کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دوم آوریل، روز جهانی آگاهی از اوتیسم

اوتیسم یک اختلال است نه یک بیماری روانی!

14 فروردين 1400 ساعت 12:16

دوم آوریل و سیزده فروردین روز جهانی اوتیسم نام گذاری شده بیماری که بیماری نیست طیفی از یک اختلال است.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ مسول فنی مرکز اوتیسم حضرت زهرا (س) با بیان اینکه اختلال طیف اوتیسم را بیشتر می‌توان یک اختلال نورولوژیکی که خودش را در سال‌های اولیه رشد کودک نمایان می‌کند معرفی کرد گفت: اوتیسم یک اختلال است نه یک بیماری روانی و نباید در رسته‌ بیماری‌های روانی قرار داد.

فاطمه فرجی افزود: این اختلال در بیماران اوتیستیک باعث می‌شود که مغز فرد مبتلا به اوتیسم نتواند در زمینه رفتار‌های اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی به‌درستی عمل کند و مزاحم وی برای یادگیری چگونگی ارتباط و تعامل با دیگران به‌طور اجتماعی می‌شود.

کودکان و بزرگسالان دارای اختلال طیف اوتیسم در زمینه ارتباط کلامی و غیرکلامی، مهارت‌های شناختی معمول، رفتار‌های اجتماعی، فعالیت‌های سرگرم‌کننده و بازی دارای مشکل هستند.

مسئول فنی مرکز اوتیسم اصفهان گفت: کودکان اوتیسمیک همچون فرشته‌ها معصوم اند و به شدت نیازمند همراهی و یاری از طرف جامعه و خانواده و باید به این کودکان بیشتر اهمیت داد تا بتوانند در جامعه در کنار همه افراد زندگی کنند.

فرجی افزود: فضا سازی‌های شهری برای کودکان اوتیسم دچار نقص و کمبود است و لازم است بررسی و رفع شود. دوم آوریل، روزجهانی آگاهی از اوتیسم یا اختلال در درخودماندگی نامگذاری شده است.
 


کد مطلب: 52882

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/52882/اوتیسم-یک-اختلال-نه-بیماری-روانی

میگنا
  https://www.migna.ir