سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۸
کد مطلب: 52634
۲

اولین همایش ملی روانشناسی بالینی کودک و نوجوان برگزار شد

اولین همایش ملی روانشناسی بالینی کودک و نوجوان برگزار شد
 معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی در این همایش گفت: موضوع این همایش دغدغه اجتماعی است به همین دلیل مورد استقبال پژوهشگران و محققان قرار گرفته است.

داود سیف‌زاده با بیان اینکه حدود ۴۰۰ مقاله به این همایش ارسال شده است، افزود: موضوع همایش، موضوع مهمی است که می‌تواند در تشخیص، پیشگیری و درمان آسیب‌های روانی کودکان و نوجوانان مؤثر واقع شود.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر غلبه فضای مجازی بر فضای حقیقی، کم شدن تعداد جمعیت کودکان و مواردی ازاین‌دست سبب شده است که در زمینه روان‌شناسی بالینی کودکان و نوجوانان به کارهای تحقیقی و پژوهشی احساس نیاز شود.

حجت‌الاسلام‌ عبدالله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی هم گفت: دین اسلام همه مسائل موردنیاز بشر از طریق وحی، قرآن و رفتار ائمه اطهار را تبیین کرده است.
وی با بیان اینکه تربیت نسل بشر مورد عنایت خود ذات مقدس اقدس الهی قرار گرفته است، تصریح کرد: اولین فرد برای تربیت انسان پیامبر اکرم (ص) بوده است که از طرف خداوند متعال برای هدایت و تربیت بشر فرستاده شده بود.

حسنی با بیان اینکه بر اساس آیات و روایات، تکوین شخصیت انسان در سه دوره پیش از انعقاد نطفه، دوران رحم و دوران شیردهی انجام می‌شود، ادامه داد: شناخت خالق و توحید باید توسط والدین به کودکان آموزش داده شود.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: محبت به کودکان و لقمه حلال دادن به آنها در تکوین شخصیت کودکان مؤثر است.


ارسال 400 مقاله به همایش
محمد نریمانی رئیس اولین همایش ملی روانشناسی بالینی کودک و نوجوان و رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی هم گفت: اگر مبانی اعتقادی و دینی را با سبک‌های تربیتی عجین کنیم، آسیب‌های تربیتی کمتر خواهد بود.
وی اضافه کرد: یک شهریورماه دبیر علمی همایش این همایش را پیشنهاد دادند و با وجود زمان کم و اطلاع‌رسانی‌های مناسب حدود  ۴۰۰ مقاله به دبیرخانه رسید.

رئیس اولین همایش ملی روانشناسی بالینی کودک و نوجوان اضافه کرد: با داوری اساتید دانشگاه‌های مختلف ۳۳۰ مقاله پذیرش شد.
نریمانی ابراز امیدواری کرد: نتایج این پژوهش‌ها بتوانند کمک‌حال خانواده‌ها به‌خصوص در شرایط شیوع ویروس کووید ۱۹ باشد.

وی افزود: آسیب‌شناسی روانی کودکان و نوجوانان، ابزارهای ارزیابی در روان‌شناسی بالینی کودکان و نوجوانان، ارزیابی، تحلیل و تشخیص بالینی کودکان و نوجوانان، مداخلات روان‌شناختی در اختلالات کودکان و نوجوانان، مداخلات مذهبی و معنوی در اختلالات کودکان و نوجوانان، خانواده و مشکلات روان‌شناختی کودکان و نوجوانان، اخلاق در روان‌شناسی بالینی کودکان و نوجوانان، پیشگیری، بهزیستی و ارتقای سلامت در کودکان و نوجوانان و رویکردهای نوین به مشاوره و روان‌درمانی کودکان و نوجوانان از جمله محورهای این همایش بود.


دکتر پرویز مولوی فوق‌تخصص روانپزشک کودکان و نوجوانان و سخنران کلیدی این همایش هم گفت: ترس، نگرانی‌های بیش از حد و اضطراب در زمان شیوع ویروس کرونا بیشتر شده است و والدین برای کنترل این موارد باید ۸ پروتکل تدوینی یونیسف را رعایت کنند.

وی ادامه داد: خوب کردن حال والدین و خانواده، بازکردن فضا برای کودکان جهت ابراز احساسات و صحبت‌های کودکان، صادق بودن با کودکان، خوب نشان‌دادن حال خانواده، مسخره نکردن کودکان، ارتباط منطقی بین تکالیف مدرسه، بازی و زمان استراحت برقرار کردن و داشتن جمع خانوادگی این ۸ راهکار هستند.


 
مرجع : روابط‌عمومی دانشگاه محقق اردبیلی
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
كاغذ سفيد را هر چقدر هم تميز و زيبا باشد كسی قاب نمی‌گيرد، برای ماندگاری در ذهن‌ها بايد حرفی برای گفتن داشت