سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۳
کد مطلب: 53201
۱

پیام رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به مناسبت روز "روانشناس و مشاور"

پیام رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به مناسبت روز "روانشناس و مشاور"
متن پیام دکتر سیدجواد حسینی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در ایّامی که کرونا نه تنها مردم کشور ما بلکه همه مردم جهان را تهدید می کند و این موضوع آرامش و سلامت روان را دچار مشکل نموده و بیماری های روانی و به تبع آن آسیب های اجتماعی رو به فزونی نهاده است، اهمیت پرداختن به مقوله بهداشت روان بیش از پیش نمایان می شود.

به منظور توجه به اهمیت و ارزش سلامت روان، روز 9 اردیبهشت ماه (28 آوریل) به عنوان « روز روان شناس و مشاور » نامگذاری شده است و هرساله به این عنوان، در ایران و سرتاسر جهان، مراسمی در راستای معرفی هرچه بهتر این شاخه از علم و تکریم فعالان این حوزه برگزار می شود. بنابر این، امسال این روز را در حالی گرامی می داریم که بیشتر از هر سال دیگری مفهوم و اهمیت سلامت در همه ابعاد آن از جمله سلامت روانی، برای همه افراد قابل درک می باشد. روز روان شناس و مشاور یادآور تلاش‌ها و اهمیت نقش موثر روان شناسی در زندگی افراد جامعه است. روان شناسی و مشاوره از جمله شغل‌هایی است که برای آرامش روانی جامعه تلاش کرده و تجلی بخش آرامش به روان و درمان قلب‌هایی است که بر اثر ناملایمات زخمی شده‌اند.

بهداشت روان، دانش و هنری است که به آسایش ذهنی، احساس خود ارزشمندی، شناخت توانایی های خود در محقق ساختن ظرفیت های عقلی و هیجانی، شادی و آرامش درونی و رفتار متعادل و منعطف با دیگران کمک شایانی می کند، لذا کار و تلاش در این زمینه بسیار مهم است و روان شناسان و مشاوران در این حوزه خدمات ارزشمندی ارایه می نمایند.

روان شناسان رسالتی بزرگ بر دوش دارند. آنان در ماهیت و چیستی تفکر و رفتار آدمی اندیشه کرده و چرایی آن را جستجو می کنند و با به چالش کشیدن پیچیده ترین بعد انسان، یعنی ذهن و روان، سعی می کنند تا رفتارهای آسیب زننده به سلامت روان را از میان برده و هزاران رنج و ناراحتی مردم را التیام بخشند و به سلامتی آن ‌ها کمک کنند .

خوشبختانه به همت همکاران ارجمند و خدوم روان شناس و مشاور شاغل در آموزش و پرورش استثنایی، امروز شاهد پیشرفت های خوبی در حوزه های مشاوره، سلامت و بهداشت روان کودکان و دانش آموزان با نیاز های ویژه هستیم . لکن باید ارتقای دانش عمومی جامعه و خانواده‌ها در رابطه با سلامت روان و اختلالات روانی، جلب حمایت و مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مرتبط و مؤثر، مانند رسانه‌ ملی، بازبینی برنامه‌های آموزشی گروه‌های مختلف مرتبط با سلامت روان، مانند مشاوران و روان‌شناسان و تعریف جایگاه‌های شغلی و حرفه‌ای گروه‌های مختلف، با توجه به دانش و مهارت کسب‌شده در دوره های آموزشی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

اینجانب ضمن ارج نهادن و قدردانی از تلاش های ارزنده و بی‌دریغ همه روان شناسان و مشاوران فهیم و عزیزی که کمک های بسیار ارزشمندی را برای افراد با مشکل روانی انجام داده و از این طریق در راستای عدالت آموزشی و اجتماعی گام بر می دارند و سعی می کنند درد مردم به رنج مبدل نشود ، تبریک عرض نموده و از خداوند متعال می خواهم که به آنان کمک کرده تا همواره در راستای رسالت خویش که ترمیم روان انسان‌هاست، موفق و پیروز باشند. همچنین آرزومندم در پرتو فیض ازلی، تمام همکاران از جمله روان شناسان و مشاوران ، توفیق روز افزون داشته وهمواره در سلامت کامل و شادکام باشند
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
شکست خوردن و زمین خوردن یک اتفاق است تسلیم‌شدن و بلندنشدن یک انتخاب است. نگذار انتخاب‌هایت اسیر اتفاق‌ها شود..!!!