کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۲۱ هزار داوطلب در کنکور دکتری شرکت نکردند

16 اسفند 1399 ساعت 7:27

سخنگوی سازمان سنجش به بیان توضیحاتی درباره آمار نهایی دریافت کنندگان کارت ورود به جلسه کنکور دکتری تخصصی ناپیوسته سال ۱۴۰۰ پرداخت.


فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: صبح روز جمعه پانزدهم اسفند ماه ۱۳۹۹ آزمون ورودی دوره دکتری تخصصی ۱۴۰۰ برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی شروع شد.

او با بیان اینکه در این آزمون ۱۸۵ هزار و ۶۹ داوطلب ثبت نام کرده بودند، ادامه داد: بر اساس آمار نهایی تعداد ۱۶۳ هزار و ۹۶۷ نفر کارت ورود به جلسه خود را دریافت کردند. و براساس آمار موجود ۲۱ هزار و ۱۰۲ نفر کارت ورود به جلسه خود را دریافت نکرده و در نتیجه در این آزمون شرکت نکردند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش ادامه داد: به عبارتی در این آزمون ۸۹.۶۷ درصد داوطلبان کارت ورود به جلسه را دریافت کرده و ۱۰.۳۲ درصد اقدام به دریافت کارت نکردند. اما بعد از شمارش پاسخنامه‌ها آمار قطعی شرکت کنندگان نهایی در کنکور دکتری مشخص می‌شود.

سخنگوی سازمان سنجش ادامه داد: از جمع ۱۸۵ هزار و ۶۹ داوطلب این آزمون، ۸۲ هزار و ۶۹۶ نفر (۴۵ درصد) زن و ۱۰۲ هزار و ۳۷۳ نفر (۵۵ درصد) مرد بودند.

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش توضیح داد: در گروه علوم انسانی ۱۱۷ هزار و ۱۷ داوطلب، علوم پایه ۱۴ هزار و ۵۲۸ داوطلب، فنی مهندسی ۲۹ هزار و ۷۸۷ داوطلب، کشاورزی و منابع طبیعی ۸ هزار و ۱۳۹ نفر، هنر ۹ هزار و ۵۴۲ نفر، دامپزشکی ۲ هزار و ۳۳۴ داوطلب، زبان ۳ هزار و ۷۲۲ داوطلب شرکت کردند.


کد مطلب: 52593

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/52593/۲۱-هزار-داوطلب-کنکور-دکتری-شرکت-نکردند

میگنا
  https://www.migna.ir