کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زیرساخت‌های اجباری شدن مشاوره پیش از ازدواج وجود ندارد

خبرگزاری ایسنا , 10 ارديبهشت 1400 ساعت 11:14

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان درباره اجباری شدن مشاوره پیش از ازدواج، گفت: در حال حاضر امکان اجباری شدن مشاوره پیش از ازدواج به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های لازم وجود ندارد و اجباری شدن آن می‌تواند منجر به ایجاد سدی در امر ازدواج شود.


محمدمهدی تندگویان اظهار کرد: با توجه به عدم دسترسی تمام جوانان در تمام مناطق کشور به خدمات روانشناسی و مشاوره، اجباری شدن مشاوره پیش از ازدواج به علت نبود زیرساخت‌های اجرایی آن در کشور میسر نیست.
 
وی همچنین این را هم گفت که ممکن است در چنین شرایطی اجباری شدن مشاوره پیش از ازدواج، منجر به ایجاد یک سد در امرازدواج شود. 

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، افزود: قانونگذار زمانی می‌تواند مشاوره پیش از ازدواج را اجباری کند که تمام زیر ساخت‌های استفاده از آن در تمام نقاط کشور حتی روستاهای دور افتاده وجود داشته باشد.

تندگویان همچنین با تاکید بر لزوم تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات روانشناسی و مشاوره، ادامه داد: از سوی دیگر برای اجباری شدن مشاوره پیش از ازدواج نیاز است خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند که در حال حاضر این امکان وجود ندارد.

وی گفت: گاها دو جوان به دلیل نداشتن مهارت کافی در تشکیل زندگی مشترک دچار اختلافاتی می‌شوند. نباید تنها بر افزایش امر ازدواج تاکید داشت چراکه افزایش ازدواج در صورت نداشتن مهارت‌های زندگی و عدم شناخت صحیح زوجین از یکدیگر می‌تواند به امر طلاق نیز منجر شود. از این رو مشاوره پبش از ازدواج در صورت فراهم کردن زیرساخت‌های آن در تمام نقاط کشور و برای تمام جوانان بیش از پیش احساس می‌شود.

تندگویان در پایان افزود: همچنین اگر بتوانیم نظام جامع مددکاران اجتماعی را برای هرخانواده ایرانی ساماندهی کنیم، بخش بزرگی از آسیبهای روانی و اجتماعی کشور مدیریت خواهد شد.

 


کد مطلب: 53211

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/53211/زیرساخت-های-اجباری-شدن-مشاوره-پیش-ازدواج-وجود-ندارد

میگنا
  https://www.migna.ir