جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۳
کد مطلب: 53200
۲

پیام دکتر مسعود شکوهی به مناسبت روز روانشناس و مشاور

پیام دکتر مسعود شکوهی به مناسبت روز روانشناس و مشاور
به گزارش میگنا متن پیام دکتر مسعود شکوهی به مناسبت روز روانشناس و مشاور به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده و مهربان

بی تردید سلامت روان نقش مهم و اساسی در حفظ و ارتقای بهداشت روان جامعه ایفا می کند و مشاوران و روانشناسان طلایه داران این عرصه اند. اهمیت و اعتبار سلامت روان تا بدان پایه است که مبنا و معیار سنجش سلامت جامعه به شمار می آید. پرداختن به این مهم و بررسی نقش پردازی فعالان این عرصه که از سویی با عقلانیت گره خورده و از دیگر سو با سیر تکاملی تاریخ زندگی و دانش بشری، مقوله ای در خور تامل است و می تواند راهگشا ی تصیم سازی و تصمیم گیری های آتی برای رشد و اعتلائ اخلاق آینده سازان این مرز و بوم باشد.

ازین رو پرداختن به مساله سلامت روان در حوزه دانش آموزی و توانمند سازی آنان از اهمیتی دو چندان برخوردار است زیرا از سویی سر و کار مشاور و روانشناس با روح و جان به نهایت مستعد و تاثیر پذیر آنان است و از دیگر سو وظیفه خطیر توانمند سازی آنان در برابر خطرات و رخدادهایی را دارد که برای ما کاملا ناشناخته اند گواه این مدعا پیدایی کوید ١٩ و بر هم خوردن آرامش انسان ها و جوامع است.

خوشبختانه در این گذرگاه و پیچ تاریخی، مشاوران و روانشناسان خوش درخشیدند و با تمام توان برای بهداشت روان و تداوم اخلاق و روابط انسانی در گسترده دانش آموزی کوشیدند تا به دانش آموزان بیاموزند که دنیای سرمایه داری، سرآمد و پیشگام تمام عرصه ها نیست و گاه با هجوم ویروسی هر چند ذره بینی در کسری از ثانیه تمامی معادلات بیشمارش فرو می ریزد.

اما آنچه همواره و در تمام فراز و فرودهای تاریخی پشتوانه ای بی بدیل است ، اخلاق و اخلاق مداری است.دایران اسلامی در عرصه اخلاق و سلامت روح و جسم، پشتوانه عظیمی دارد که دنیا بدان معترف است! ما بر این باوریم که با پیشرفت روز افزون تکنولوژی در دنیای مدرن و پسا مدرن باید به تمام قوانین اخلاقی پایبند بود!

لزوم توجه به مشاوره و خدمات روان شناختی بر مبنای اخلاق مداری و در هجوم بحران کرونا دو چندان می شود. در زیست بوم جدید وزارت آموزش و پرورش با تلاش و کوشش شبانه روزی در خدمت رسانی به دانش آموزان، والدین و همکاران در سطوح مختلف بیش از پیش کوشید تا راهنمایی و مشاوره همواره و در هر شرایطی تداوم یابد.

شرایط متفاوت ما را بر آن داشت تا در سالی که گذشت با ارائه کمی و کیفی انواع روش های مشاوره ای و خدمات روانشناختی در قالب طرح‌ها و برنامه‌های متنوعی از جمله طرح نماد، طرح همدل، پیام مشاور، طرح کانون یاریگران زندگی، راه اندازی کانال و گروه های تخصصی و عمومی مشاوره ای در فضای مجازی، طرحی نو در اندازیم.

در این مجال ضمن عرض تبریک روز روانشناس و مشاور به یکایک شما همکاران عزیز مشاور از صف تا ستاد، صمیمانه زحمات ارزشمند شما را ارج می نهم و برای ادامه این راه نه چندان هموار، چشم به راه اندیشه و راهکارهای نوین شما هستم.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
هیچوقت برای تبدیل شدن به کسی که میخواستین باشین دیر نیست... فقط کافیست اولین قدم را بردارید.