کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افراد زیر ۱۶ سال فعلاً نیازی به واکسن کرونا ندارند

باشگاه خبرنگاران , 19 اسفند 1399 ساعت 7:17

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: با توجه به مشاهده عوارض نادر و بسیار کم ویروس کووید ۱۹ در افراد زیر ۱۶ سال، نیازی به واکسیناسیون این افراد نیست.


علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره عدم واکسیناسیون افراد زیر ۱۶ سال گفت: بحث واکسیناسیون ما در چهار فاز انجام خواهد گرفت. در فاز اول گروه بهداشت و درمان و افرادی که در مراکز نگه داری مانند خانه‌های سالمندان، جانبازان، معلولین ذهنی و جسمی هستند، واکسیناسیون می‌شوند.

او ادامه داد: فاز دوم اولویت بندی گروه سنی است که از بالای ۸۰ سال شروع می‌شود. سپس افراد بالای ۷۵ سال، بالای ۷۰، بالای ۶۵ و گروه‌های ۱۶ تا ۶۴ سال که دارای بیماری زمینه‌ای هستند قرار می‌گیرند. فازسوم فازی است که واکسیناسیون در مراکز تجمعی مانند سرباز خانه‌ها و زندان‌ها صورت می گیرد.

او درباره فاز آخر گفت: فاز چهارم گروه عمومی جامعه است که با توجه به سند ملی افراد زیر ۱۶ سال فعلا نیازی به واکسیناسیون ندارند.

رئیسی درباره دلیل عدم واکسیناسیون افراد زیر ۱۶ سال توضیح داد:چون ویروس کووید ۱۹ بیشترین میزان عوارض را در افراد بالای ۲۰ ویا ۲۵ سال به جا گذاشته است و افراد زیر ۱۶ سال را کمتر تهدید کرده است. البته افراد زیر ۱۶ سال ممکن است به ویروس کرونا مبتلا شوند، اما در موارد بسیار نادری در آن‌ها عوارض بیماری مشاهده شده است.

او در انتهای گفت:ولی اگر در طول زمان ویروس جهش یافته پیدا شود که افراد زیر ۱۶ را نیز تحت تاثیر جدی قرار دهد، بازنگری صورت می‌گیرد و این افراد نیز واکسیناسیون می‌شوند. تاکنون توصیه سازمان جهانی بهداشت این است که افراد زیر ۱۶ سال واکسیناسیون نشوند.


کد مطلب: 52630

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/52630/افراد-زیر-۱۶-سال-فعلا-نیازی-واکسن-کرونا-ندارند

میگنا
  https://www.migna.ir