سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۹
کد مطلب: 52924
۲

برنامه‌ خواب نامنظم باعث بروز افسردگی می‌شود!

برنامه‌ خواب نامنظم باعث بروز افسردگی می‌شود!
افرادی که زمان بیدار شدن آن‌ها روزانه متفاوت است و همچنین افرادی که تا دیروقت شب بیدار می‌مانند و یا صبح خیلی زود و با کمبود خواب بیدار می‌شوند، معمولاً دچار اختلالاتی در روزهای بعد خواهند بود.

مطالعه‌ای که دانشمندان دانشگاه میشیگان انجام داده‌اند، بر اساس داده‌هایی است که به‌طور مستقیم با اندازه‌گیری خواب و وضعیت مود ۲،۱۰۰ پزشک در طول یک سال به‌دست آمده است. نتایج این مطالعه در مجله‌ npj Digital Medicine منتشر شده است.

دانشجویان پزشکی پس از پایان تحصیل وارد دوره‌ای از کار می‌شوند که کار شدید روزانه و برنامه‌ی نامنظم کاری دارند و نمونه‌های مناسبی برای بررسی اثر خواب نامنظم بر روی مود هستند. در این مطالعه، خواب این پزشکان و همچنین دیگر فعالیت‌های آنان به دقت رصد شده است و از آنان خواسته شده است تا مود خود را به‌صورت مرتب گزارش کنند.

بررسی‌ها نشان داده است که پزشکان دارای خواب نامنظم با احتمال بالاتری علائم افسردگی را در پرسشنامه‌های ارائه شده مطرح کرده‌اند. آن‌ها همچنین وضعیت مود نامناسب‌تری نسبت به دیگر افراد داشته‌اند. افرادی که شب‌ها دیرتر خوابیده‌اند و یا به‌طور کل شب‌ها کم خوابیده‌اند نیز وضعیت مشابهی داشته‌اند. بنابراین یافته‌های این مطالعه به شواهد موجود در مورد ارتباط خواب، مود و افسردگی در بلند مدت اضافه می‌شود.

دکتر «یو فنگ» به‌عنوان نویسنده‌ اول مقاله‌ این تیم تحقیقاتی، می‌گوید: «تکنولوژی‌های پوشیدنی پیشرفته‌ای که ما در این مطالعه استفاده کرده‌ایم، اجازه داده‌اند تا عوامل رفتاری و روانی مرتبط با سلامت روانی افراد شامل خواب را در مقیاس بزرگ‌تر و با دقت بیشتر ثبت کنیم و به این ترتیب، راه برای مطالعات گسترده‌تر فراهم شده است. این مطالعه نه تنها به افراد کمک می‌کند تا عادات خوابشان را بهتر مدیریت کنند، بلکه به ادارات و موسسات نیز گوشزد می‌کند تا برنامه‌های بهتری برای کارمندان خود در نظر بگیرند تا بتوانند بیشترین بهره را از آنان ببرند.»

البته محققین اذعان دارند که در این مطالعه متوسط سن افراد تحت بررسی ۲۷ سال بوده است که نمی‌توانند نمایندگان ایده‌آلی برای کل جمعیت باشند، ولی می‌توان در آینده این آزمایش را بر روی گروه بزرگ‌تر و متنوع‌تری انجام داد تا آن موقع بتوان به‌طور قطعی در این زمینه نظر داد.

 
مترجم: امید محمدی
مجله علمی ایلیاد
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
یک رابطه خوب زمانی است که کسی پذیرای گذشته، پشتیبان امروز و مشوق فردایتان باشد.