سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۴
کد مطلب: 53007
۱

ترفند‌های روانشناسی که استخدام شما را تضمین می‌کنند

ترفند‌های روانشناسی که استخدام شما را تضمین می‌کنند
شاید برای شما این اتفاق افتاده باشد که خودتان را برای مصاحبه استخدام در یک شرکت بزرگ آماده کرده باشید، اما هنگامی که برای مصاحبه حاضر شده اید، استرس گرفته اید که نکند شانس خود در شرکتی که سال‌ها برای کار کردن در آن را آرزو داشته اید، از دست بدهید.
 
علی‌رغم این واقعیت که ممکن است یک مصاحبه کاری طاقت‌فرسا باشد، مصاحبه‌کننده هم یک فرد عادی مثل شماست و این یعنی آن‌ها در معرض همان تمایلات ذهنی هستند که بر هر آنچه از ما باقی مانده است، تأثیر می‌گذارد.

تغییرات مستقیم در نحوه گفت‌وگو و نگه داشتن خود می‌تواند بر شما تأثیر بگذارد تا از نظر آن‌ها به طور قابل توجهی در تخصصتان ماهر به نظر برسید.

ما با توجه به این مسئله، برای جمع‌آوری ارتباط با مصاحبه‌کننده شما و افزایش شانس خود برای دستیابی به یک شغل فوق‌العاده،ترفندهای روانشناسی ساده‌ای را جمع آوری کرده‌ایم.


 به دنبال وجه اشتراک با مصاحبه‌کننده باشید
همه ما تمایل داریم با کسانی دوست شویم که دارای نگرش‌های مشابه هستند، بنابراین سعی کنید که در شخصی که در حال مصاحبه گرفتن از شماست طرز فکر و یا رفتار مشابهی پیدا کنید تا آن شخص شما را دوست داشته باشد.

 حرکات مشابه مصاحبه‌کننده را تکرار کنید
«اثر آفتاب‌پرست» یک پدیده ذهنی است که نشان می‌دهد افراد تمایل دارند کسانی که با آن‌ها ارتباط غیرکلامی مشابه دارند، دوست داشته باشند و استاد ارتباطات غیر کلامی پتی وود می‌گوید، ترجیحاً باید حرکات شما به گونه‌ای باشد که انگار با او در حال حرکت هستید.

در غیر این صورت، ممکن است به نظر برسد که گویی شما مصاحبه‌کننده را فرد جذابی نمی‌دانید، روحیه همکاری ندارید و یا دروغ می‌گویید، بنابراین اگر مصاحبه‌کننده شما روی صندلی خود جلو می‌رود و دستانش را روی میز می‌گذارد، در انجام این کار دریغ نکنید. احتمال اینکه او متوجه نشود شما حرکت او را تکرار کرده‌اید، زیاد است.

 از مصاحبه‌کننده و محل کارش تعریف کنید
متخصصان در یک تحقیق که توسط تحلیلگران دانشگاه واشنگتن و دانشگاه فلوریدا انجام شد، دریافتند متقاضیانی که در طول مصاحبه برای کار خود از مصاحبه‌کننده تعریف و او را مجذوب خود کرده‌اند، به احتمال زیاد برای آن کار انتخاب می‌شوند.
احتمالاً این کار باعث می‌شود که مصاحبه‌ شونده برای کار مناسب به نظر برسد و علاوه بر این، اگر فرد از سازمانی که قصد دارد برای آن کار کند، تعریف کند به نوعی ثابت کرده است که مشتاق کار کردن در آن فضا است.

 اعتماد به نفس و تفاوت را همزمان نشان دهید
آدام گالینسکی و موریس شوایتزر، معلمان تجارت که کتاب «دوست و دشمن» را نوشته‌اند اعتقاد دارند پیشرفت در تجارت با مشارکت امکان‌پذیر است.

وقتی که شخصی در یک جلسه با دیگران ارتباط برقرار می‌کند و در بحث‌ها مشارکت می‌کند، هم خودش را متفاوت نشان می‌دهد و هم نشان‌دهنده این است که این فرد اعتماد به نفس خوبی دارد و کارفرما‌ها از این نوع افراد خوششان می‌آید.

 در مورد نقاط قوت خود صحبت کنید
اگر در طول مصاحبه کاری که دارید، در مورد نقاط قوتتان صحبت شد، سعی کنید از خود تعریف کنید، چراکه تحقیقات روانشناسان دانشگاه براون نشان داده است، اگر کسی یک توانایی را به خودش نسبت دهد حتی در صورتی که حقیقت آن تأیید نشود، باعث تقویت عملکرد شخص خواهد شد.

با این حال، باید در مورد نقاط ضعفتان هم صادق باشید و به این فکر کنید که یک گزارش از محل کار قبلی شما در مورد نقاط قوت و ضعفتان به دست مدیریت جدید رسیده باشد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
تونل هابه ما آموختند که حتی دردل سنگ هم راهی برای عبور هست، تونل ها راست میگویند ؛ راه است ، حتی از دلِ سنگ! " آنجا كه راه نیست ، خداوند راه را می گشاید... "