شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۳ فروردين ۱۴۰۰ / ۰۲:۴۹
کد مطلب: 52764
۰

ترفند‌هایی زیرکانه برای تسلط بر ذهن دیگران

ترفند‌هایی زیرکانه برای تسلط بر ذهن دیگران

یک راز را به دیگران بگویید
ارتباط برقرار کردن با کسی ممکن است دشوار به نظر برسد، اما ما یک ترفند برای شما داریم و آن هم این است که فقط راز خود را با شخص مورداعتمادتان در میان بگذارید، چرا که این کار باعث می‌شود تا او احساس ارزشمند و قابل اعتماد بودن کند و در نهایت با شما صمیمی‌تر شود.
وقتی به آن فرد اعتماد می‌کنید و راز خود را به او می‌گویید، فرد مقابل هم با شما ارتباط برقرار می‌کند و همچنین رازهای خود را با شما در میان می‌گذارد.


از یک نفر کمک بخواهید، نه از چند نفر
در مورد کار‌های خود به کمک نیاز دارید؟
به جای اعلام کمک مانند "آیا کسی می‌تواند این فرم را برای من پر کند؟ "، از یک نفر با جمله‌ای مانند"هی رابرت، می‌توانی این فرم را پر کنی؟ " کمک بخواهید.
 

در اغلب مواقع، وقتی از یک نفر به طور جداگانه درخواست کمک می‌کنید، به احتمال زیاد او هم این درخواست شما را می‌پذیرد، زیرا با این کار احساس مسئولیت می‌کند.


دادن انتخاب به مخاطب در هنگام درخواست کردن
مردم انتخاب را دوست دارند. بنابراین، اگر چیزی می خواهید،گزینه‌های انتخابی خود را به طرف مقابلتان بدهید، چرا که با این کار موفقیت بیشتری خواهید داشت.
همچنین درخواست خود را در یک پاسخ گزینشی مانند بله یا خیر تنظیم کنید. وقتی در خود درخواست، گزینه‌هایی قرار دهید، طرف مقابل گزینه‌های کمتری برای فکر کردن دارد و سریع تر تصمیم می‌گیرد.
بنابراین، به جای اینکه به کسی بگویید تا کار را کامل کند، باید از او بپرسید، "چه زمانی می‌توانید این کار را به اتمام برسانید؟ بعد از ظهر یا عصر؟ "


تا پنج بشمارید
دفعه بعد اگر خواستید کاری را انجام دهید که در حال حاضر حوصله انجام دادنش را ندارید، ابتدا در دلتان تا پنج بشمارید و بعد شروع به انجام دادن آن کنید. به عنوان مثال، وقتی می‌خواهید یک روز به باشگاه بدنسازی نروید، فقط چند لحظه مکث کنید و تا پنج در دلتان بشمارید و سپس خودتان را برای ورزش کردن آماده کنید.

ممکن است عجیب به نظر برسد، اما ما با انجام این کار، کمی به مغز خود  فرصت می‌دهیم تا شرایط را منطقی جلوه دهد و به جای اینکه فقط به یک تصمیم اشتباه بپردازیم، طبق آن عمل کنیم.


هماهنگی زبان بدن
آیا می‌خواهید با کسی ارتباط فوری ایجاد کنید؟
فقط زبان بدن آن‌ها را تکرار کنید. این یک ترفند خوب برای جلب توجه و ایجاد رابطه با هر کسی است، اما زیاده روی نکنید، فقط کمی حالت بدن و حالت چهره آن‌ها را دنبال کنید بدون اینکه مورد توجه قرار بگیرید.به عنوان مثال، اگر مشتری نشسته است و در حین صحبت پا‌های خود را بر روی هم بگذارد و کمی به سمت داخل متمایل شود، باید چند ثانیه صبر کنید و سپس حالت مشابهی را انجام دهید.

جویدن آدامس برای کاهش اضطراب
مطالعه ارائه شده در کنگره بین‌المللی پزشکی رفتاری نشان داد که آدامس باعث هوشیاری بالاتر، کاهش اضطراب و بهبود عملکرد کلی فعالیت‌های چند وظیفه‌ای در فرد می‌شود.

آدامس همچنین با کاهش سطح هورمون کورتیزول همراه است که عامل اصلی اضطراب و استرس است.

بنابراین، اگر برای هر جلسه، سخنرانی عمومی یا رویدادی بیش از حد مضطرب هستید و یا حتی اگر قبل از اتفاقی عصبی می‌شوید حتما آدامس بجوید تا استرس شما را از بین ببرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
از آدمهای حسود؛ متنفر نباشید، دلیل حسادت آنها این است که فکر می کنند شما از آنها بهتر هستید... پائولو کوئلیو