جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۰ / ۲۰:۲۸
کد مطلب: 5283
۰

مراسم ترحیم دانشجوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد

مراسم ترحیم دانشجوی دختر دانشگاه صنعتی امیرکبیر ظهر امروز شنبه در مسجد این دانشگاه برگزار شد.
به گزارش مهر، مراسم ترحیم مرحومه آمنه زنگنه - دانشجوی نوبت دوم رشته پلیمر دانشگاه صنعتی امیرکبیر ظهر امروز در مسجد جامع این دانشگاه برگزار شد. در این مراسم که با ممنوعیت حضور برخی خبرنگاران برگزار شد برخی مسئولان بنیاد شهید و امورایثارگران نیز حضور داشتند. تحققات اولیه نشان می دهد مرحومه آمنه زنگنه هفته گذشته بر اثر استنشاق گاز ناشی از اسیدهای موجود در فاضلاب چاه حمام خوابگاه مرادی این دانشگاه جان خود را از دست داد. آخرین پیگیریهای مهر نشان می دهد پزشکی قانونی نتیجه نهایی بررسی علت فوت این دانشجو را به قاضی ویژه این پرونده اعلام کرده اما تاکنون رسانه ای نشده است. همچنین بسیج اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیانیه ای را درباره فوت این دانشجو صادر کرد. در این بیانیه آمده است: ضایعه اسفبار و درگذشت نابهنگام دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه خانم مهندس آمنه زنگنه فرزند شهید حاج چراغ زنگنه همه اعضای خانواده دانشگاه صنعتی امیرکبیر را سوگوار و متأثر کرده است. این فقدان غم انگیز عبرت آموز است. غم انگیز است از آن جهت که دانشجویی نخبه از میراث داران عرصه ایثار و شهادت بدین شکل از میان ما رخت بربست و عبرت آموز از این جهت که فراهم کردن شرایط مناسب برای تحصیل دانشجویان عزیز فراموش نشود. در ادامه این بیانیه تاکید شد: بسیج استادان دانشگاه صنعتی امیرکبیر ضمن عرض تسلیت به خانواده این دانشجوی عزیز به ویژه دانشجویان عزیز و گرانقدر دانشگاه، بر مطالب و عناوین زیر توصیه و تأکید دارد: 1. حادثه درگذشت خانم مهندس آمنه زنگنه مورد بررسی دقیق قرار گرفته و تمام حقوق معنوی و مادی مترتب بر این ضایعه جبران شود. 2. تمام اطلاعات و گزارشها و اخبار مربوط به این اتفاق و حواشی آن از یک کانال مشخص و معتمد دانشگاه و در کمترین زمان ممکن در اختیار جامعه دانشگاه قرار گیرد تا جلوی اطلاع رسانی ناصحیح گرفته شود. 3. وضعیت رفاهی دانشجویی و علی الخصوص خوابگاهها در اکثر دانشگاهها آنگونه نیست که شرایط آرام و تحصیل بدون دغدغه دانشجویان را فراهم آورد و افزایش بی رویه دانشجویان توسط وزارت علوم، عدم کفایت این شرایط را تشدید کرده است. بسیج اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بخش دیگر این بیانیه اظهار داشت: بدیهی است یک حرکت جهادی برای ارتقا شرایط امور رفاهی و صنفی دانشجویی باید مورد تأکید قرار گرفته و با جدیت پیگیری شود. در این راستا تامین بودجه کافی و مدیریت صحیح هزینه کرد این بودجه ها از طرف مدیریت دانشگاه و مسئولین وزارت علوم ضروری است. این نهاد آمادگی خود را برای همکاری و پیگیری این موضوع اعلام می دارد و در ارتباط با وزارت علوم نیز اقدام کرده است. در پایان این بیانیه تاکید شد: در پایان ضمن عرض تسلیت مجدد به خانواده خانم مهندس آمنه زنگنه و دانشگاهیان ارجمند، امیدوار یم که با صبر و بردباری و به دور از غلیان احساسات، تمام ابعاد این ضایعه شفاف و روشن شده و حمایتهای لازم برای بهبود شرایط تحصیل عزیزان دانشجو فراهم شود. بهترین راه جبران این ضایعه اسفبار، تشریک مساعی تمامی ارکان دانشگاه در سازندگی هویت صحیح دانشجویی در طول تحصیل آنان است.
  ‌حجت‌الاسلام ابراهیمی در مراسم ترحیم "آمنه زنگنه":
مسئولان مراقب از دست رفتن سرمایه‌های ملی باشند؛ مرحومه زنگنه همچون پدرش شهید شد
 امام جمعه هفتکل گفت: مسئولان مراقب مسائلی که باعث می‌شود سرمایه‌های ملی از دست برود باشند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام محمد ابراهیمی شامگاه یکشنبه در مراسم ترحیم آمنه زنگنه دانشجوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: سرمایه‌گذاری‌های زیادی در کشور باید صورت گیرد تا نخبه‌ها و دانشجویان که سرمایه‌های ملی این مملکت هستند پرورش یابند.
وی تصریح کرد: مسئولان باید مراقب باشند چرا که کوچک‌ترین غفلت سبب از دست رفتن سرمایه‌های ملی می‌شود.
ابراهیمی افزود: مسئولان باید نسبت به مسائلی که سبب از دست رفتن سرمایه‌های ملی و همچنین سوء استفاده می‌‌شود مراقبت کنند.
وی مرحومه آمنه زنگنه را از چهره‌های علمی کشور خواند و گفت: این دانشجو فرزند شهید بود که در راه پدرش که در دفاع مقدس شهید شده بود وی نیز در راه تحصیل علم شهید شد.
نماینده ولی فقیه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این مراسم گفت: از هفته گذشته با بروز این حادثه موجب از اندوه تمام دانشگاه امیرکبیر را فرا گرفته و ابراز احساسات بی‌نظیر بوده است.
حجت‌الاسلام میراحمدی با اشاره به اینکه این بانو بین دختران به عنوان چهره مؤمن شهرت داشت افزود: به رغم اینکه مرحومه آمنه زنگنه ‌فرزند شهید بود اما هیچگاه از این امتیاز بهره نبرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
هرگز با آدم نادان مجادله نكنيد، تماشاگران ممكن است نتوانند بين شما را تشخيص دهند