پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۳ فروردين ۱۴۰۰ / ۲۳:۰۹
کد مطلب: 52769
۰

نحوه ترفیع اعضای هیات علمی تشریح شد

نحوه ترفیع اعضای هیات علمی تشریح شد
دکتر سیدجواد مولی در نشست شورای دانشگاه تربیت مدرس گزارشی از فرآیند محاسبه و اعطای پایه های کارآمدی و ممتازی ترفیع سال ۹۹ این دانشگاه ارائه کرد و گفت:  در شورای ترفیع تا سقف ۱۸ واحد برای فعالیت های آموزشی و پژوهشی اعضای هیات علمی در نظر گرفته شد و فعالیت های کارآفرینی، تعاملات بین المللی و تاثیرگذاری اجتماعی به سبد کسب امتیازات افزوده شد.
 
وی در خصوص ضریب چهار برابر برای پایه های ممتازی و تقلیل این ضریب به عدد سه برای دانشکده های علوم انسانی، هنر و مهندسی صنایع و سیستم ها مطالبی را یادآور شد.

 مدیر دفتر امور هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس افزود: با توجه به پرونده های رسیده، میزان پایه های کارآمدی و ممتازی اعضای هیات علمی تقریبا با عدد ۲۰ ۰ درصد ممتازی و ۴۰ درصد کارآمدی مطابقت داشته است و کسب پایه کارآمدی، بیشترین درصد از پرونده های دریافت شده را به خود اختصاص داده است.

مولی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار رسیده، مشخص شده است، اخذ پایه کارآمدی نسبتا ساده است و اعضای هیات علمی با مختصر تلاشی می توانند به این پایه دست یابند و در عین حال اخذ پایه ممتازی مشکل تر بوده و طبق آمار، افرادی موفق به اخذ پایه ممتازی شدند که از قبل نیز همواره در زمینه های مختلف آموزشی، پژوهشی، کارآفرینی و امور بین المللی فعالیت های موفقی داشته اند.

وی تصریح کرد: یکی از ویژگی های منحصر به فرد این شیوه‌نامه و تفاوت آن با شیوه‌نامه دانشگاه تهران این است که در این شیوه‌نامه، میزان امتیاز ترفیع با توجه به مرتبه عضو هیات علمی لحاظ می شود یعنی امتیاز ۱۲ برای استادیاران، امتیاز ۱۴ برای دانشیاران و امتیاز ۱۶ برای اساتید در نظر گرفته شده است و با توجه به این امر استادان، توفیق بیشتری برای کسب پایه ممتازی خواهند داشت.

مدیر دفتر امور هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: با اخذ مجوز از هیات امنا توانستیم سقف تعداد پایه های تشویقی از بند " د " را افزایش دهیم و در اجرای مصوبه هیات امنای دانشگاه و با توجه به مصوبه کمیته ترفیع، با اعطای پایه تشویقی از محل ذخیره پژوهشی به ۱۶۲ عضو هیات علمی دانشگاه موافقت شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، وی افزود: در سال اول اجرای این طرح در کل، ۱۴۸ پایه ممتازی و ۲۷۲ پایه کارآمدی اعطا شد و تعداد پایه های مازاد بر پایه عادی کسب شده، ۵۶۸ مورد می باشد.

دکتر مولی با اشاره به روند اعطای پایه های کارآمدی و ممتازی در سال ۱۴۰۰، خاطرنشان ساخت: روند اعطای پایه های کارآمدی و ممتازی از ابتدای سال و به صورت یک مرحله ای انجام می شود و تا پایان فروردین ۱۴۰۰ بررسی پرونده های کارآمدی و ممتازی با تاریخ ترفیع بهمن و اسفند ۱۳۹۹ امکانپذیر است. دیگر پرونده های باقیمانده از ۱۳۹۹ فقط امکان کسب پایه عادی را خواهند داشت .

مدیر دفتر امور هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس ذخیره های مازاد امتیازات پژوهشی و ماده ۸ دریافت کنندگان پایه های عادی و کارآمدی در ترفیع ۱۴۰۰ لحاظ خواهند شد و در صورت ارتقاء، چنانچه تاریخ ارتقا ءبیش از ۶ ماه از تاریخ ترفیع سالیانه باشد، امتیازات مورد نیاز ترفیع بر اساس مرتبه علمی قبلی محاسبه خواهد شد. کسب امتیاز از جدول ۲ و ۳ نیز تا سال ۱۴۰۱ اختیاری و غیر وتویی است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چرا همیشه بدنبال این هستیم که بدانیم چرا گل خار دارد؟ بیایید گاهی بدنبال آن باشیم که بدانیم چرا خار گل دارد؟