کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیامدهای رابطه با زن یا مرد متأهل

فاطمه سادات زاهدی

27 فروردين 1400 ساعت 10:37

زندگی مشترک گاهی به روی خوش می چرخد و گاهی به تلخکامی. هنگامی که شوهر و مرد زندگی یک زن، خود را در چاهی می اندازد که انتهای آن شاید خیلی زیبا نباشد، آن زن پر می شود از احساسات و هیجانات منفی که نمی داند باید با آن ها چه کار کند.


خیانت در واقع، نوعی دزدی محسوب می‌شود؛ طبق تجارب دریافتی از تعدادی از مشاوران خانواده، بسیاری ازخیانت ها، نتیجه ادامه دادن یک رابطه زناشویی تمام شده و ترس از جدایی و طلاق رسمی است.

قطعاً رابطه پنهانی یک زن یا مرد متأهل با یکدیگر دارای پیامدهایی است که در ادامه به برخی از آنها خواهیم پرداخت:

1-مرد یا زن متأهلی که تمایل به ایجاد رابطه فرازناشویی دارند قطعاً از واژه هایی نظیر طلاق عاطفی، سرد مزاجی همسر و نبود عشق و علاقه در رابطه زناشویی و از این دست دلایل برای توجیه خیانت و قانع کردن شما صحبت خواهند کرد، فریب این حرف ها و واژه ها را نخورید، چون در اکثر مواقع دروغ هستند.

2-این افراد در بسیاری از موارد دچار مشکلات روانی هستند که در صورت رابطه با آنها، شما را هم به عنوان فرد سوم درگیر مشکلات خود خواهند کرد.

3-کسی که به شریک زندگی خود و تعهد و پیمان زناشویی که با او بسته است پایبند نبوده، به عهد و پیمان با شما هم پایبند نخواهد ماند.

4- شاید با خود فکر کنید که رابطه شما با دیگران تفاوت دارد و پای عشق در میان است ... در بهترین حالت ممکن شما باید یک زندگی را ویران کنید و زندگی خود را بر روی ویرانه های زندگی دیگری بنا کنید و در حالت های دیگر مطمئناً بعد از چند بار رابطه ، کنار گذاشته خواهید شد. چون هیچ انسان عاقلی زندگی که سال ها برایش زحمت کشیده است را رها نمی‌کند تا با شما باشد، به خصوص اگر پای فرزندش در میان باشد، شما خواهید ماند و عواقبی که تا مدت ها بعد از این رابطه درگیرش خواهید ماند؛ شاید هم عواقبی که تا پایان عمر گریبان گیر شما باشد.

5- شاید از آن دسته افرادی باشید که فقط در حال زندگی می‌کنید و برایتان مهم نیست در آینده چه پیش خواهد آمد، شما هم در طولانی مدت اثرات مخرب روانی و جسمی این نوع روابط را خواهید دید. همین طور شانس پیدا کردن یک همسر خوب و مناسب را برای خودتان کمتر خواهید کرد.

6- برخی از خانم ها تصور می‌کنند، با بچه دار شدن می‌توانند طرف مقابل را پایبند خودشان کنند، این بزرگترین اشتباهی است که تا کنون باعث به دنیا آمدن کودکان بی گناه بسیاری شده که مجبور هستند از نعمت داشتن پدر محروم باشند.


بنابراین پیش از وارد شدن در هر رابطه ای تمام جوانب آن را بسنجید. اجازه ندهید تنها ماندن و ناامیدی باعث شود وارد رابطه ای شوید که در آن تحقیر و سرزنش شوید، آسیب ببینید و در نهایت هیچ نفعی از این رابطه نبرده باشید.


 
فاطمه سادات زاهدی- کارشناس ارشد مشاوره


کد مطلب: 53054

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/53054/پیامدهای-رابطه-زن-یا-مرد-متأهل

میگنا
  https://www.migna.ir