دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 10 May 2021
تاریخ انتشار :
جمعه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ / ۰۴:۵۳
کد مطلب: 53134
۱

چگونه در دوران کرونا انگیزه خود را حفظ کنیم؟

چگونه در دوران کرونا انگیزه خود را حفظ کنیم؟
همان طور که قبلا هم گفته شد در این دوران پاندمی کرونا که همه مردم به نوعی با آن درگیر شده اند، احساس کمبود انگیزه به خاطر مواردی مانند قرنطینه، انزوا و آسیب دیدگی طولانی مدت موضوع عجیب و غیر معمولی نیست.
 
این موضوع طبیعی است که کرونا روی سیستم بدن ما تاثیر بگذارد تا جایی که بدن و ذهن ما بیش از حد خسته شده و احساس افسردگی و بی انگیزگی به انسان چیره شود که همه این ها می توانند به صورت استرس مزمن بروز پیدا کنند و به دلیل همین استرس, انگیزه کارهایی که معمولا از انجام آن ها لذت می بریم را از دست می دهیم.

حالا با توجه به این که مشخص نیست کره زمین چه زمانی قرار است از این پاندمی رهایی پیدا کند و بسیاری از افراد همچنان در حال دست و پنجه کردن با بی انگیزگی و یا استرس مزمن هستند، به همین دلیل, در این مطلب به چند روش دیگر اشاره می کنیم که می‌توانند باعث انگیزه در شما شوند تا بتوانید دوران کرونا را با انگیزه به سر ببرید.


 تلفن همراه خود را کنار بگذارید
وقتی که در دوران قرنطینه, تلفن همراهتان را کنار می‌گذارید, کمتر برای خواندن ایمیل‌ها، چت‌های گروهی یا تماس‌ها تحریک می‌شوید و می‌توانید با دور ماندن از دنیای اینترنت و پیام‌های آنلاین، از وقت خود بهترین بهره را ببرید.

هر از گاهی وسایل برقی را از کار بیندازید
مارک اوستاک، متخصص سلامت دیجیتال پیشنهاد می‌کند برای اینکه بتوانیم از بی‌انگیزگی در دوران کرونا دور باشیم، هنگام صرف وعده‌های غذایی،  یک ساعت قبل از خواب و حداقل، یک ساعت در روز, باید به صورت آزاد, خود را از گوشی، تلویزیون و مانیتور کار، دور کنیم.

 ساعت بگذارید
انجام دادن کار‌ها به روش ساعت به ساعت، راهی است که می‌توانید وظایف خود را به کار‌های کوچک قابل مدیریت تقسیم کنید.به عنوان مثال، تکنیک پومودور به گونه‌ای است که ۲۵ دقیقه کار و ۵ دقیقه استراحت را برای هر شخصی پیشنهاد می‌کند و بعد از اینکه ۴ مرتبه این کار  انجام شد، ۱۵ الی ۳۰ دقیقه استراحت نیاز است.
شما همچنین می‌توانید روش خاص خود را داشته باشید؛ به طوری که‌ یک ساعت مداوم کار کنید و بعد, یک استراحت میان‌کاری ۳۰ دقیقه‌ای داشته باشید.

 با دیگران ارتباط برقرار کنید
ارتباط برقرار کردن با دیگران و همچنین داشتن ارتباط عاطفی با افراد باعث می‌شود تا ما برای کمک به دیگران و خودمان انگیزه داشته باشیم و در این روز‌ها که دیدن عزیزان به صورت حضوری می‌تواند خطرناک باشد، از فناوری برای حفظ ارتباط خود با آن‌ها استفاده کنید و انگیزه‌تان را از دست ندهید.

 پیشرفت خود را پیگیری کنید
استفاده از چک‌لیست کار‌های روزانه باعث می‌شود که انگیزه خود را با پیگیری کردن پیشرفتتان حفظ کنید و همچنین در مسیر رسیدن به اهداف خود، کار‌ها را به صورت منظم انجام دهید.

علاوه بر این، سعی کنید دلیل اینکه چرا می‌خواهید به اهدافتان دست یابید را بنویسید و آن‌ها را در روز‌های سخت برای خودتان بخوانید تا انگیزه پیدا کنید، چراکه نوشتن چیزی که شما را برای رسیدن به هدفتان تشویق می‌کند یک استراتژی تعیین هدف است که به بسیاری از افراد کمک می‌کند.

الهام بگیرید
الهام گرفتن از دیگران, یکی دیگر از راه‌هایی است که باعث ایجاد انگیزه در انسان می‌شود.
بسیاری از افراد, این الهام را از کتاب‌های انگیزشی می‌گیرند، چراکه پر کردن حتی یک لحظه از زندگی با چیز‌هایی که می‌توانند در ما انگیزه ایجاد کنند و باعث پیشرفت ما شوند، بسیار ارزشمندتر از کار بیهوده انجام دادن است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

کرونا بیشترین آسیب را به سلامت روان مردم زد
فواید ذهن آگاهی (مایندفولنس) چیست؟
چگونه در دام کتاب‌های روانشناسی زرد نیفتیم؟!
شکایت بردند که چرا این خانم با مدرک ارشد روانشناسی برنامه‌سازی روانشناسی انجام می‌دهد؟!
9 عادت اضطراب برانگیز
مدیریت اختلاف با خانواده همسر
افسردگی در بی تمرینی!
در دام روانشناسان قلابی اینستاگرامی نیفتید/ بازارمکاره مشاوره در اینستاگرام!
چند ترفند برای درمان وسواس فکری و عملی
معتادانِ کودک را به کمپ‌ها ارجاع نمی‌دهیم
چگونه در زندگی خوش‌بین باشیم؟
چند ترفند برای جلوگیری از رفتارهای پرخاشگرانه در ایام نوجوانی
در نهان به آنان دل می بندیم ؛ که دوستمان ندارند و در آشکار از آنان که دوستمان دارند غافلیم شاید این است دلیل تنهایی ما... دکتر علی شریعتی