کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نتایج یک تحقیق: تنهایی مصرف اینترنت را افزایش می‌دهد

خبرگزاری فارس , 5 فروردين 1400 ساعت 8:17

محققان در بررسی‌های اخیر خود دریافتند، تنها بودن باعث افزایش زمان صرف شده در اینترنت، خطر اعتیاد به فضای مجازی و بازی‌ها می‌شود.


به گزارش لیت‌استایل، محققان در بررسی‌های اخیر خود دریافتند، تنها بودن باعث افزایش زمان صرف شده در اینترنت، خطر اعتیاد به اینترنت و بازی‌ها می‌شود.
 
یک مطالعه جدید می‌گوید: تنهایی به طور فزاینده‌ای در میان نوجوانان شیوع یافته و درنتیجه آن مدت زمان طولانی‌تری را در اینترنت می‌گذرانند.

کاتاریینا سالملا-آرو، محقق این پژوهش از دانشگاه هلسینکی می‌گوید: در دوره ویروس کرونا، تنهایی در بین نوجوانان به میزان قابل توجهی افزایش یافته و آنها اینترنت را برای حل مشکل خود انتخاب کرده‌اند.

براساس نتایج یک مؤسسه تحقیقاتی به نام پیو ریسرچ سنتر، ۵۹ درصد از کاربران اذعان کرده‌اند که بدون شبکه‌های اجتماعی و اینترنت نمی‌توانند زندگی کرده و به فعالیت‌های عادی خود بازگردند. به عبارتی دیگر، می‌توان گفت که بالغ بر دو سوم کاربران اینترنتی هم‌اکنون به شدت به اینترنت و استفاده از شبکه‌های اجتماعی اعتیاد پیدا کرده‌اند.

به گفته محققان، استفاده نوجوانان از اینترنت یک شمشیر دو لبه است ؛ در حالی که پیامدهای استفاده متوسط ​​مثبت است، اثرات استفاده بیشتر می‌تواند مضر باشد؛ اعتیاد به بازی یا نظارت دائمی بر لایک در شبکه‌های اجتماعی و مقایسه با دیگران و درنهایت بروز اختلال در سلامت روان از جمله موارد ضرر استفاده زیاد از اینترنت است.

مطالعات پژوهشگران بیانگر آن است که اعتیاد به اینترنت به ویژه در میان نوجوانان و نوجوانان پسر جدی است؛ برای برخی، این مشکل تا بزرگسالی ادامه دارد، اما برای برخی دیگر با افزایش سن برطرف می‌شود.
 


کد مطلب: 52783

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/52783/نتایج-یک-تحقیق-تنهایی-مصرف-اینترنت-افزایش-می-دهد

میگنا
  https://www.migna.ir