جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 14 May 2021
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۴
کد مطلب: 53159
۱

8 کاری که زوجین برای ماندگاری ازدواج خود انجام می دهند

8 کاری که زوجین برای ماندگاری ازدواج خود انجام می دهند
در کنار هم زندگی کردن تصمیمی است که می تواند یک رابطه را ساخته و یا از بین ببرد. تمام زمانی که آنها با هم می گذرانند ممکن است به تقویت پیوند آنها کمک کند، اما تعامل 24 ساعته، آن ها را در معرض همه چیز قرار می دهد (خوب، بد و زشت).

زندگی مشترک ممکن است اقدام بزرگی به نظر برسد، اما روش های مختلفی وجود دارد که زوجین با هم از پس چالش ها بر می آیند.
 
در این مقاله، ما می خواهیم به شما و شریک زندگی شما کمک کنیم تا یک رابطه مرتب داشته باشید، بنابراین ما 8 کاری را که زوجین برای داشتن یک زندگی مشترک شاد و آرام انجام می دهند، به اشتراک می گذاریم.


آنها در مورد دستورالعمل ها و برنامه ها توافق می کنند.از ایجاد تقویم برای انجام کارها، تا بحث در مورد برنامه خواب و مرزهای شخصی، زوجین باید سازش کنند و دستورالعمل هایی را برای زندگی مشترک تعیین کنند.
طبق یک نظرسنجی، حتی عادات نامناسب حمام نیز می توانند باعث از هم گسیختگی شوند. بنابراین اگر نمی خواهید رابطه ی شما از بین برود، توافق در مورد قوانین برای حل مسئله، مهم است. چه کسی اولویت استفاده از حمام را در صبح دارد؟ صندلی توالت باید بالا یا پایین باشد؟ "بحث های کوچک" برای یک زندگی مشترک، ضروری است.


آن ها در انجام كارها به یکدیگر کمک می کنند.
یک مطالعه نشان داد که 56درصد از متاهل ها معتقدند که تقسیم کارها برای یک ازدواج موفق بسیار مهم است. این امر در مورد زوج هایی که با هم زندگی می کنند نیز صدق می کند.
شرکای زندگی بسته به توانایی ها و برنامه هایشان می توانند سیستم اختصاصی خود را برای تعیین وظایف ایجاد کنند. آنها همچنین می توانند برخی از کارهای را به عنوان نوعی گروهی باهم انجام دهند.

آنها در مورد پول صحبت می کنند.
مانند کارهای خانه، هزینه های خانه نیز باید به عنوان مسئولیت مشترک در نظر گرفته شود. زوجین بسته به حقوق فردی خود، باید در مورد چگونگی برنامه تقسیم صورتحساب بحث کنند. بحث پول باید شامل بدهی های معوق و اهداف مالی آن ها نیز باشد.

شرکای زندگی باید همیشه در مورد مسائل پول صادق باشند تا از مسائل بی اعتمادی جلوگیری کنند. انجمن روانشناسی آمریکا نکاتی را در مورد چگونگی اجتناب از مشاجرات مالی، که شامل جلسات منظم برای بررسی هزینه ها و برنامه های پس انداز است، به اشتراک می گذارد.


آن ها یاد می گیرند که چگونه با عادات آزار دهنده یکدیگر کنار بیایند.
وقتی زوجین زندگی مشترک را شروع می کنند، آن وقت است که متوجه هرگونه شوخی و عادت های عصبی کننده یکدیگر می شوند( مثل جوراب های کثیف را روی زمین می گذارند، با صدای خیلی بلند می جوند)، که سازگاری با آن ها بسیار سخت بوده و همینطور نیز به آن ها اضافه می شود.
یکی از راه های اجتناب زوجین از دیوانه کردن یکدیگر، یافتن راه هایی برای کنار آمدن با این عادت های آزار دهنده است. دکتر روانشناس بالینی مجاز، دافنه مارنه، توصیه می کند ارزیابی کنید که آیا می توان این اخلاق را به راحتی نادیده گرفت یا اینکه باید در مورد یک قرارداد بحث شود.

آن ها آیین خاص و ویژه خود را دارند.
مقاله ای از ژورنال انجمن تحقیقات مصرف کنندگان بیان می دارد که زوجینی که با هم آیین هایی را انجام می دهند، "احساسات مثبت بیشتر و رضایت بیشتر از رابطه" را تجربه می کنند.

این لحظات مشترک می تواند به راحتی تمرین کردن با یکدیگر، نشستن روی کاناپه هنگام تماشای فیلم باشد، یا همانطور که یک خانم در مقاله بهداشت زنان نوشت، استفاده از کرم ضد چروک روی صورت شوهرش و خواندن آهنگ اختصاصی هر روز.

زمانی را برای تنهایی مشخص می کنند.
زندگی مشترک به این معنی نیست که شما باید هر لحظه بیداری را با هم سپری کنید. هوا خوردن و داشتن وقت تنهایی برای روابط نیز سالم است. تنهایی به ما اجازه می دهد تا در بسیاری از موارد، از جمله خودمان، تأمل کنیم و همچنین می تواند به ما کمک کند تا افراد بهتری برای اطرافیان خود باشیم.

آنها برای میهمانان خانه قوانین اساسی تعیین می کنند.
زوجین در مورد خانواده و دوستان شریک زندگی خود، دارای سطح راحتی متفاوتی هستند. بنابراین تعیین قوانین اساسی برای مهمانان نیز مهم است. آنها باید توافق کنند که چه کسی می تواند بیاید، چه زمانی ایده آل است و چه مدت می تواند بماند.
بحث در مورد سایر تدارکات میزبانی قبل از ورود مهمان، مانند برنامه های غذایی و فعالیت های مورد انتظار، می تواند به جلوگیری از مشاجره و اضطراب در طول رویداد کمک کند.

آن ها برای حل مشکلات خود تلاش می کنند (و این همیشه لازم نیست قبل از خواب باشد).
زوجین می توانند با ایجاد یک فضای مثبت و حل همه مشکلات، خانه خود را به مکانی امن از نظر عاطفی تبدیل کنند.
طبق گفته دکتر روانشناس اجتماعی، امی ام گوردون، توصیه "هرگز عصبانی به رختخواب نروید" منسوخ شده است. افرادی که استرس و خستگی دارند بیشتر مستعد واکنش منفی هستند. گوردون توصیه می کند در صورت نیاز دکمه مکث را بزنید و در آن بخوابید. هنگامی که هر دو در شرایط ذهنی مطلوب و در شرایط بهینه باشند، مشکلات بهتر کنترل می شود.
مرجع : سایت طلا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا در دوران قرنطینه اینقدر خرید آنلاین می‌کنیم؟!
در روان‌پزشکی به چه بیمارانی «بیماران بی‌بصیرت» گفته می شود؟!
کم خوابی چه بلایی سرتان می‌آورد؟
سلامت روان، اولویت هیچ سازمان و مسئولی نیست
تفاوت گذاشتن بین فرزندان چه تاثیری در روحیه آن ها دارد؟
علم روانشناسی اقدام به خودکشی کادر درمان در دوران پاندمی را چگونه توضیح می‌دهد؟
کرونا بیشترین آسیب را به سلامت روان مردم زد
فواید ذهن آگاهی (مایندفولنس) چیست؟
چگونه در دام کتاب‌های روانشناسی زرد نیفتیم؟!
شکایت بردند که چرا این خانم با مدرک ارشد روانشناسی برنامه‌سازی روانشناسی انجام می‌دهد؟!
9 عادت اضطراب برانگیز
مدیریت اختلاف با خانواده همسر
بادها می وزند، عده ای در مقابل آن دیوار می سازند و تعدادی آسیاب به پا می کنند