کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به بهانه روز روانشناس و مشاور

روانشناسی؛ علمی برای یافتن آرامش در میان دغدغه‌های پررنگ زمان

خبرگزاری ایسنا , 9 ارديبهشت 1400 ساعت 22:08

یک کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی با بیان اینکه باید بدانیم که لازم است برای رسیدن به آرامش دغدغه‌های زیادی را برای خود ایجاد نکنیم، گفت: روانشناسی به ما کمک می‌کند که با آرامش به اهداف مهم خود برسیم و آرامش را هم در مسیر و هم در مقصد داشته باشیم.


فاطمه حسینی فر با تاکید بر ارزش و اهمیت همه علوم، اظهار کرد: همه علوم در خدمت علوم انسانی هستند.

واقعیت این امر این است که ما سراغ هر دانشی هم برویم هدف ما رسیدن به یک شکوفایی درونی است و باز هم به تعالی خود به عنوان یک انسان اهمیت می دهیم.

یک ریاضیدان برجسته، یک پزشک خبره و یا یک فرد ماهر هدف غایی و نهایی اش، رسیدن به نیاز درونی انسانی است؛ بنابراین سراغ هر علمی برویم در نهایت به اهداف درونی غایی انسان خدمت می کنیم.

این کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی با بیان اینکه علوم انسانی و به خصوص روانشناسی نقش برجسته ای در زندگی بشر دارند، اظهار کرد: انسان یک موجود کاملا پیچیده است که هر اندازه هم در مورد خود به شناخت برسد باز هم ناشناخته هایی دارد که در مورد وجود خود نمی داند.

یک روانشناس به فرد کمک می کند که خود و اطرافیانش را بهتر بشناسد و ارتباط خود با اطرافیانش را بتواند بهتر مدیریت کند.


وی با اشاره به سه فاکتور شناختی خود، اطرافیان و محیط اطراف و ارتباطات فرد، تصریح کرد: ارتباطات نیز به دو گروه ارتباط با خود و ارتباط با محیط تقسیم بندی می شوند که شناخت اینها به ما کمک می کند تا بتوانیم زندگی سالم تری داشته، تصمیم های بهتری گرفته و با آرامش بهتری زندگی کنیم.

 اکنون در عصر شتاب و ماشینی شدن قرار داریم و انسان به سرعت به سمت اهداف خود می دود، اما اینکه در نهایت به کجا می رسد، مهم است و این شاید هدف غایی و یا همان آرامشی باشد که به به آن نیاز داریم.

فکر کنید ذرات آلوده ای روی لباس شما بنشینند و شما می خواهید این ذرات را پاک کنید؛ حال آنکه با روش نادرست کار را بدتر خواهیم کرد، اما به دست آوردن مهارت باعث می شود بی دغدغه آن دوده و کثیفی را از روی لباس پاک کنیم.

حسینی فر ادامه داد: روانشناسی یک مهارت شناختی است که به ما کمک می کند با آرامش با قضایای اطراف خود برخورد کنیم و به مهارت حل مسئله برسیم و حتی به اطرافیان خود آرامش را هدیه دهیم.

وی یادآور شد: نباید فراموش کنیم که هرکسی در هر رشته و حرفه ای که فعالیت می کند، نیاز دارد روانشناسی بداند تا بتواند رابطه خود با خود و رابطه خود با اطرافیانش را مدیریت کند.


 


کد مطلب: 53204

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/53204/روانشناسی-علمی-یافتن-آرامش-میان-دغدغه-های-پررنگ-زمان

میگنا
  https://www.migna.ir