کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چگونه ارتباطات خود را ارتقا دهیم؟

1 فروردين 1400 ساعت 4:11

تنها یک فاکتور وجود دارد که می‌تواند به هر فردی کمک کند تا ارتباطات خود با افراد دیگر را بهبود ببخشد.


 اگر می‌خواهید مهارت‌های اجتماعی خود را ارتقا دهید, جذابیت،  یک فاکتور و یا مهارت اجتماعی است که مهم‌تر از دیگر ویژگی هاست.
 
جذابیت؛ توانایی ایجاد روابط مناسب و فوق العاده با دیگران است که باعث می‌شود یک فرد در حضور شما و دیگران استثنایی و منحصر بفرد باشد.

شاید فکر کنید که باید با جذابیت به دنیا بیایید، امّا اگرچه به نظر می‌رسد که برخی از افراد به طور طبیعی از این موضوع استقبال می‌کنند، امّا جذابیت چیزی است که می توانید یاد بگیرید.

مهم نیست که چقدر ماهر، باهوش یا با تجربه باشید، توانایی شما برای موفقیت در هر کاری، بیشتر به توانایی شما در جلب کردن و متقاعد کردن و جذب افراد بستگی دارد.

توجه به این نکته مهم است که عمیق‌ترین احساس انسان, نیاز به حس ارزشمند بودن و ایجاد ارزش در دیگران است. بنابراین، راز جذابیت و ارتقاء مهارت‌های اجتماعی شما این است که باعث شوید دیگران احساس مهم بودن کنند چرا که هرچقدر اهمیت بیشتری به دیگران دهید، دیگران نیز بیشتر جذب شما می‌شوند و شما را جذاب‌تر می‌دانند.


مهارت‌های اجتماعی چیست؟
مهارت‌های ارتباط اجتماعی، توانایی شما در پذیرش، قدردانی و تحسین کردن دیگران در زندگی شخصی یا حرفه‌ای آن هاست که در این میان، مهارت‌های اجتماعی بالای شما باعث می‌شود که توانایی بیشتری در گوش دادن و همدلی کردن با دیگران داشته باشید و با این کار, تلاش شما به منظور داشتن اهداف مشترک با دیگران گسترش پیدا کند.


 ۵ روش وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها جذابیت خود را افزایش دهید و با فراگیری این روش‌ها می‌توانید این قدرت را داشته باشید که هر کسی را مجذوب خود کنید.


پذیرفتن
بزگترین هدیه‌ای که می‌توانید به دیگران بدهید نگرش " توجه مثبت بی قید و شرط " است. یعنی شما افراد دیگر را به طور کامل و بدون محدودیت می‌پذیرید و بهترین روش برای این منظور، ابراز پذیرش ساده و کامل است.

لبخند بزنید. زیرا وقتی با دیدن مردم خوشحال می‌شوید و لبخند می‌زنید باعث می‌شوید که عزت نفس آن‌ها به صورت ناگهانی افزایش پیدا کند و با این کار شما، آن‌ها احساس مهم و ارزشمند بودن پیدا می‌کنند و در حقیقت، مردم، افرادی که به دیگران حس مثبت می‌دهند را دوست دارند.


قدردانی کردن
به هر دلیل کوچک یا بزرگی می‌توانید قدردانی خود را با گفتن " متشکرم " در هر مناسبتی نشان دهید چرا که با این کار, عادت می‌کنید از همه انسان‌هایی که با آن‌ها تعامل دارید تشکر کنید و شکرگذار تمامی نعمت‌هایی باشید که خداوند به شما عطا کرده اند.
از همسر و فرزندان گرفته تا حتی از منشی خود تشکر کنید چرا که تشکر و لبخند شما نه تنها باعث افزایش عزت نفس و احساس اهمیت پیدا کردن انسان‌های دور و برتان می‌شود بلکه خودتان هم این احساس را پیدا خواهید کرد.

وقتی شما دیگران را دوست داشته باشید همین حس را هم به خودتان دارید و این موهبت را به دیگران منتقل می‌کنید چرا که احساس اهمیت دادن به خود و دیگران بسیار مهم است و از طرفی دیگر, با این کار خود تاثیر خوبی روی دیگران خواهید گذاشت و در میان مردم محبوب‌تر و جذاب‌تر خواهید شد.

تأیید
همه انسان ها, یک نیاز ناخودآگاه  به تأیید شدن دارند و به همین دلیل، معمولا تأیید یا تمجید از دیگران باعث می‌شود که آن‌ها احساس فوق العاده‌ای نسبت به خود داشته باشند و شما را نیز جالب تر، خوش بین تر، دوست داشتنی‌تر و بسیار جذاب‌تر ببینند.

تحسین کردن
وقتی به صورت واقعی و صمیمانه, از مردم به خاطر یک ویژگی، داشته‌ها و یا موفقیت هایشان تعریف می‌کنید، آن‌ها به طور ناخودآگاه احساس بهتری نسبت به خود پیدا می‌کنند؛ به طوری که احساس می‌کنند موردتأیید واقع شده اند و احساس مهم و ارزشمند بودن پیدا می‌کنند. بنابراین، از افراد به خاطر لباس یا ظاهرشان، ویژگی خاصی مانند وقت شناسی و یا هر چیز کوچک و بزرگ دیگری که دارند، تعریف کنید.

توجه کردن
توجه کردن، شاید مهم‌ترین دلیل جذابیت و قدرتمندترین رفتار برای ایجاد روابط سالم میان افراد باشد. چرا که وقتی توجه زیادی به دیگران داشته باشید باعث می‌شوید آن‌ها احساس ارزشمند بودن و مهم بودن کنند.

اگر فردی می‌خواهد با شما صحبت کند بلافاصله تمام فعالیت‌های دیگر را قطع کنید و تمام توجه خود را به آن شخص معطوف کرده و به طور کامل، به صحبت‌های طرف مقابلتان گوش کنید و پس از این که برای چند لحظه نفس کشیدید، کمی مکث کنید و قبل از پاسخ دادن به او فکر کنید چرا که این کار نشان می‌دهد نه تنها شما صحبت‌های او را شنیده اید بلکه منظور او را نیز متوجه شده اید.
اگر این روش‌ها را تمرین کنید، فرد جذاب تری خواهید شد و تقریبا بلافاصله مهارت اجتماعی خود را ارتقا می‌دهید.


ترجمه از فاطمه میرزایی
باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 52750

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/52750/چگونه-ارتباطات-خود-ارتقا-دهیم

میگنا
  https://www.migna.ir