کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دریافت موافقت اصولی مرکز خدمات تخصصی روانشناسی به روان در خراسان جنوبی

خبرگزاری ایسنا , 1 ارديبهشت 1400 ساعت 23:38

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به دریافت موافقت اصولی مرکز خدمات تخصصی روانشناسی «به روان» در استان، گفت: این مرکز در نظر دارد در راستای ارتقاء سلامت روان اقشار جامعه از طریق ارائه خدمات مشاوره، برگزاری کارگاه‌ها و اجرای طرح‌های پژوهشی و مطالعاتی قدم بردارد.


جلال الدین صادقی، امروز چهارشنبه یکم اردیبهشت ماه در جمع رسانه‌های گروهی با اشاره به فعالیت‌های معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان در سه زمینه گیاهان دارویی، آسیب‌های اجتماعی و روان شناسی، مطالعات شهری و روستایی، گفت: از سال ۱۳۹۵ جهاد دانشگاهی به عنوان دبیرخانه علمی آسیب‌های اجتماعی استان، بر اساس مصوبه کارگروه فرهنگی و اجتماعی استانداری فعالیت دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی ادامه داد: طرح ملی " افسردگی: گفتگو کنیم."، طرح " ارتقاء سطح دانش، مهارت و سلامت بانوان خانه‌دار" و همچنین طرح‌های مطالعاتی "نیازسنجی آموزشی بانوان خانه‌دار با رویکرد کاهش افسردگی" و " شناسایی آسیب‌ها و نابهنجاری‌های اجتماعی حوزه زنان به تفکیک محلات شهری و وضعیت اشتغال" از جمله اقداماتی بوده است که با مشارکت دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری برگزار و منجر به بهره مندی ۲۰۰۰ نفر از بانوان شهر بیرجند از خدمات مشاوره، آموزشی و گردشگری شد.

صادقی با اشاره به اخذ موافقت اصولی مرکز خدمات تخصصی روانشناسی «به روان»، خبر داد: این مرکز با دریافت موافقت اصولی از سازمان بهزیستی استان و معاونت پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی در نظر دارد در راستای ارتقاء سلامت روان اقشار جامعه از طریق ارئه خدمات مشاوره با استفاده از خبره ترین مشاوران استانی و ملی؛ برگزاری کارگاه ها و همایش ها به صورت حضوری، مجازی و همچنین اجرای طرح‌های مطالعاتی و تحقیقاتی قدم بردارد.

وی افزود: زمینه‌های فعالیت این مرکز پس از نیازسنجی گسترده در سطح استان، انجام مطالعات میدانی و نظر سنجی در شورای پژوهشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی طرح شد و در نهایت به تصویب معاونت پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی کشور رسید.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: بی شک همکاری و مساعدت دستگاه‌های اجرایی ذیربط و واحدهای فعال جهاددانشگاهی در این حوزه خواهد توانست در مسیر تحقق اهداف این مرکز موثر باشد.

صادقی بیان کرد: به عنوان اولین برنامه اجرایی مرکز خدمات تخصصی روان شناسی «به روان»؛ اجرای قرارداد " ارتقاء دانش مشاوران طرح کاهش طلاق" در دستور کار قرار دارد که دوشنبه، ۶ اردیبهشت ماه با حضور دکتر مونا چراغی، ویژه مشاوران دادگستری استان برگزار می‌شود. وی یادآور شد: این برنامه به سفارش معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اجرا می‌شود.


کد مطلب: 53121

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/53121/دریافت-موافقت-اصولی-مرکز-خدمات-تخصصی-روانشناسی-روان-خراسان-جنوبی

میگنا
  https://www.migna.ir