کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرا تنهایی بیش‌تر از چاقی خطر سلامتی دارد؟

عصرایران , 9 ارديبهشت 1400 ساعت 1:28

کارشناسان بر این باورند که منزوی بودن اجتماعی، باعث یک جنگ بی‌پایان می‌شود و باعث می‌شود بدن احساس کند دائما مورد حمله قرار می‌گیرد، باعث افزایش سطح کورتیزول و ایجاد التهاب می‌شود.


همه از خطرات چاقی در سلامتی می‌دانند، که چگونه منجر به بیماری‌های بی‌شماری برای سلامتی می‌شود، از جمله فشار خون بالا، دیابت نوع، بیماری قلبی، سکته مغزی و از همه بدتر، منجر به مرگ می‌شود. با این حال ، تعداد کمی از افراد می‌دانند که تنها بودن و انزوای اجتماعی برای سلامت جسمی بسیار مضرتر از چاقی یا کشیدن 15 نخ سیگار در روز است، یک واقعیت حیرت انگیز این است که تنهایی و انزوای اجتماعی خطر مرگ زودرس را بیش از 80% ، بیماری قلبی 29% ، سکته 30% و زوال عقل را 40% افزایش می‌دهد. تقریبا نیمی از مردم می‌گویند که احساس تنهایی و گوشه‌گیری می‌کنند. اگر چه ممکن است تصور کنید که این مشکل تقریبا فقط افراد مسن را تحت تاثیر قرار می‌دهد که از نظر تحرک محدود هستند و فرصت کمی برای تعامل دارند، اما این مسئله بر روی سنین 18 تا 37 سال نیز تاثیر دارد.

در هنگام تنهایی چه اتفاقی برای بدن شما می‌افتد؟
کارشناسان بر این باورند که منزوی بودن اجتماعی، باعث یک جنگ بی‌پایان می‌شود و باعث می‌شود بدن احساس کند دائما مورد حمله قرار می‌گیرد، باعث افزایش سطح کورتیزول و ایجاد التهاب می‌شود. هنگامی که بدن شما با بیماری مبارزه می‌کند، التهاب در آن زمان چیز خوبی است، اما بیش از حد سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند و منجر به بیماری‌های شدید می‌شود. با توجه به سلامت روان، تنهایی باعث می‌شود که مزایای شرکت در اجتماع برای تقویت خلق و خوی خود را از دست بدهید. این موضوع می‌تواند منجر به ایجاد علائم افسردگی یک حلقه تقویت کننده شود که به موجب آن تنها بودن باعث احساس افسردگی می‌شود و افسردگی باعث می‌شود که بخواهید تنها باشید. در سطح رفتاری، تنهایی شما را مجبور به انجام رفتارهای ناسالم مانند سیگار کشیدن، گرایش به کار، اعتیاد به الکل و غیره می‌کند. و از آن‌جا که در مقابل هیچ کس پاسخگو نیستید، احساس می‌کنید می‌توانید هر کاری که می‌خواهید انجام دهید. متاسفانه انجام هر کاری که می‌خواهید به ندرت برای سلامتی مفید است.


چگونه کمتر تنها باشیم؟
اعمال مهربانی تصادفی : یکی از راه‌های احساس تنهایی کمتر این است که خود را در خدمت به دیگران مشغول کنید برای یک هدف خوب داوطلب شوید یا کارهای مفیدی را برای افراد زندگی خود انجام دهید. هیچ چیزی مانند ارائه کمک به یک ارتباط اجتماعی بهبود بخش نیست.

کیفیت بیش از کمیت مهم است
اگر توسط افرادی احاطه شده‌اید اما هنوز احساس تنهایی می‌کنید، ممکن است بخواهید تمرکز خود را از کمیت به کیفیت تغییر دهید. یک مکالمه سودمند با یکی از نزدیکانتان برای سلامتی عاطفی شما بیش‌تر از گفت و گوهای کوچک با چندین آشنا است. به همین ترتیب، به جای اینکه فقط به یکی از دوستان خود پیام دهید، با او تماس بگیرید یا بهتر از آن، برای ملاقات ناهار برنامه‌ریزی کنید.

چرا تنهایی بیش‌تر از چاقی خطر سلامتی دارد؟
کمک حرفه‌ای: اکر از اضطراب اجتماعی، افسردگی یا سایر موارد بهداشت روانی رنج می‌برید که باعث می‌شود خود را از موقعیت‌های اجتماعی جدا کنید، از متخصص کمک بگیرید. یک درمانگر به شما کمک می‌کند تا از پس چالش‌های خود برآیید و پشتیبانی مورد نیاز برای برقراری ارتباط مجدد با خانواده را به شما ارائه می‌دهد. سلامتی اجتماعی نقش زیادی در سلامت جسمی و عاطفی شما دارد. بنابراین، هر چیزی که روابط اجتماعی شما را بهبود بخشد، از جمله انجام مهربانی‌های گاه و بی‌گاه برای دیگران، مکالمه طولانی با دوست صمیمی یا جستجوی کمک برای مقابله با اضطراب اجتماعی، برای سلامت جسمی و روانی شما مفید است.


کد مطلب: 53197

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/53197/چرا-تنهایی-بیش-تر-چاقی-خطر-سلامتی

میگنا
  https://www.migna.ir