کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیام دکتر مسعود شکوهی به مناسبت روز روانشناس و مشاور

9 ارديبهشت 1400 ساعت 12:33

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش به مناسبت روز روانشناس و مشاور پیامی صادر کرد.


به گزارش میگنا متن پیام دکتر مسعود شکوهی به مناسبت روز روانشناس و مشاور به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده و مهربان

بی تردید سلامت روان نقش مهم و اساسی در حفظ و ارتقای بهداشت روان جامعه ایفا می کند و مشاوران و روانشناسان طلایه داران این عرصه اند. اهمیت و اعتبار سلامت روان تا بدان پایه است که مبنا و معیار سنجش سلامت جامعه به شمار می آید. پرداختن به این مهم و بررسی نقش پردازی فعالان این عرصه که از سویی با عقلانیت گره خورده و از دیگر سو با سیر تکاملی تاریخ زندگی و دانش بشری، مقوله ای در خور تامل است و می تواند راهگشا ی تصیم سازی و تصمیم گیری های آتی برای رشد و اعتلائ اخلاق آینده سازان این مرز و بوم باشد.

ازین رو پرداختن به مساله سلامت روان در حوزه دانش آموزی و توانمند سازی آنان از اهمیتی دو چندان برخوردار است زیرا از سویی سر و کار مشاور و روانشناس با روح و جان به نهایت مستعد و تاثیر پذیر آنان است و از دیگر سو وظیفه خطیر توانمند سازی آنان در برابر خطرات و رخدادهایی را دارد که برای ما کاملا ناشناخته اند گواه این مدعا پیدایی کوید ١٩ و بر هم خوردن آرامش انسان ها و جوامع است.

خوشبختانه در این گذرگاه و پیچ تاریخی، مشاوران و روانشناسان خوش درخشیدند و با تمام توان برای بهداشت روان و تداوم اخلاق و روابط انسانی در گسترده دانش آموزی کوشیدند تا به دانش آموزان بیاموزند که دنیای سرمایه داری، سرآمد و پیشگام تمام عرصه ها نیست و گاه با هجوم ویروسی هر چند ذره بینی در کسری از ثانیه تمامی معادلات بیشمارش فرو می ریزد.

اما آنچه همواره و در تمام فراز و فرودهای تاریخی پشتوانه ای بی بدیل است ، اخلاق و اخلاق مداری است.دایران اسلامی در عرصه اخلاق و سلامت روح و جسم، پشتوانه عظیمی دارد که دنیا بدان معترف است! ما بر این باوریم که با پیشرفت روز افزون تکنولوژی در دنیای مدرن و پسا مدرن باید به تمام قوانین اخلاقی پایبند بود!

لزوم توجه به مشاوره و خدمات روان شناختی بر مبنای اخلاق مداری و در هجوم بحران کرونا دو چندان می شود. در زیست بوم جدید وزارت آموزش و پرورش با تلاش و کوشش شبانه روزی در خدمت رسانی به دانش آموزان، والدین و همکاران در سطوح مختلف بیش از پیش کوشید تا راهنمایی و مشاوره همواره و در هر شرایطی تداوم یابد.

شرایط متفاوت ما را بر آن داشت تا در سالی که گذشت با ارائه کمی و کیفی انواع روش های مشاوره ای و خدمات روانشناختی در قالب طرح‌ها و برنامه‌های متنوعی از جمله طرح نماد، طرح همدل، پیام مشاور، طرح کانون یاریگران زندگی، راه اندازی کانال و گروه های تخصصی و عمومی مشاوره ای در فضای مجازی، طرحی نو در اندازیم.

در این مجال ضمن عرض تبریک روز روانشناس و مشاور به یکایک شما همکاران عزیز مشاور از صف تا ستاد، صمیمانه زحمات ارزشمند شما را ارج می نهم و برای ادامه این راه نه چندان هموار، چشم به راه اندیشه و راهکارهای نوین شما هستم.


کد مطلب: 53200

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/53200/پیام-دکتر-مسعود-شکوهی-مناسبت-روز-روانشناس-مشاور

میگنا
  https://www.migna.ir