشکی و درمانی امریکا و تاثیر آن بر رفتار و خلق و خوی این افراد را مورد بررسی قرار دادند. همه افراد مورد بررسی الگوی خواب نامنظمی داشتند که شامل ساعات طولانی کار و بیدار بودن و تغییر مداوم زمان خوابیدن و بیدار شدن بود.

این تیم پژوهشی دریافتند که الگوی خواب نامنظم می‌تواند خطر افسردگی را افزایش دهد و همچنین عدم نظم در خوابیدن باعث بدخلقی شود؛ مانند حالاتی که ممکن است فرد در ساعات پس از نیمه شب و شروع زودهنگام کار در اولین ساعات صبح داشته باشد.

این بررسی در دانشگاه میشیگان امریکا صورت گرفته و داده‌های خواب و خلق و خوی بیش از ۲۱۰۰ تن از کارکنان بخش درمانی و پزشکی را در طول یک سال مورد بررسی قرار داده است.

نتایج بررسی نشان دادند برنامه نامنظم خواب و بیدار ماندن طولانی مدت باعث افزایش خطر ابتلا به افسردگی می‌شود.


کد مطلب: 52584

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/52584/احساس-بدخلقی-افسردگی-دارید-شاید-بخاطر-تغییر-زمان-بیدار-شدن-خواب

میگنا
  https://www.migna.ir